Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Aquolina

Publicerad 2008-03-11 19:26:25 i Hud och hand,

Aquolinas Chocolovers Soufflé Crema Corpo köpte jag för inte så länge sedan från Eleven. När jag öppnade burken hade jag en idé om att den skulle dofta choklad. Härlig, varm, sensuell choklad! Jag blev besviken. Den luktade som en ask med Romerska Bågar. Ni vet, såna där halvmåneformade  chokladbitar som smakar apelsinchoklad. Jag hatar apelsinchoklad...  Jag ägnade några timmar åt att vara deppig över min nya bodylotion, sen bet jag ihop och beslöt att pröva den. Den är underbar! Om man bortser från doften är den verkligen härlig! Huden blir mjuk och len och det håller i sig dessutom! Jag älskar effekten! Den går in snabbt i huden och lämnar ingen äcklig, klibbig hinna. Den sjunker verkligen in i huden så att den inte blir som vissa feta body butters som ligger kvar och känns som en olja på huden när man duschar nästa gång. Den här är så nära perfekt man kan komma på min hud! Om det inte vore för doften alltså...
Doften är påtaglig. Söt och väldigt apelsinig. Den sitter kvar på min hud tills jag duschar igen, alltså ett dygn. Mina sängkläder luktar apelsinchoklad. Mina tröjor och halsdukar, kappan till och med... Allt luktar. Gillar man doften kan man hoppa parfymer och annat för den här svävar omkring en som ett lätt dis av romersk båge.
Den är ingen hit på mitt jobb, men uppskattas något mer än den bodylotion från Bubbleshack som jag ska berätta om en annan gång. (För att inte tala om min älskade Avojuice i pepparkaksdoft som alla andra hatar. Förstår inte det.) Tillbaka till Aquolina!
Krämen är ljusbrun. En ganska äcklig färg, och när man smetar ut den över t.ex armen så ser man först en latte-färgad hinna som sedan sjunker in och lämnar huden i sin normala kulör. Det kändes lite småläskigt till att börja med. jag trodde jag skulle få fläckar på kläder och lakan, men det har inte hänt.
En sammanfattning kan alltså vara att den i sin egenskap av bodylotion är suverän men att doften är ett tungt vägande minus. Jag kan ändå tänka mig att köpa den igen för min hud har aldrig varit så len. Den bör dock bli partner-godkänd före köp om man avser dela bädd med någon.
image3941image3942

Kommentarer

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-03-11 20:31:51

Hehe, romerska bågar, det åt de flesta när jag jobbade på hemtjänsten. Jag älskar också apelsindoftande bågar, men jag vill själv inte ha lukten på kroppen!

Partner-godkänd, hehe! Ja, så är det allt...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-03-11 21:06:29

Minns det också från min tid i äldrevården... Nej, som doft betraktat betackar jag mig!

Postat av: glamqueen
Publicerad 2008-03-11 21:35:32

vilken läskig produkt..! även om den funkar bra som bodybutter. själv skämmer jag bort mig OCH ruinerar mig på Crabtree&Evelyns botanical naturals. och luktar just nu mest citroncheesecake!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-03-11 22:03:46

GQ! Jag älskar cheesecake!! Men jag vet inte hur jag skulle känna mig om jag luktade cheesecake... Måste provas! Fast risken är rätt överhängande att jag skulle vara tvungen att äta cheesecake varje dag i så fall... Eller glass som smakar cheesecake! :D

Postat av: glamqueen
Publicerad 2008-03-11 22:20:40

Cheesecake, eller faktiskt, citroncheesecake är helt o.k.! egentligen är det illupebutter, lemongrass och sugar, men om vi ska vara ärliga så luktar det bakelse.. sambovänlig är den iaf. jag gillar faktiskt produkter som luktar mat, kiehl´s har ju en underbar ögonmejkremover som luktar nybakad croissant! förmodligen någon fröolja som har precis samma nötiga doft. doften är jätteviktig för vilken produkt jag väljer. framförallt så ska det inte lukta sötsliskigt eller tuttifruttigodis.:p

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-03-12 06:12:44

Romerska bågar är bland det äckligaste jag vet. Jag klarar inte av mat/godis med apelsinsmak. Jag fick en otrevlig överraskning när jag var liten. Trodde det va choklad men det var ju romerska bågar.
Jag ryser bara av tanken att smörja in mig med denna smörja... Ursäkta nu gick jag igång lite väl mycket.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-03-12 06:25:35

GQ! Jag håller med, tuttifrutti och sött är inte mina favoriter heller. Citron cheesecake låter jättemumsigt. Crabtree&Evelyn har dessutom bra kvalitet. jag är sugen både på din oc hpå den med kardemumma... Mina bodylotions ska vara katt-godkända i första hand. De accepterar lustigt nog romerska bågar, men de avskyr vissa andra grejer, speciellt handkrämer.

Sminkjante! Haha! Man kan ju hoppas att chefen för doftutveckling på Aquolinas läser detta och gör några små förändringar... Jag avskyr också apelsin i annat än apelsin, alltså frukten, och juice. Nu skulle ju jag faktiskt framhålla denna produkts goda sidor. Den är ju bra på sitt jobb med hudlenande och uppmjukande. Men jag har svårt för doften jag med.

Postat av: beauty by me
Publicerad 2008-03-12 09:05:57

åh den ser mumma ut:). Nää det ska vara ren choklad det är godast!

Postat av: creme-idiot
Publicerad 2008-03-12 21:44:09

Jag är eldsen, men ajg tycker faktiskt att det låter alldeles underbart!!! Älskar choklad i allad ess former förutom med mint. Jag kan äta det, smörja in mig emd det... Spelar ingen roll, I LOVE!!!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-03-13 06:39:03

Creme-idiot! var inte ledsen för det, var glad! Det är en fantastiskt bra bodylotion så står man ut med lukten ska man absolut ha den! Men den lukter mindre choklad än apelsin...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela