Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Guld och gröna skogar

Publicerad 2008-03-23 09:56:42 i Eotd i guld, Sminkans EotD,


Grunden är Dignity, en krämhighlighter från Face. Ovanpå den har jag lagt MAC-pigmentet Copperized från frans till brynben. Under ögat har jag först en grön kajal, Frosty Bamboo, från Isadora och sedan lite Copperized blandad med mixing medium gjord på glycerol och vatten. Som highlighter har jag ittle Red's Pet Wolf och på fransarna Hypnose på överfransarna och bronsfärgade beyond Length från Max factor på nedre fransarna och på topparna på de övre.

På läpparna mer Isadora, läppstiftet Cassis:

Och musik till detta? Ja, naturligtvis denna! Fast den stämmer ju bara till hälften... Men när jag en gång börjat kan jag inte sluta. Den här är väl suverän! Vilka texter! Vilken energi!

Kommentarer

Postat av: Aila
Publicerad 2008-03-23 11:23:20

Snyggt och du har så otroligt snygga läppar!!

Imperiet/Ebba Grön...yeah, gimme some MORE;))!!!

Postat av: MakeupMyLack- Sanna
Publicerad 2008-03-23 14:46:57

Guld och grönt är i proncip alltid en hit
Och jag gillar verkligen färgen på det där läppstiftet

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-03-23 16:26:00

Ahh, äntligen. Det är första gången jag är inne på din blogg nu i påsk. Har varit sjuk. Vad skönt att se en snygg makeup, det piggar upp. Välidgt snygg färg på läppstiftet.

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-03-23 20:21:57

Så snyggt med Frosty Bamboo! Härligt skimmer!

Postat av: Nasse
Publicerad 2008-03-23 20:33:44

Läppstiftet är vackert!

Postat av: Storm
Publicerad 2008-03-23 21:07:22

Jag har med varit sjuk nu under påskhelgen.. livar upp med en sådan här snygg makeup, snyggast på länge! Tummen upp! Gillar verkligen färgerna, känns magiskt.

Postat av: Farelyne
Publicerad 2008-03-23 21:46:58

GIllar läppstiftet! Mycket!

Postat av: Sara
Publicerad 2008-03-24 09:20:40

Håller med, imperiet och framförallt Thåström är superbra. Snyggt läppstift.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-03-24 09:34:24

Aila! Tack! Vad kul att du gillade både läppar och musikval! Thåström är bäst!

MUML-Sanna! Ja, guld och grönt funkar alltid. Läppstiftet är egentligen lite för brunt för mig men jag gillar också färgen!

SminkJante! Tack! Ja, läppstiftet finnsju tillgängligt på alla ställen som säljer IsaDora! Låt oss skapa en Hype!

Veronica! Ja, där har vi en gemensam favorit! Den är verkligen bra!

Nasse! Ja, det är fint! Och billigt och lätt att få tag på! ;-)

Storm! Kul att du gillade den. Hoppas du mår bättre nu!

Farelyne! Du hittar det i närmaste IsaDora-disk. Billigt och bra!

Sara! Ja, där är vi helt överens!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-03-24 11:23:39

kommer kolla in det i morgon:)

Postat av: beauty by me
Publicerad 2008-03-25 17:02:32

snygga ögon,fint med den gröna under!!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela