Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Rödsvart

Publicerad 2008-03-18 07:41:27 i Eotd i svart, Sminkans EotD,

En tisdag med snö över Stockholm. Jag vaknade med musik i huvudet och beslöt mig för att även 35 åriga lärarinnor får ha roligt på jobbet. Dessutom ska jag ha mitt långa, röda halsband idag.
Ögonskuggorna är idag East från MUS, en svart från HM Divided oc Naked, ett pigment från MAC.
Grunden är Dignity, så klart. Därefter den svarta skuggan på halva ögonlocket och under ögat. Ingen precision i arbetet behövs. Det ska se lite "gnuggat" ut när man är klar. När jag var färdig med den svarta tog jag röda East och lade på inre halvan av ögonlocket utan att tona färgen speciellt mycket. Därefter drog jag den längs brynbenet in i den svarta och där valde jag att blenda lite. East kan alltså gå från röd till rosa utan minsta problem, det beror på teknik. Jag brukar blenda ut den till en lite rosaröd ton, men inte alltid. Under brynet har jag lite Naked som highlighter. egentligen räcker det med Dignity men jag ville ha lite mer av den benvita tonen och Dignity syns ju bara som ett skimmer i huden.
Klart.

Kommentarer

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2008-03-18 07:54:12

Å, nu blev jag också sugen på rött! Rött och svart är så snyggt ihop och du lyckas få den röda så härligt intensiv.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-03-18 08:13:44

Kajalpennan! Ja, det är en närmast klassisk kombination! Svart med rött eller magenta var mitt signum i många år. :D

Postat av: MakeupMyLack- Sanna
Publicerad 2008-03-18 08:40:09

Jag älskar svart och rött.
Så jävla snyggt!

Postat av: Suz
Publicerad 2008-03-18 08:48:20

Åh, så snyggt! Har själv East (den absolut snyggaste röda skuggan)på ögonen idag, i kombination med Paramount från MAD. Naglarna matchade jag med Rock-apulco red, blev riktigt nöjd faktiskt. Ska se om jag kan rota fram mitt röda lackskärp innan det är dags att bege sig till jobbet...:)

Postat av: Jenny
Publicerad 2008-03-18 09:21:13

Måste bara skriva: Följde ditt råd och köpte Dignity från Face igår, VILKEN SKILLNAD. Nu gick det att sudda skuggor och dra en borste över skuggorna utan att all färg försvann. Ett supertips:) jättesnygg röd-svart sminkning förresten...

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-03-18 09:30:26

Åh så häftigt! Du passar verkligen i rött/svart! Och du får det att se sådär riktigt dramatiskt ut, utan att på något vis se rödgråten ut, vilket ju alltid är en risk med rött. Läckert!!!

Postat av: beauty by me
Publicerad 2008-03-18 09:30:30

måste säga att jag är sååå svag för röda skuggor!!! Snyggt med det svarta:)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-03-18 09:57:03

Jädrans vad snyggt. Bland det snyggaste jag sett någonsin. Vilken härlig röd/rosa färg.

Postat av: Nasse
Publicerad 2008-03-18 11:38:45

Så, så snyggt och ball attityd dessutom!:) Posh ger fin kontrast till ögondramat, härlig hallonnyans!

Postat av: Farelyne
Publicerad 2008-03-18 14:23:00

Jag ÄLSKAR din blogg, kan man annat än bli glad när man ser dina funa sminkningar och alla fina färger?

Postat av: Fåfängan
Publicerad 2008-03-18 15:45:24

Den är riktigt
cool den sminkningen! Jag får nog allt lägga på ett kol när det gäller make up:er nu.

Postat av: Marie
Publicerad 2008-03-18 16:12:29

Grymt snyggt! Man blir alltid så inspirerad när man ser dina sminkningar =)
Har funderat på att skaffa H&Ms svarta skugga, hur är den i kvalitén?

Förresten kolla in mitt inlägg om budgetförvaring till pigmentburkarna, funkar finfint och bra överblick får man med. Fast det beror kanske på hur många man har, jag klarar mig.. Än..

Postat av: Aila
Publicerad 2008-03-18 16:58:03

Snyggt!!

Älskar rött och svart, precis som Stendahls bok med samma namn "Rött och svart"

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-03-18 17:17:41

MUML-Sanna! Tycker jag med!

Suz! Lät läckert! East är väldigt bra ch går att göra mycket roligt med! Rött lackskärp lät trevligt!

Jenny! Vad bra att du gillade Dignity! Jag är ju helt beroende av den eftersom den är den perfekta grunden på mig. Visst gör den skillnad!

Veronica! Det är den svarta eyelinern som gör skillnaden! Kul att du gillade sminkningen!

Sminkjante! Inte överdriva nu! Men det är en helt okej makeup!

Nasse! Tack! Rött och svart kommer alltid vara en favritkombination!

Farelyne! Jag älskar dina fina kommentarer! Kan man annat än bli glad av dem!

Fåfängan! Ja, nu vill vi se lite läckert lila!

Marie! Ska genast kolla förvaringstips! Såna är jag ute efter eftersom badrummet ska renoveras i lägenheten. Ska försöka göra det till Sminkans paradis!

Aila! Ja, det är så snyggt och blir alltid lite rock'n'roll!

Postat av: Ann
Publicerad 2008-03-18 19:31:09

Oj wow, grymma färger!

Postat av: Danni
Publicerad 2008-03-18 20:19:57

Kreativ kombo, den hade man inte tänkt på innan. Grymt snyggt blev det i alla fall :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-03-18 20:58:49

Ann! Tack!

Danni! En ganska "klassisk" kombination.

Postat av: Fåfängan
Publicerad 2008-03-18 21:05:51

Tror mitt nyinköpta nagellack skulle passa denna make up ;-)

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-03-18 22:01:18

ett ord: VAMP!

Postat av: Marie
Publicerad 2008-03-18 22:10:22

Den här sminkningen gillade jag verkligen, hur snyggt som helst!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-03-18 22:31:59

Fåfängan! Det tror jag med! :D

Rouaa! Nä, tycker du? Jag kände mig inte så vampig. Fortfarande inte faktiskt, fast sminket är kvar. Ska ta bort det nu. Orkade inte när jag kom hem från jobbet. Hade ingen el hemma då för en säkring hade gått. Sen var det möte i bostadsrättsföreningen och nu ska jag äta middag ch duscha. Och sova snart. Är sååååå trött.

Marie! Vad roligt att du gillade den! Finns fler tappningar av den i arkiven. Den tillhör även mina favoriter!

Postat av: Ifrith
Publicerad 2008-03-18 23:01:37

Åh! Du härliga glädjespriderska! :D Alltid så fantasirik, inspirerande och uppfinningsrik!

Dagens var så grym! Nu fick lite ideer inför metaltown i sommar ;D.

Sen måste jag passa på att säga att det var tack vare dig jag investerade i OPI-My private jet och ZOMG! Det sprang upp i toppen direkt på min lacktopplista, tack! Men så... haha idag lackade jag om till China glaze 2nite och nu slåss dom där uppe båda två! Nu bara måste jag ha fler sommar/vår-lack, hehe en ny lista till h2t är klar, får se om jag kan hålla mig att beställa tills jag iallafall provat alla de lack jag fick därifrån sist >_

Postat av: Ifrith
Publicerad 2008-03-18 23:02:08

så slutligen... tack för din superblogg! =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-03-19 00:01:34

Ifrith! Vad roligt att du gillar bloggen! Jag blir så glad! Och kul att du gillade den här sminkningen! Om du är ute efter svartröda kombinationer finns det flera i arkivet, dels under ögnskugga i svart-kategorin men även under Sminkan testar från när jag testade MAC-skuggan Lovestone.
Svart och rött har alltid varit en favorit för mig och jag kan tänka mig att det är en riktigt bra kombination för Metaltown. ;-)

Jag höll mig inte utan beställde lack idag. 8ty8 för första gången. Måste ju variera sig. Mest blå lack blev det också. Skyller på Emma P som påminde mig om ChG Ink...

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-03-19 21:35:52

Du är ursnygg! jag tycker att du gjorde helt rätt som hade lite roligt fast det var skola! Dessutom inspirerade du mig till at bre på med lite mer smink igår, det var kul!

Så du kunde inte stå emot Ink?:) förlåt ... fast du frestar mig att handla så mkt så jag måste väl få fresta dig lite iaf;) vilka blev det då?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-03-19 22:23:01

Emma! Ja, det ärhelt okej att dra ner mig i träsket. ;-)
Blue Sparrow och Flying Dragon. Och några till men ur olika kollektioner. Lyfte ur Blk-Bila-Bong i sista sekunden. Minns inte vad som låg kvar. Ett mörkrött kanske? Inga vårfärger i alla fall! :-)

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-03-19 22:40:36

Sminkan jo klart att jag trycker! usch vad jag däckade inatt!Och idag. haha. sov idag från kl. 12 till kl. 19! behövdes kände jag. hahaha.
:*

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-03-20 05:49:56

Rouaa! Förstår dig. Känns som att jag också skulle behöva några extra timmar...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela