Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nationaldags notd

Publicerad 2008-06-06 12:40:33 i Naglar i blått,


Det blev inte mitt gula Viva la Diva, det blev en ny omgång av China Glaze Blue Sparrow istället! Lysande blått med massor av glitter i turkos! Väldigt flaggblått tycker jag.

Mer lysande blått lack kan man nog inte hitta. Jag får helt enkelt kombinera det med mitt enda gula plagg, ett bomullslinne från H&M, så har jag festmunderingen klar! ;-)

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-06-06 13:51:12

Härligt lack! Och visst blir det kanonbra med ett gult linne till:) Jag målade om naglarna igår, men vägrade patriotiska manikyrer, det blev istället calender girl, som kom hem till mig i veckan. Fast jag har ett blått linne och funderar på att byta min randiga kjol mot en gul framåt kvällen...

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-06-06 21:55:48

Du har säkert varit superfin idag med ditt linne och dina naglar!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-06-07 08:45:23

Det är vansinnigt snyggt!

Postat av: Linda
Publicerad 2008-06-07 10:13:28

Ljuvlig blå färg!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-07 15:44:57

Emma! Jag hann aldrig få på något gult linne innan jag ledsnade på lacket och bytte... ;-)



Badbomben! Äh, jag he röd klänning och mörkröda naglar... Jag ledsnade på det blå på en timme typ.



RQ! Ja, kanske. Men det blir ingen riktig favorit för mig ändå. Vet inte varför.



Lind! Ja, väldigt blå är den. Och fin.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-06-07 22:03:12

Du är rolig! jag vet ingen som ledsnar så snabbt på lack som du... du är definitivt inte tjejen att vända sig till om man vill veta hur hållbart ett lack är:)Jag tog inte den gula kjolen igår heller... hade den idag ist, men då med svart. inte ett dugg patriotiskt.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-08 09:56:46

Emma! Jag vet. Men vad ska man göra? Ibland är det bara så att en färg känns helt fel...

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-06-08 12:22:56

haha, jo fast jag brukar behålla den ett tag ändå, dte kan ju ändra sig:) Och så orkar jag inte byta varje dag...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-08 18:51:47

Emma! Ja, man borde lära sig att ha tålamod. Men nej, det går så fort och lätt att byta att det är svårt att motivera varför man ska behålla "fel" färg. Och du har helt rätt. Testa hållbarhet är inte min grej... ;-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-08 18:52:21

Emma! Ja, man borde lära sig att ha tålamod. Men nej, det går så fort och lätt att byta att det är svårt att motivera varför man ska behålla "fel" färg. Och du har helt rätt. Testa hållbarhet är inte min grej... ;-)

Postat av: Jean
Publicerad 2008-06-10 19:02:50

Gosh en sådan superunderbar blå nyans!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-10 19:32:21

Jean! Ja, läckert!

Postat av: Sissi
Publicerad 2008-06-11 19:21:47

Wow, vilken blå och härlig färg! Något för tånaglarna, tror jag minsann! ;-)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela