Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Mina bästa nagelvänner!

Publicerad 2008-06-06 13:07:48 i Hud och hand,

I det här inlägget tänkte jag berätta lite om mina bästa nagelvänner. Produkter jag använder mer eller mindre dagligen och som jag tycker ger ett bra resultat på mina naglar. Jag har presenterat dem alla förut här på bloggen, men det skadar kanske inte att bli påmind om dem och få dem samlade i ett och samma inlägg. Innan jag börjar berätta om varje enskild produkt vill jag säga lite om mina naglar. Jag har säkert fler gånger berättat om mina svaga, mjuka naglar som skivar sig. Jag har inte kunnat få mina naglar att växa ut och bli långa för de har skivat sig sönder och samman, böjts åt alla håll och slutligen trasats sönder och rivits av. Jag har provat allt. Öljäst, Pantoten, Silica, oljor och krämer, folmaldehydbemängda nagelstärkare, mystiska lack med fibrer som ska förstärka nageln. Ja, allt. Jag har dock inte lyckats förrän nu. Okej, mina naglar är inte monsterlånga, men jag har för första gången haft jämnlånga naglar på båda händerna och samtliga fingrar och jag har också fått klippa(!) mina naglar för allra första gången. Jag klippte då för att få samma form på alla mina naglar. Och trots att jag klippte dem så är de ändå längre än vad de brukade vara förr!

Vad är då hemligheten? Jo, OPI Natural Nail Strengthener. Ni ser den nedan på bilderna. Min första flaska är snart slut och den nya står redan på skrivbordet, redo att börja användas. Jag använder den varje gång jag lackar om naglarna, under eventuellt underlack eller som underlack. Det är ett underlack, men  jag brukar ofta lägga ett lager China Glaze Strong Adhesion ovanpå, men egentligen vet jag inte varför. Ibland, kanske en gång på tre, så använder jag bara detta, då i två lager.

Mina naglar har aldrig mått bättre än nu! Vad det än är i den här flaskan så är det värt varje öre! Naglarna växer på och blir vackrare och starkare för varje dag!

OPI har en hel serie med vårdande produkter, men det här hittar man under baslackskategorin hos H2T. Säkert funkar också de andra, vårdande lacken, men jag gillar att få nagelvård och underlack i ett! Jag lackar ju om naglarna ofta, periodvis varje dag, och jag tycker det har varit en mycket dryg produkt. Jag har använt det ganska många månader, tre eller fyra kanske, och än är det inte slut i första flaskan. Skulle man lacka naglarna en gång i veckan skulle det ju lätt räcka ett år! Jag har en fjärdedel av flaskan kvar ungefär. Dessutom skyddar det nageln bra från missfärgningar. Titta på mina olackade naglar på bilderna så ser ni att nageln inte är missfärgad. Detta trots att jag använder mörka lack i blått, rött och lila. Jag tycker OPI Natural Nail Strengthener är imponerande!

Att jag kan lacka om naglarna så otroligt ofta utan att göra dem torra och sköra av all removeranvändning det kan jag tacka Lidl för! Deras superbilliga och fantastiskt bra remover från Cien beauty är också en av mina bästa nagelvänner! Det finns dagar då jag inte bara byter en gång utan flera ifall jag blir missnöjd med den färg jag väljer till en början. Ändå tolererar naglar och nagelband behandlingen. Förut, innan jag hittade denna superremover, hade jag olika removers från HM, Depend, Claudia och mycket mer. Jag hade också ofta Aceton för att ta bort lack. Nagelbanden tog mycket stryk och jag upplevde att den friska glansen på den egna nageln mattades. Så är det inte längre. Ciens remover är acetonfri och känns mild mot hud och naglar. Att mina nagelband är lite halvrisiga just nu är inte Ciens fel utan mitt då jag biter på nagelbanden när jag blir stressad och nervös. Just nu är jag lite av båda...

Överlack använder jag naturligtvis, men mest för att få manikyren att torka snabbt! Jag är ingen tålmodig kvinna som orkar vänta i timmar innan jag kan använda händerna. Nej, mer än en halvtimme till nagellackandet funkar inte. Alltså har jag i min ägo inte mindre än tre snabbtorkande överlack. Revlon Top Speed, Poshe och China Glaze Fast Forward. Här visar jag bilder på just ChG FF men jag använder faktiskt den och Poshe lika mycket. Min nya Top Speed har jag inte öppnat än men den kommer jag också använda lika mycket när jag väl tar steget! Att jag visar just ChG FF beror på att det kanske är min favorit av de tre. Glansen är fantastisk, den glaserade känslan härlig och den får grovkorninga glitterlack att bli spegelblanka! Jag har provat Seche Vite men det funkade inte så bra för mig så skulle jag rekomendera överlack så är det dessa tre. Av någon outgrundlig anledning har jag även ett vanligt topplack, ChG Patent Leather Top Coat, men det har jag aldrig provat. Kanske skulle ta och göra det en dag när man sitter vid datorn och ser en långfilm...

Så nu har jag stärkt naglarna efter att ha använt min skonsamma och bra remover. Naglarna är lackade och har torkat på några minuter med mina snabbtorkande överlack. Det räcker ju inte för att ha fina händer och naglar. Man vill ju även vara mjuk och len och ha hela, fina nagelband. Till det använder jag minstora favoriter vad gäller handvård: Vaseline Intensive Care handkräm. Vaseline Intensive Care kan man använda när som helst. Det är en lätt kräm som snabbt går in i huden och lämnar den mjuk och len och återfuktad. Jag har en tub på jobbet, en i handväskan, en vid datorn och en vid sängen. Okej, jag smörjer inte händerna hela tiden, men får jag lust att göra det så ska min VIC stå nära! Jag använder naturligtvis även andra handkrämer, jag är handkrämsgalen, men ingen går upp mot VIC! Den är faktiskt bäst och dessutom billig!

Enligt förpackningen ska Vaseline Intensive Care stärka naglarna med 50%, hur man nu mäter det, och jag har hört många vittna om att de upplevt att naglarna blivit bättre. Det vet jag inget om själv då det i vart fall inte stärkte mina naglar märkbart under de år jag haft VIC men inte OPI Natural Nail Strengthener. Men alla naglar och händer mår bra av att masseras så att blodgenomströmningen kommer igång och även av att återfuktas och skyddas mot fukt och smuts. Alla handkrämer gör alltså nytta i någon grad.

Sista kompisen ut är min Poshe Polish Reviver. När överlacket tjocknat och segnat till, när gamla favoritlacket känns trögt och klumpigt, då tar man sin Polish reviver, droppar i tre små droppar, rullar flaskan mellan händerna och -simsalabim- lacket löser sig och blir som nytt igen! En utomordentligt bra investering!

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-06-06 13:57:38

Vad bra med lite tips på bra nagelkompisar! Natural nail strethener ska jag nog beställa faktiskt. visserligen har jag inte särskilt svaga naglar, men det skulle inte skada om de blev lite starkare... fast forward ligge rockså på vill ha listan. Fast nu har jag poshe och tycker att det är kanonbra faktsikt, så vi får väl se... Överlack är utan tvekan det som går åt mest för mig, så det är nog snart dags att köpa igen...

Postat av: Ika
Publicerad 2008-06-06 15:32:29

Måste verkligen tacka för tipset om Natural Nail Strengthener! Jag har använt det nu i ca två veckor, och jag märker redan resultat!! :) Hur kunde jag överleva utan det här lacket tidigare??

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-06-06 21:54:08

Opi nail strenghtener bör inskaffas, tack Sminkan för tipset!:) Har nu blivit smittad av nagellacksfebern så måste säkert börja satsa på såna här simsalabimgrejer. Cien håller jag helt och fullt med om.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-06-07 03:02:36

Intressant! Det är första gången jag läser att Seches överlack inte fungerar. Har själv ännu inte provat den än, men nu slipper jag stressa över det i alla fall. ;)



Jag vill också tacka Lidl för Cien! Bästa removern någonsin.

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-06-07 07:42:22

Jag köpte dina råd rakt av när du skrev om produkterna tidigare. Köpte Opi nail strenghtener, ChG Fast Forward och Cien nagellacks remover. Alla är verkligen toppen och mina naglar är snart i perfekt kondition. Nu har jag bara en nagel kvar som trilskas lite.



Tack för alla toppen tips!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-07 15:42:21

Emma! Ja, Natural nail strengthener är värd att prova! ChG FF och Poshe är ganska jämnbra. Jag gjorde ett test med båda och den stora skillnaden var att ChG FF höll glansen bättre medan Poshe gav en hårdare yta.



Ika! Visst är den som trolleri! Man blir helt chockad att det kan hjälpa så bra så snabbt!



Badbomben! Ja, det är bra! En till ner i nagellacksträsket! :D



Chaosophia! Ja, jag kom inte alls överens med Seche Vite. Tror detberor på att de flesta av mina nagellack är "Big 3 Free" och därför inte passar med Seche Vite. Zoya t.ex är väl ökända för att inte funka med Seche Vite. Jag minns inte om det vilka lack jag testade med SV men det blev i alla fall katastrof.



Lidl och Cien är väl värda all uppskatting för den removern!



Sminkjante! Hurra! Kul att min små tips funkade för dig med! Vad glad jag blir!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-07 15:42:21

Emma! Ja, Natural nail strengthener är värd att prova! ChG FF och Poshe är ganska jämnbra. Jag gjorde ett test med båda och den stora skillnaden var att ChG FF höll glansen bättre medan Poshe gav en hårdare yta.



Ika! Visst är den som trolleri! Man blir helt chockad att det kan hjälpa så bra så snabbt!



Badbomben! Ja, det är bra! En till ner i nagellacksträsket! :D



Chaosophia! Ja, jag kom inte alls överens med Seche Vite. Tror detberor på att de flesta av mina nagellack är "Big 3 Free" och därför inte passar med Seche Vite. Zoya t.ex är väl ökända för att inte funka med Seche Vite. Jag minns inte om det vilka lack jag testade med SV men det blev i alla fall katastrof.



Lidl och Cien är väl värda all uppskatting för den removern!



Sminkjante! Hurra! Kul att min små tips funkade för dig med! Vad glad jag blir!

Postat av: Ninni
Publicerad 2008-06-07 21:23:00

Fantastiskt! Tänk att du har sån koll på saker och är inte snobbig utan hittar även sånna bra budgetprodukter. Ingen kan ju tveka på dem när man ser din fina naglar! Och nu vet du att jag aldrig säger sånt jag inte menar! :-) Cien är redan en favvis i min lilla cd-hylla jag har till badrumsskåp! Snodde de av mamma då jag inte har nån Lidl i närheten. Hon kan ju alltid köpa en ny!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-06-07 21:58:45

Ja okej... det jag gillar bäst med posche är att den torkar så fort, men det gör väl CGs också? Kan nog eventuellt bli ett köp av denna nästa gång det är dags för överlack, lång glans är ju aldrig fel... FF är dessutom billigare än poshe, så det kan definitivt vara värt att prova...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-08 09:55:57

Ninni! Jag gillar budget! ;-) Nå, huvudsaken är ju att saker funkar på ett bra sätt. De har sakerna har jag testat och den funkar! Jag är jättenöjd med alla grejerna! Kul att det uppskattas!



Emma! Jag piper om jag inte hittar den! ;-)

Postat av: astoria
Publicerad 2008-06-09 10:17:01

Åh varför kom inte dehär inlägget för någon dag sen?



Jag la nämligen en beställning från head to toe på blandbland annat OPI Nail Envy Soft & Thin och China Glaze Calcium Gel.



Tror du dessa fungerar bra på mina mjuka skivade naglar:S? är så less på att dom jämt går sönder och aldrig kan bli långa:(

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-09 16:09:33

Astoria! Oj, så du missade det frsta inlägget? Det jag länkade till i texten? Synd. Jag har ingen aning om hur de du köpt funkar, säkert bra, men ofta ska man använda dem utan lack. Jag gillar att kunna lacka naglarna och vårda dem samtidigt!

Postat av: Make it Up
Publicerad 2008-06-10 22:23:04

Bra inlägg! Vart har du köpt Poshe Polish Reviver? Den verkar toppen :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-10 22:50:57

Make it Up! Den är beställde på H2T. Hittar du en mindre flaska så räcker det. Man använder inte så ofta nagellacksuttunnare och den här flaskan kommer räcka hela livet för mig. :D

Postat av: Maria
Publicerad 2010-08-02 13:13:26

Vaseline Intensive Care gillar jag med! Och tack för nagelstärkartipset, har precis såna mjuka sköra naglar som du beskriver. Hur mycket kostar denna?



(svara väldans gärna i inlägget jag länkar till nedan, så får jag alla nageltips samlade på ett ställe, jag är nämligen på nagelvårdjakt :D :

http://marvelicious.blogg.se/2010/august/need-to-do-something-about-my-nails.html?_tmp=2596df19e2df719d6cd38392d5ffbd6a429b10a7)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela