Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Blunddocka

Publicerad 2008-03-22 16:34:46 i Eotd med lösögonfransar 07-09, Sminkans EotD,


En gulgrön look som kanske kan passa på påskafton.
Jag har börjat med att lägga krämhighlightern Dignity på hela ögonlocket upp till brynet. Dignity är från Face. Därefter tog jag eyedust Glory från Make Up Store som har lagts ovanpå Dignity upp till brynet. I globlinjen och under ögat har jag lagt eyedust Lounge, också från Make Up Store. Som highlighter under yttre delen av ögonbrynet valde jag silvergröna Next, också en eyedust från Make Up Store. Lösögonfransar modell blunddocka fästes med franslim och nedre halvan av ögonlocket fick en bred linje av svarta Paula Dorf-skuggan Twilight. Den lades också in under ögat i yttre ögonvrån.
Mer roligt än snyggt kanske. Annorlunda i alla fall.
En liten låt med docktema kunde jag inte motstå att pytsa in...

Kommentarer

Postat av: Ems
Publicerad 2008-03-22 17:05:46

Jga tyckte iallafall det var riktigt snyggt ;)

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-03-22 17:22:18

åh ljuvligt!

Postat av: Jean
Publicerad 2008-03-22 17:26:19

Verkligen jättelyckat idag Sminkan, en eloge till alla er som är lyckosamma i det mesta ni tar er för.

Vi andra får förbereda öglan i repet istället.

Glad Påsk by The way...

Postat av: Aila
Publicerad 2008-03-22 17:32:00

Snyggt och jag älskar Glory, färgen är så ovanlig och kool!!

Postat av: glamqueen
Publicerad 2008-03-22 18:15:47

härlig dag för lösögonfransar! själv har jag inte ens brytt mig om att klä på mig idag, ska bada och sen baka purimkakor (öronen). och helt apropå det så undrar jag fortfarande hur du känner inför creme de la kremlin (opis persikofärgade) såhär när våren nalkas? jag köper den fortfarande gärna av dig!

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-03-22 19:23:32

Ojojoj! Jisses så otroligt snyggt! Du har så underbar form på ögonen! Och jag älskar hur du framhäver det med eyeliner och lösfrallor!

Postat av: Linda
Publicerad 2008-03-22 20:40:31

Härliga färger på en påskafton!
Färgerna går igen i den färgen som du har precis runt pupillen som de ser ut på bilden om man tittar noga.
Läckert!!
Glad påsk :o)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-03-23 09:55:32

Ems! Tack!

Rouaa! Tycker du? Ja, kanske inte så tokigt. Jag var inte jättenöjd men jag ser att det är rätt okej på bilden i alla fall.

Jean! Jag blir glad att du gillar makeupen, Jean, men jag förstår inte vad du menar med resten av komentaren. Varför tror du att jag är lyckosammare än du? Okej, jag har ett jobb men du så mycket annat som jag inte har. Tro inte att du skulle vilja byta liv med mig, för det vet jag att du aldrig skulle vilja. Och det där med repet... Okej, du skämtar förhoppningsvis, men det känns olustigt. Jag blir ledsen när du uttrycker sådana tankar och en sådan syn på dig själv.

Aila! Visst är Glory läcker!

Glamqueen! Tack! Och vaddå? Nu är jag inte med. JAg äger inte Krem de la Kremlin. Det, Cosmo-not-tonight och St.Peterburgundy har jag fortfarande inte köpt. Ruble for your thoughts däremot! :D
Jag ska nog prova det en gång till i alla fall. Annars PM:ar jag dig!

Veronica! Runda och små är mina ögon, men jag har förlikat mig med dem! Eyeliner och lösfrallor gör en hel del! ;)

Linda! Tack! Du har rätt, det är faktiskt samma färg som på de gula stänk jag har i iris. Har inte sett det själv!

Postat av: Goddess
Publicerad 2008-03-23 16:02:19

såå snyyggt!!!Love it!!

Postat av: glamqueen
Publicerad 2008-03-23 17:56:40

-nu har jag bläddrat i arkiven- just det ruble for your thoughts hette den! shimmervarianten! pm:a mig som sagt om du vill bli av med den, jag älskar laxrosa just nu!

Postat av: Fåfängan
Publicerad 2008-03-23 18:43:55

Otroligt sött!

Postat av: Nasse
Publicerad 2008-03-23 20:32:45

Både roligt och snyggt, har faktiskt aldrig ännu provat lösögonfransar men gud vad underbart det ser ut på dig. Glad påsk!

Postat av: Anonym
Publicerad 2008-03-24 01:46:25

Ser jättesnyggt ut, älskar lösögonfransarna!
Var har du köpt dom?

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-03-24 08:24:19

Blir också oroad av Jeans kommentar. Vad menas? Världen är inte uppdelad i lyckosamma och olycksamma människor, och jag tror inte att någon har rätt att kategorisera någon annan människa på det viset.

Sminkan, vilken otrolig makeup! Så underbar! Jag älskar fransarna, och ditt öga får en så speciell form!

Åh, Siouxsie, jag hoppades på att det var den!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-03-24 09:28:55

Goddess! Tack!

Glamqueen! Jag tänker just nu. Har inte nått beslutet än. PM:ar...

Fåfängan! Sött! Åh, vad roligt! Jag kände mig inte så söt.

Nasse! Tack! Och glad påsk tillbaka!

Anonym! De är köpta på Smink och Perukmakaren.

RQ! Självklart Siouxsie!

Postat av: SantaCarolina
Publicerad 2008-03-24 20:17:40

Love it! Jag och ögonfransar är bästisar och den här makeup:en är fantastisk!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-03-25 16:15:59

Santa C! Vad roligt! Jag gillar den mer och mer i efterhand. Den var inte så dum trots allt...

Postat av: beauty by me
Publicerad 2008-03-25 17:01:25

tjusigt!!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-03-25 21:19:04

Du var alla gånger påskens tjusigaste blunddocka. Läckert!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela