Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sea ya later, Sailor!

Publicerad 2008-06-15 15:20:19 i Naglar i blått,


Ännu ett av OPI:s Retro Fun-lack. Återigen vet jag redan att det är transparent och eländigt genom andras notd, bland annat denna och denna. Dessutom har Sofia visat hur snyggt det är att använda den för layering här. Jag valde alltså layering alternativet.


Jag började med att lägga ett tunt lager av OPI Dating a Royal, ett mörkblått krämlack, och sedan ett lager Sea ya later, Sailor över det. Det blev riktigt snyggt! Jag älskar det! Det fantastiska skimret kommer fram otroligt bra och man ser de underbara skiftningarna mot grönt och lila i SYLS samtidigt som en aning av det mörkblå lyser igenom och ger en skön bas.


SYLS är ett superskimrigt lack med vackra dagrar av aqua, ljusgrönt och rosalila. Det är verkligen en fullpoängare när det används för layering. Själv kommer jag nog aldrig jobba med det ensamt. Fem lager lack. Nej tack! Men jag är glad att jag köpte det ändå! Det är riktigt läckert så här! Eller vad tycker ni?

Kommentarer

Postat av: Jean
Publicerad 2008-06-15 15:44:46

Alltså...jag blir mer och mer förälskad i dessa underbart blåa nyanser. Hur snyggt som helst Sminkan!

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-06-15 16:25:42

wow, jag visste att det skulle bli kanon över dating a royal!

De är som gjorda för varandra:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-15 16:32:27

Jean! Visst är det fint!



Sanna! Japp! A match made in heaven!!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-06-15 18:49:25

Helt vansinnigt snyggt! Underbart, perfekt!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-06-15 19:04:42

Jag gillar det där! Superbt. Tur att man inte behöver ha ett och samma lack på naglarna samtidigt alla gånger. ;)

Postat av: Make it Up
Publicerad 2008-06-15 19:50:13

Så snyggt. Jag blir alltid så avis när jag ser hur snyggt du målar =)

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-06-15 19:57:56

snyggt! Håller med! Japp, japp!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-15 20:34:57

RQ! Ja, det blev lyckat! Skönt, för annars hade det hamnat på bytesplatsen...



Chaosophia! Jo, det är tur att man kan göra lite layeringexperiment. Det här blev väldigt lyckat, tycker jag!



Make it Up! Tack! Tycker du! Vad roligt!



Badbomben! Tack!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-06-16 07:31:11

Riktigt fint djup med DaR under.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-16 08:11:27

Sminkjante! Eller hur! Jag blev alldeles lycklig!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-06-17 17:27:26

Toppensnyggt! Kul att du har hittat ett användningsområde för detta lacket också! Jag har det faktsikt just nu, fast bara SYLS, och fyra lager... Detta ver lite transperantare än calender girl, så fick bli ett extralager, men jag tycker fakstikt att det är värt de fyra lagren...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-18 09:36:38

Emma! Ja, jag gillar det så här, då är det jättesnyggt! Men fyra lager... Okej, ska ge det en chans en dag jag har lite att göra. ;D

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-06-18 10:36:28

Nej, jag vet, fyra lager är mkt... För ett år sedan skulle jag aldrig ens ha övervägt det:) men det gick lätt, den var bra att jobba med. Körde typ ingen torktid mellan lagren, jag bara målade. När jag hade gjort fyra lager funderade jag nästan på att köra ett till, bara för att det var mysigt att sitta där och måla och se hur den rätta färgen trädde fram gradvis:D Har du sett bilder på kommande CG och OPI-kollektioner förresten? De får mig att längta till hösten!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-18 13:37:23

Emma! Jag längtar så efter höstens lack!! Underbara färger!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela