Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Rebel Yell

Publicerad 2008-03-04 20:45:54 i Eotd i svart, Sminkans EotD,

Mer Urban Decay!
image3796
En liten kvällslek med ögonskuggorna Last Call, Oil Slick och Grifter.
Grunden är Artifact, en paint pot från MAC. Den ligger ända upp till brynet och ger en vinrödd bas å skuggorna. Ovanpå den, frän frans till bryn ligger sedan Last Call i rosalila. Jag har lagt den in mot näsroten också, för att markera formen på själva "ögonhålan". På yttre hälften av globlinejn och ögonlocket ligger Oil Slick. Runt ögat drog jag sedan en linje med Zero, en svart penna som också är från Urban Decay. Ovanpå pennan ligger sedan i tur och ordning Last Call, Oil Slick och Grifter. Lite mascara. Klart.


Den här makeupen kommer sig förresten av att jag hela dagen spelat Billy Idol. För mig är detta en Rebel Yell-Sminkan! Passa på att spana på keybordistens otroligt läckra makeup!

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-03-04 20:59:12

Kul! Skuggorna ser inte alls dumma ut faktiskt... Kul att du har lagt en mörk skugga in mot ögonvrån, det ser spännande ut... Kort sagt, underbart att ha dig tillbaka Sminkan!
kram

Postat av: Mika
Publicerad 2008-03-04 21:14:55

oj det här va verkligen snyggt! Gillade både färgerna och hur du markerade ögonvrån :)

Postat av: Peter
Publicerad 2008-03-04 21:29:05

Sminkan, jag är ute efter ett mörkt vinrött OPI-lack! Något du har o kan visa? Var på stan o hittade Moon soner or later fast inte Koala ber-y!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2008-03-04 21:52:27

Den förra var mer min smak men jag gillar hur du dragit ner linjen i ögonvrån.

Hur många dagar kan man ha lösfransar på? Och hur många gånger kan man återanvända dem?

Postat av: MLY
Publicerad 2008-03-04 22:01:10

Åh, vilken härlig färgkombo det här var. Hade jag haft någon rödaktig ton hemma hade jag genast spekat loss i sminkväskan nu, men tyvärr är min samling långt ifrån färdig, så jag får väl sitta och njuta av ännu en underbar Eotd av Sminkan!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-03-04 22:35:27

Emma! Ja, det är ju kul att göra någon liten variering ibland!

Mika! Tack! vad roligt att du gillade den!

Peter! Rött är inte min starka sida. Har några klarröda, ett som är "klassiskt" rött med en vinton, men inte så mörkt ändå. Hur mörkt menar du förresten? Röda lack hittar du annars här http://metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.1064613 i massor!

Kajalpennan! Vad olika vi alla är! Jag gillar den här mer! :-)
Menar du utan att ta av dem alls? Det har jag inte provat. Återanvända går massor av gånger. Är det H&M-fransar klarar de oftast mellan fem och tio gånger, Ardell och andra i äkta hår klarar mer än så. Men kamma dem när du tvättat dem!

MLY! Röda toner är roliga att leka med! Jag undrar om jag inte har någon dublett någonstans åt dig. Ska kolla imorgon om jag kommer ihåg det. Men jag är inte säker för jag har ju rensat i gömmorna några gånger oc skickat runt skuggor åt alla möjliga håll. Skulle nog passa dig väldigt bra med lite rödlila eller rosaröda toner!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-03-05 06:41:45

Den här är en favorit! Så otroligt läckert och kraftfullt! Jag älskar färgerna men framförallt appliceringen.

Åh, vad kul det är med musiklänkar!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2008-03-05 07:39:16

Ok, det ska jag göra. Hade tänkt sätta på dem ikväll men sen kom jag på att det är onsdag och inte tisdag så ikväll är vi bortbjudna. Kanske hinner innan? Äsch, annars blir det imorgon.

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-03-05 11:04:03

Dramatik på hög nivå! Fantastisk sminkning!!!

Postat av: Farelyne
Publicerad 2008-03-05 13:49:50

Riktigt cool, önskar att jag vågade sminka mig sådär snyggt!

Postat av: Gossip Gal
Publicerad 2008-03-05 14:37:30

Coolt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-03-05 14:54:25

RQ! Ja, det kändes vldigt "jag" med den här. Och jag tycker också det är kul med musiklänkar! Får bli det som tema denna veckan! ;-)

Kajalpennan! Du hinner innan! ;-)

Veronica! Tack!

Fareyne! Klart du vågar, om du vill! :-)

Gossip Gal! Tack!

Postat av: Jackie_Daniels
Publicerad 2008-03-05 22:06:21

Snyggt! Jag älskar rosa och svart i kombination OCH jag älskar Billy Idol/Rebel Yell. Faktum är att Rebel Yell är en av två låtar vårt band lärde oss riktigt ordentligt. Den och Celebrity Skin med Hole:) Those were the days...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-03-06 06:25:56

J_D! Ja, det är en favoritlåt som alltid gör mig glad! Och en favoritmakeup med!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela