Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Tigi Bedhead Loyalty

Publicerad 2008-06-27 15:03:31 i Läppar,

Tigi Bedheads läppstift Loyalty har en krämig, nästan oljig, känsla. Det är mjukt och lent på läpparna. Känslan håller i sig länge.


Färgen glider på lätt, nästan så att man kan tro att det går lite för lätt när man som jag använder stiftet utan penna eller pensel. Det blir en jämn och täckande färg som har ganska mycket glans i sig. Det vore underligt annars eftersom det är så pass oljigt. Läpparna ser i alla fall fylliga och mjuka ut med det här stiftet. Hållbarheten är okej men inte enastående. Det går att käka en macka eller ta en kopp kaffe, men man ska nog räkna med att behöva göra en touch up under dagen i alla fall. Eller två. Hållbarhet brukar ju hänga ihop med glans och formula och vi har ett mjukt, glansigt stift här.

Färgen Loyalty är en brunrosa lite "dammig" färg som blir exakt samma färg på läppen som i hylsan. Den har en mjukhet över sig som gör den otroligt bärbar. En neutral färg men inte tråkig. I Loyalty känner jag mig klädd och lite damig.

Guuuuuu' vad kladdigt det ser ut på bilderna. Ja, färgen är rätt i alla fall. Håll till godo!

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-06-27 15:15:01

Jag tycker du ser jättefin ut! Du har så himla fina läppar! Kul att få se lite smink också, även om jag helt klart gillar nagellack! Idag har jag målat med bad temper. Den är riktigt fin faktsikt! Över lag så verkar H&M vara bra på lila lack!

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-06-27 15:34:40

Den var verkligen fin! Och ser härlig ut att bära, inte alls "kakig" som man kan råka ut för ofta med läppstift. Härlig nyans på dig!

Postat av: badbomben
Publicerad 2008-06-27 15:39:11

Så vacker nyans! (jag tror igen att du vet att jag tycker det;D)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-27 15:45:36

Emma! Tack! Nå, läpparna i sig är väl okej, men jag skulle ju kunna försöka hålla mig på dem med stiftet...



Veronica! Tack! Ja, det är ett skönt stift att ha på!



Badbomben! Så klart!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-06-27 15:56:40

Jag tycker faktsikt att det ser bra ut. Inte så farligt kladdigt iaf:)Mer lite fuktigt liksom. Du vet, väldigt nymålat...

Postat av: Linda
Publicerad 2008-06-27 18:59:47

Åh jisses så vackert, ljuvlig färg på ljuvliga läppar ;o)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-28 09:26:58

Emma! Det var rätt nymålat när jag fotade det...



Linda! Tack, raring!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela