Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nfu Oh 121

Publicerad 2008-06-30 08:59:17 i Naglar i grönt,


Här kommer en "gammal" notd. Hade inte lagt ut den förra veckan och jag gissar att ni är nyfikna på Nfu Oh-lacken. Det är kö på notd-fronten just nu, har massor av opublicerade. Vet inte om jag verkligen ska dränka bloggen med notd eller inte... Hur som helst, här kommer min notd m Nfu Oh 121! Nfu-lacken är ju nya bekantskaper för mig. Underbara Sanna som är Pret-ty-forumist hjälpte mig beställa och nu sitter jag med fyra underbara nyanser av grönt! Här är den blågröna nr 121!

Färgen påminner om ett metallicbillack. Tealfärgat är en bra beskrivning av färgen, som nog lika gärna knde ha varit i den blå notd-kategorin. Det räckermed två lager men de måste få torka lite mellan lagren om man ska undvika att dra med lacket från basen i andra omgången. Ni förstår vad jag menar, eller hur? Att nagellacket fastnar på penseln och man drar bort färg istället för att lägga på mer. Om man ger det en minut eller två så slipper man det problemet och får naglarna täckta av underbart vacker, skimrande färg! Två lager räcker för full täckning.

Nagellacket är lite tjockare i konsistensen än t.ex Misa. Påminner om Zoya faktiskt, eller vissa China Glaze. Lite gelékänsla. Ytan blir lite lik den av China Glaze också. Som glaserad. Lacket är blankt i sig men här är det även Poshe överlack på för det måste torka snabbt då jag faktiskt lagade middag åt gäster som skulle komma samtidigt som jag lackade naglarna, Jag vet, inte en bra kombination, men det funkade faktiskt!

Bilderna är tagna på kvällen men ljuset var tillräckligt för att ge väldigt rättvisande bilder på färgen. Helt underbar nyans, eller hur! En ny favorit för Sminkan! Älskar!!

Några bilder på lacket tillsamman med min clematis och den vita rosen Winchester Cathedral. Fortfarande fotar jag på altanen och de växter som hänger in över räcket. Det är därför ni ser vitt staket i bakgrunden här ovan. Eller det är ju inget staket, det är räcket. ;-)

Kommentarer

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-06-30 10:31:00

Wow-effekten finns definitivt i det lacket!:)

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-06-30 11:24:54

Det är var riktigt fint!

Skulle jag kunna tänka mig!

Ååå en clematis hade vi klättrandes upp på "veranda-väggen" under hela min uppväxt:)

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-06-30 11:48:58

Det är jättesnyggt med teal också, men det slår inte gräsgrönt:) Sen skvallrar förstås alla blommorna om att du egentligen har gröna fingrar...

Postat av: Sigrun
Publicerad 2008-06-30 14:05:38

För min del får du gärna dränka bloggen med bilder, jag är jättenyfiken på de här lacken :)

Postat av: *Sanna*
Publicerad 2008-06-30 14:38:18

Det här var jättesnyggt på dina fina långa naglar!

Postat av: glamqueen
Publicerad 2008-06-30 16:49:49

å vad jag är avundsjuk på din clematis! precis en sån-purpurröd- försökte jag få att växa till sig på vår halvskuggiga balkong. men den ville inte ens leva, stackarn, snyft, jag älskar verkligen clamatisar!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-30 19:36:30

Bdbomben! Visst gör det!



Sanna! Det är vackert! Jag har över 40 olika clematis! ;D



Emma! :D



Sigrun! Härligt med en nagellackstok till! Kul att några uppskattar flödet av notd...



Sanna! Tack vare dig! :D



Glamqueen! Jag gillar också clematis. De är inte lika många som rosorna, men de kommer starkt nu! Har skaffa fler och fler och fler och känner att behovet inte är mättat! ;D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela