Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Orly Heartbreaker

Publicerad 2008-06-20 09:00:39 i Naglar i orange,


Ett lack jag trodde skulle vara som en orangeskimrande dröm. Dessvärre var det inte så. Istället är det ett transparent elände. Jag tror jag bar det i en timme innan det fick ge vika för ett säkert kort. Det här blir ett layering lack, definitivt.

Det syns inte hur transparent det är på bilderna. Jag har två lager lack och så överlack här. Ska jag använda det igen så blir det över ett mer täckande lack. Jag blev verkligen såååå besviken. Det lilla gnistret i det är jättefint! När solen träffar lacket ser man gyllene microskimmer som verkligen gör lacket levande. Dessvärre räcker det inte för att göra det vackert. Färgen får pluspoäng, täckningsgraden minus. Precis som OPI Retro Fun-lacken.

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-06-20 10:38:10

Den ser fin ut på bilderna, synd att du inte trivdes i den... Nu har jag GMACS, tre lager. Den täckte faktsikt bättre än vad jag trodde att den skulle göra. skönt att slippa måla fyra lager!

Postat av: Mimmi
Publicerad 2008-06-20 10:45:10

Vad märkligt, jag minns det inte som transparent... Däremot blev jag inte stormförtjust i färgen så jag ska nog byta bort det.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-06-20 11:08:04

Nej, usch. Att färgen är fin spelar knappt någon roll alls för mig när det är så fruktansvärt tråkigt att måla med. :/ Jag avskyr nästan Retro-lacken.

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-06-21 08:56:51

Den ser skitsnygg ut på bilderna, men det var synd att du blev besviken.

Det är väl vid tillfällen som dessa, som det skulle vara bra med en ridgefiller som bas antar jag. Så man slipper kanten mellan nagel och den vita nageltippen.

Å det ser ju så smarrigt ut på bilderna!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-21 09:05:53

Emma! Ja, bilderna är bättre än verkligheten...



Mimmi! Det fanns vissa närstående som inte uppskattade färgen på mig heller. Men för mig är transparencen problemet.



Chaosophia! Jag vet vad du menar. Negellack ska vara lustfyllt, gå snabbt och smidigt och inte vara meckigt. Det finns sådana lack så egentligen borde man inte slösa tid på de andra...



Sanna! Kanske skulle skaffa en sådan och prova med. Bra idé!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela