Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Oliva Body Lotion, Summer Edition

Publicerad 2008-06-03 18:11:57 i Hud och hand,


Jag är lite kluven till doften på produkterna från CCS Oliva-serie. Jag gillar effekten av alla saker jag provat, handkräm, body butter och nagelbandsolja, men jag tycker de har en doft som vacklar mellan god och äcklig. Det hindrar mig inte från att både köpa och använda Oliva-produkterna, men jag reagerar på det varje gång. Den fräna doften som alltid följer med  de krämer jag provat. Det här är dock en specialare. För sommarsäsongen har CCS släppt en Oliva body lotion med doft av citron och rosmarin. Och den doftar gott om än med en lite diskmedelston! Dessvärre får den mig att nysa våldsamt och få tårade ögon. När man öppnar locket och trycker fram krämen är det som att slå ut en rejäl skvätt Ajax Citron i en hink. Överväldigande. Retande. Efter några minuter har dock den värsta citronchocken lagt sig och den doftar ingenting. Skumt.

Lotionen är lätt och mjölkig. den glider runt på huden utan att riktigt sjunka in. Man får liksom gnida in den i huden. Det gillar jag inte. Det funkar bättre på aningens fuktig hud, direkt efter en dusch, men på torr hud är den knepig att få in. den lägger sig liksom utanpå istället. Även en halvtimme efter att man smort in sig känner man den sedan som en lite klibbig yta.

Jag har faktiskt inte använt Olivas vanliga body lotion, jag har istället gått direkt på body buttern, men är den likadan så kommer den inte innanför min dörr. Det här är verkligen ingen body lotion jag rekomenderar. Köp gärna handkrämen och nagelbandsoljan, de är bra, men låt den här stå kvar på hyllan.

Kommentarer

Postat av: Efwa
Publicerad 2008-06-03 19:21:41

Tänk att jag säger exakt samma sak om lukten, den ligger precis, som du säger, mellan god och äcklig.



När man applicerar den så luktar det inte gott, men efteråt kan jag tycka att lukten är fräch och somrig om det inte luktar för mycket. Just av denna anledning har jag svårt att använda det här märket. Jag vet ännu inte om den är bra alltså :-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-03 20:25:41

Efwa! Visst är den säregen, doften!

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2008-06-03 21:56:45

Instämmer också när det gäller bodylotion och kroppssmöret, duschrèmen däremot gillar jag skarpt (men den hänger sig ju inte kvar på samma sätt eftersom man sköljer bort den). Effekten av handcrèmen gillar jag, men inte riktigt doften där heller... Deras sommarvariant av boylotion låter faktiskt inte som någon hit, så starkt ska de ju inte dofta!

Postat av: Anonym
Publicerad 2008-06-03 22:32:43

Makeupoholic! Nej, tacka vet jag Nivea! den är bra och den luktar gott! ;-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-03 22:42:11

Så dumt. Jag blev anonym igen här ovan... Det funkar inte att bocka i "kom ihåg mig"...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela