Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Vodka&Caviar

Publicerad 2008-03-05 16:33:13 i Naglar i rött,

OPI har ju väldigt många fina lack i den ryska kollektionen. Ett av dem är detta klarröda krämlack, Vodka&Caviar. Det är en rent röd färg, väldigt klassiskkänns den på mina fingrar, men jag ser på bilderna, som är tagna i dagsljus, att färgen verkligen lyser. Jag uppfattar den inte så röd i verkligheten, men det kanske den ändå är. I vissa ljus blir den verkligen tokröd! På bilderna har jag inget överlack och två lager av Vodka&Caviar. Det är lättmålat. Flyter ut fint över nageln utan att vara rinnigt. Ett mycket trevligt lack att använda och dessutom, tycker jag, att färgen är lysande, i dubbel bemärkelse!

Ni får ursäkta de torra nagelbanden och svarta skiftningarna i huden, det var otroligt svårt att bli av med Martini från Nubar. Den satt som berget på naglarna och jag fick gnugga som en galning. Inte ens mitt alltid så pålitliga vapen mot gamla nagellack, removern från Cien, hjälpte förrän jag avverkat tre bomullstussar...
Just ja, vi har ju musiktema på bloggen den här veckan. Här kommer något att lyssna på medan du lackar dina naglar med Vodka&Caviar! Kan tillägga att jag älskar bandet och har alla deras album hemma och spelar dem om och om igen. Och om ni vill höra något mer så är det här en låt jag lyssnade på ofta hösten 1993.

Kommentarer

Postat av: Zeriozt
Publicerad 2008-03-05 16:35:07

Snyggt med rött nagellack! :)

Postat av: A
Publicerad 2008-03-05 16:43:07

Jag älskar Vodka&Caviar, så fin klarröd färg!

Postat av: Julia
Publicerad 2008-03-05 17:44:23

Helt perfekt jag har letat efter ett rött snyggt nagelack :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-03-05 17:47:14

Zeriozt! Ja, det är snyggt.

A! Jag äslakr också vodka och kaviar! ;-)

Julia! Visst är det trevligt! Men betala inte priserna på t.ex Kicks utan beställ från H2t eller annan nagelshop på nätet.

Postat av: Fanny
Publicerad 2008-03-05 18:55:57

ascoolt när du lägger ut massa bilder på ögon och naglar.
keep up the good work
häftiga sminkningar
kika gärna in min blogg

Postat av: paulina
Publicerad 2008-03-05 19:01:12

fina bilder :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-03-05 19:12:55

Fanny! Vad kul att du uppskattar bloggen. jag är jättedålig på att titta på andras bloggar. Hinner bara med mitt nätverk. Tyvärr.

Paulina! Tack!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela