Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Earthward

Publicerad 2008-03-09 16:37:55 i Naglar i brunt,greige,beige,

Misa Earthward är dagens nagellack. En snygg gråbrun ton med glans.

Visst är det läckert! Jag älskar den här nyansen av grått! En väldigt raffinerad färg!
På bilderna ser ni två lager av Misa Earthward och ett lager Poshe överlack. Färgen är lika blank även utan överlack, men jag gillar att det torkar fort så jag har Poshe för det.
Jag är verkligen nöjd med den här färgen! Jag skulle vilja ha den på ögonskugga och på tröjor och klänningar! Supersnygg!

Kommentarer

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-03-09 17:20:38

jättesnygg färg! är själv på jakt efter en antracitgrå nyans fullpackad med finmalet skimmer!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-03-09 17:36:46

Rouaa! Då kanske detta är något för dig! den är supersnygg!

Postat av: Nasse
Publicerad 2008-03-09 18:13:33

Så stiligt!:) Det här är ett av nagellacken som sätter fantasin i språng tycker jag, även om det inte är nån fyrverkerifärg, litet stenvibbar, skarabéer, bakelit och art deco över den kanske? p.s. det var så roligt att få läsa om dina favoritsmycken, tack för det Sminkan!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-03-09 18:24:37

Nasse! Precis! Vilka bra ord du sätter på det här lacket! Jag är ju helt kär i det, men när jag såg det när det kom så var jag lite besviken och undrade varför jag beställt det. Det ser brunare ut i flaskan tycker jag.

Kul att du gillade smycke-inlägget!

Postat av: MakeUpMyLack- Sanna
Publicerad 2008-03-09 20:01:20

Jag skulle ha haft detta i mitt paket som är påväg men det fick inte plats, så det får bli till nästa gång. Älskar färgen

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-03-09 20:33:03

MUML-Sanna! Haha! Jag visste nästan att du skulle gilla det. Jag var inte hundra, men misstänkte det! Vi har så himla bra smak, du och jag!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-03-10 00:11:25

Jättesnyggt! den här typen av lack gillar jag, det känns mkt mer spännade än vad vanliga svarta lack gör... Nu gjorde du mig nyfiken, vad är poshe för lack? Är det nytt? Jag hade för mig att du brukar ha fast forward..? Jag skulle också gärna vilja ha ett bra snabbtorkande överlack, det är så tråkigt att sitta och glo när lacket torkar i snigeltempo:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-03-10 06:24:03

Emma! Jag håller med helt och hållet. Jag älskar "nästan-svarta" mer än helsvarta, oavsett att svart är min favoritfärg annars.
Poshe är ett bra överlack som jag nog borde recensera. Jag använder den eller ChG FF, varierar mig lite. Båda är snabbtorkande och båda ger bra glans. De håller lika länge också. Ingen skillnad på dem så. ChG FF har lite tjockare formula medan Poshe är rinnigare.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela