Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Kavalkad i februari

Publicerad 2008-03-01 09:07:17 i Kavalkad,

Okej, här kommer kavalkaden! En hel månad full med smink, huvudsakligen i grönt tror jag. Bilderna är tagna i väldigt olika ljus, vilket syns, men det kan vi väl överleva. Ni som förvirrat tittar på ögonfärgen och säger "Vad är detta? Grönt? Lila?" ska veta att jag har kontaktlinser med färg på vissa bilder. Mina ögon är gråblå. Och linserna förekommer på fem av bilderna. Resten är med min naturliga ögonfärg.
Som vanligt vill jag veta vilka som ni gillat under månaden som var. Har ni någon favorit så berätta gärna för mig!








Kommentarer

Postat av: Myggan
Publicerad 2008-03-01 10:09:47

Jättesnyggt som alltid, och jag är lika avundsjuk som alltid! :-)

Mina favoriter är 'min' ögonmake-up och tredje raden nerifrån, bild tre.

Postat av: Cecilia
Publicerad 2008-03-01 10:23:32

Alla är ju superfina...men de mitt öga faller liiite mer för är rad 5 uppifrån och bild 4 samt rad 6 bild 4. Sen tycker jag du lyckades skitbra med nagellacksimitationerna rad 8, bild 2 och 3. Helt otroligt vackra! Du och RQ ger mig inspiration :) Så i veckan fick jag hem mina alldeles första skuggor från MadMinerals som jag ska leka som besatt med :)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-03-01 12:20:56

Favoriter rad 5 bild fyra, rad 6 bild 4. Idag faller mig rad 7 bild 1 bäst i smaken, färgerna är underbara.

Postat av: Efwa
Publicerad 2008-03-01 12:58:23

Favoriten blir självklart den rödsvarta!!

Postat av: MLY
Publicerad 2008-03-01 13:40:10

Åh, jag kommer nog inte kunna välja någon favorit, alla ser så jädrans snygga ut. nu måste jag fundera...
Den rödsvarta tycker jag är grymt fin, sen de två första bilderna med de gröna lösfrallorna tycker jag är så jäkla coola! Sen den med rosa och grönt, och ja.. nä, jag får beslutsångest!
Du har lyckats mycket, mycket bra med alla måste jag säga :)

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-03-01 13:54:31

Som vanligt svårt att välja av alla snygga, men de som jag verkligen verkligen ÄLSKAR är:
Rad 1 nr 1 & 3
Rad 2 nr 2
Rad 3 nr 2
och den allra sista! Som vanligt faller jag lite extra för de mjuka sminkningarna! Det har iallafall varit en toppenmånad på din blogg! Tack för all rolig inspiration!

Postat av: Anna
Publicerad 2008-03-01 15:25:43

1a på 7:e och 8:e raden tyckte jag var riktigt snygga. Fräscht och läckert :)

Postat av: glamqueen
Publicerad 2008-03-01 15:31:15

vilken fantastisk kavalkad, det ena ögat snyggare än det andra, och man ser att våren är i antågande!

Postat av: Akrogirl
Publicerad 2008-03-01 15:46:15

Den rödsvarta var ju otroligt läcker!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-03-01 16:25:39

jag tror att jag ksa göra något så ovanligt som att bara säga en sminkning denna månad:) jag tycker att "kleopatrasminkningen" i guldbrons och rosa, med eyeliner som går ihop är så himla fin, så jag säger den. Den är min absoluta favorit... Fast ska jag säga några bubblare så säger jag nog den breda eyelinern med fyre and ice, den pastelliga ovanför den rödsvarta och den rödsvarta.
jaha du, jag som bara skulle säga en... fast det är den första som är favoriten, de andra tre är bara bubblare:)
igår gjorde jag LipGloss Bitchsotningen med teal och en grön eyeliner från MAC förresten, det blev riktigt bra! teal blev verkligen oerhört intensiv och skimrande...

Postat av: Fina
Publicerad 2008-03-01 17:07:53

Alla är jättefina, kan inte välja ut någon speciell! verkligen ögongodis.. :)

Postat av: Suz
Publicerad 2008-03-01 18:09:56

Ålen och den rödsvarta sotningen var riktigt snygga.

Postat av: Nathalie
Publicerad 2008-03-01 19:38:42

Du sminkar sjukt bra! (: Har du lärt dig allt själv ?

Postat av: Mika
Publicerad 2008-03-01 19:57:11

den 3e på femte raden e min favorit :) den där de ser ut som du har lösögonfransar, de va jättesnyggt!

Postat av: Aila
Publicerad 2008-03-01 22:23:41

Nr.1 och Nr.14 är mina favoriter!!

Postat av: Erika
Publicerad 2008-03-02 09:47:36

Alla va ju skitsnygga!
Favoriterna är nog den längst till höger fem rader nerifrån, och den snett ner till vänster med gul-blåa färger.

Postat av: Goddess
Publicerad 2008-03-02 12:27:58

Ok jag ger mig..kan inte komma överens med mig själv om bara en. Jag säger 4:e raden nr 2- amy Winehouse stil fast sååå mycket snyggare. Sedan nr4 på 5:e raden - dramatiskt-YES!!

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-03-02 13:59:55

alla är mina favoriter!

Postat av: leonie
Publicerad 2008-03-02 14:01:47

Åhh dessa underbara färgkavalkader! Favoriten är fortfarande den rödsvarta, den är helt outstanding.Strax efter kommer många:den guldiga bredvid den rödsvarta,den rosagulddrömmen under ovannämnda favorit,silverdramatiken på rad 7 bild tre från vänster,den feta eyelinervarianten på rad 4 bild 2,holosminkningarna är också en favorit - de är en riktigt kul idé.Ja det finns fler men då har jag snart sagt allihop:-)

Postat av: EyeOnBeauty
Publicerad 2008-03-02 17:31:36

Å wow, svårt att välja men jag tycker alla gröna är såååå fina:) Kram

Postat av: Ika
Publicerad 2008-03-03 08:25:02

Svårt att välja som vanligt. Allt är så underbart vackert! Men, min favorit av dessa är nog den guld-rosa sminkningen (rad 6, bild 4). :)

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-03-03 08:30:33

Nej, den här gången kan jag inte välja någon! Jag tror att jag fastnar för en, sedan ser jag grannen och då tycker jag den. Det är en fantastisk kavalkad! Okej, de jag kommer ihåg att hjärtat hoppade över två slag istället för det vanliga ett när jag såg bilderna är:

Den guld/rosa till Myggan
Den blå/rosa MAD med skarp kant på det blå
Den ljust gula med lösfransarna
Den rödsvarta med East, wow!!!!
Den tjocka svarta eyelinern med lösisar och snösilvervitt
Holoögonen, en superb tolkning!

Postat av: Lilliella
Publicerad 2008-03-03 18:33:27

Ojoj, vad mycket fint! Min röst faller på den ljust guld gula med lösisar och den cerise/svarta brevid den!

Postat av: Cissi
Publicerad 2008-03-05 19:16:22

Här fanns det många fina sminkningar:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela