Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Misa Embroidered Emerald

Publicerad 2008-03-16 17:03:36 i Naglar - duokromatiska,

Nytt nagellack. Blev mycket av det igen, eftersom jag inte kunde ha kvar det gräsliga Mood-lacket. Valde istället ett lack från Misa i färgen Embroidered Emerald. Det är en lila bas i lacket med övertoner i grönt och turkos.  Otroligt fint! Man behöver tre lager för att få färgen precis så läcker som den lovar vara i flaskan. Ett lager blir strimmigt och mer lilarött än duochrome. Med andra lagret börjar skiftningarna synas men fortfarande är det strimmigt. tredje lagret ger djup, skiftningar och täckande färg.

Bilderna är tagna i dagsljus i mitt fönster precis nu. Ni ser de läckra skiftningarna i blått och grönt. Här har jag inget överlack. Bortse gärna från nagelband. Tänk på att jag lackat om två gånger på kort tid...
Med blixt ser färgen ut som på den första bilden nedan, och bredvid den är ytterligare en bild som visar färgen i dagsljus men på lite håll oc så nära. Ni ser hur färgen förändras med vinkel och avstånd, eller hur?

Misa Embroidered Emerald är en väldigt trevlig färg med dragning åt aubergine och plommon, även choklad, och så med det speciela grönblå skimret. Lite annorlunda nagellack i en dov, men spännande färgskala.

Kommentarer

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-03-16 18:34:17

Håller helt klart med, detta var bra mycket snyggare än mood-lacket! Synd att inte det var roligare, det lät skoj iallafall =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-03-16 18:38:01

Veronica! Det här har ju mer skiftningar än mood-lacket! ;-)

Postat av: Goddess
Publicerad 2008-03-16 21:35:40

Tack för länkningen, men mina fransar är allt annat än fantastiska.
Dina fransar är väl inte korta?!! De är normala.
Jag brukar ha Mesmerized på läpparna ibland ihop med gloss. Helt klart en multiprodukt!
Undra om jag orkar måla mina naglar nångång och lägga ut som NOTD...hmm

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-03-16 21:45:03

Goddess! Okej, vi kallar dem normala då! Men dina är fantastiska! Täta och långa.
Mesmerized är defintivt en multiprodukt! Jag är kär! Snyggaste rosa!
Klart du ska ge oss en notd! Kom igen!! ;-)

Postat av: Mic
Publicerad 2008-03-16 22:13:30

Hej!
Har en liten fråga till dig..
Vet du vilken storlek (diameter) det är på make up stores cybershadows? :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-03-17 06:12:02

Mic! Nej, det vet jag inte. Och jag har ingen linjal så jag kan inte mäta. Tyvärr.

Postat av: MakeupMyLack- Sanna
Publicerad 2008-03-17 14:26:43

Jag tycker att det ser fint ut:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-03-17 20:28:25

Sanna! Ja, men jag fick spel och bytte igen... Jag har blivit tokig!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela