Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Pistol

Publicerad 2008-03-20 17:34:40 i Eotd i grått och silver, Sminkans EotD,

image4028
Grunden är Dignity. Över den har jag lagt Midnight, en blåsvart skugga från TMM. Den ligger över hela ögonlocket upp på brynbenet. Därefter tog jag en stor pensel och svepte Pistol, en silverskugga som också är från TMM över hela ögonområdet. Gunmetal, en kajal från Urban Decay drogs längs fransrötterna under ögat. Lite mascara. Klart.

Mycket enkelt men massor av skimmer som gör det lite roligt!
Musiktemat kör vi hela mars, så här kommer ett bidrag till underhållningen! Det finns en koppling mellan den låten och den här, via Billy Idol, men jag hittar inte den videon på YouTube så ni får fantisera fritt.

Kommentarer

Postat av: Myggan
Publicerad 2008-03-20 17:38:08

Snyggt som alltid! Känns som om jag har blivit väldigt dålig på att kommentera på sistonde, men jag kollar fortfarande in varje dag och blir alltid lika avundsjuk på dig för att du är så duktig!

Keep up the good work
Myggan

Postat av: Fåfängan
Publicerad 2008-03-20 18:47:41

Jag får nog allt klicka hem den där Pistol. Är ute efter en grå eller silvergrå eller vad jag ska säga. Snygg och enkel make up!

Postat av: dami
Publicerad 2008-03-20 19:54:35

Vad härligt snyggt!!

Postat av: sara
Publicerad 2008-03-20 20:16:26

satan i gatan! de där må va en av dom finaste du fått till, färg- och formmässigt (lika roligt varje gång att hitta på nya ord).

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-03-20 20:36:41

Wunderbar! Så härligt skimrande och djup färg du fått till! Verkligen toppensnyggt!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-03-20 20:44:09

Riktigt snyggt:)Jag fick skuggor från TMM idag tyvärr hade jag inte beställt Midnight, den var ju kanon fin.

Postat av: Ifrith
Publicerad 2008-03-20 21:04:46

Fint! (som vanligt)

Idag på jobbet fick det bli helgul ögonskuggemake för min del. Ja, det är ju inte den lättaste av färger, men det funkade ändå rätt ok :D. Mad's Taxi + Shrine och Clarins Soft cream # 01.

Hur skulle du ha lagt en gul påskmake härliga Sminkan?

glad påsk!

Postat av: LookFabulous
Publicerad 2008-03-20 21:40:20

Detta är helt i min smak! grymt snyggt! vart hittar man denna underbara skugga från TMM?

Postat av: MakeupMyLack- Sanna
Publicerad 2008-03-21 09:13:26

Riktigt snyggt!
Tack så jättemycket för lacket, ser toppensnyggt ut :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-03-21 09:16:19

Myggan! Kul att du ortfarande hänger kvar! Roligt att se din signatur!

Fåfängan! Ja, den är snygg. Inte dyr heller!

Dami! Tack! vad kul att du gillade den!

Sara! Vad roligt att du gillade den!

Veronica! Ja, Midnight är lättjobbad så det är inget problem att få fin färg!

Sminkjante! Du får göra en ny beställning helt enkelt! ;-)

Ifrith! Oj, svårt. Ingen aning. Kanske som när jag använder Urban Decay-skuggan Honey. Bara den och så grön kajal...

Look Fabulous! Man köper dem hos TMM, Taylor Made Minerals. Många bra skuggor kan man hitta där!

Postat av: Aila
Publicerad 2008-03-21 22:19:13

Pistol och Gunmetal är hur snygga som helst OCH de fick mig att tänka på Aerosmiths låt "Janie´s got a gun";))!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-03-22 09:03:17

Aila! Sant! Den låten hade platsat bland länkarna!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela