Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Pale Blue Eyes

Publicerad 2008-03-27 09:03:23 i Eotd i svart, Sminkans EotD,


Snabb makeup idag. Grunden är Dignity och ovanpå den sveptes först Midnigt, en mörkblå skugg afrån TMM över ögonlocket och upp på yttre halvan av brynbenet. Därefter tog jag samma pensel i Grave, en kopparskimrande skugga, också från TMM och svepte från näsan ut över brynbenet upp till ögonbrynet. Meningen är att jag ska få ett sotigt, lite rufft intryck på skuggorna. Under ögat Isadoras kajal Indigo, längs övre fransarna Black Out från Mad Minerals. Mascara Hypnose.

Känner för en gammal klassiker idag. Den här! Och då måste man ju länka till en annan låt som hör till allmänbildningen. Och av någon anledning har jag en koppling mellan den låten och den här i mitt huvud. Fråga inte hur jag tänker då... Så tillbaka till ursprungstanken. Det här är väl ett bra sätt att sluta cirkeln!
Förresten, om någon hittar en riktigt bra version av David Bowies cover på Waiting for the man så kan ni väl lägga en länk i kommentarerna? Jag hittade ingen som var så där riktigt kalas och Bowie gör den så fantastiskt om man hittar rätt...

Kommentarer

Postat av: G
Publicerad 2008-03-27 09:34:06

Får jag fråga vad du har för kamera? Du lyckas alltid få så skarpa bilder,
något inte ens jag och min lilla Nikon D40 lyckas med.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-03-27 09:51:14

G! Jag har en Panasonic DZ20. Köpt för att fota i trädgården så den ska vara bra på just närbilder och färgåtergivning. Den är sock inte speciellt bra om ljuset är lågt. Det är svagheten med den. Annars är den perfekt för mig och mina behov. Och inte större än att man orkar bära runt på den om man vill fota i stan eller så. Men det är en systemkamera, ingen liten fick-kamera.

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-03-27 12:37:01

Kanon underhållning idag. Vilket fint skimmer det är på skuggorna.

Postat av: MakeupMyLack- Sanna
Publicerad 2008-03-27 16:00:30

Verkligen snyggt skimmer. Ser nästan lite metalliskt ut.

Postat av: Nasse
Publicerad 2008-03-27 16:11:34

Det här är helt i min smak! übersnyggt!

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-03-27 17:56:59

Sminkan Indigo är som gjord för dina ögon!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-03-27 18:06:21

Sminkjante! Glad att du gillar det! JA, TMM har många fantastiska skuggor!

Sanna! Tack! Ja, det gör det nog. Jag gillar verkligen både Grave och Midnight!

Nasse! Kul! Übersnyggt är bra!

Rouaa! Visst är den! Jag älskar den!

Postat av: Farelyne
Publicerad 2008-03-27 23:12:02

Måste ju bara berätta det här, det är tack vare dig jag har börjat sminka mig som jag vill! I alla möjliga roliga färger. Känns skitkul, har varit för chicken förut!
Men efter att ha börjat läsa din blogg och du skrev "Vill du så vågar du" så tamefan!

Tack för det!

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-03-28 04:17:18

Sminkan du såg min sminkning med Indigo för nån dag sen va? den är helt perfekt att sudda ut som skugga! :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-03-28 08:19:33

Farelyne! Åh, vad härligt att höra! Jag blir så glad! Härligt att du vågar göra det du vill, och härligt att ha fått vara del i det! Tack för den kommentaren! Den betyder mycket!

Rouaa! Såg den! Den var jättesnygg. Har jag inte kommenterat den? Jag måste testa Indigo på det sättet jag med!

Postat av: EyeOnBeauty
Publicerad 2008-03-28 09:03:31

Svar: Jaha, det visste jag inte, vad kul:)

Mm jag är oxå lite skeptisk till sånna utb, den jag ska gå har "sitt eget märke", inget som säljs i butik lr så.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela