Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Manhattan Crazy Color i grönt

Publicerad 2008-06-22 13:27:14 i Naglar i grönt,


Manhattan Crazy Color står det på flaskan jag fått av Badbomben, och i flaskan döljer sig en lysande grön färg med kalla undertoner. Jag hade den hä direkt efter att jag använt mitt gröna lack frän Sinful Colors och då blev verkligen den kalla tonen i det här lacket påtaglig. En havsgrön färg, skulle jag säga om denna, vad säger ni?

Lacket är lätt att måla med. Det har en bra, ganska tunn konsistens och det torkar snabbt. Två lager räcker för en färg med god täckning och inga penseldrag syns. Mycket bra! Det finns dessutom en silvrig ton i färgen och lacket är högblankt redan innan toplacket. Här har jag använt OPI Natural Nail Strengthener som underlack och China Glaze Fast Forward som överlack. Två lager lack däremellan.

En riktigt snygg färg, tycker jag. Frostad men inte med glitter i. Det gör färgen lite "plattare"  än t.ex Rainforest eller San Francisco.Den påminner en hel del om Barry M's gröna lack men med mer kalla dagrar i. Barrys är mer ärtgtön. Men silverskenet i dem är ganska detsamma. Ett stort tack till badbomben som förärat mig denna juvel till den gröna samlingen! Jag är väldigt glad åt det här lacket! Tack!

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-06-22 19:18:24

Åh så fint! Verkligen kanonsnyggt lack! jag antar att det är omöjligt att få tag på?:)

Postat av: badbomben
Publicerad 2008-06-22 21:26:46

Vad roligt att du gillar det, det klär dig superbra! Kram från Bomben

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-23 13:20:06

Emma! Jag fick mitt från Badbomben. Skulle tro att det kan vara knepigt att hitta det.



Badbomben! Tack så mycket!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-06-23 23:14:06

Ja du, det ser så ut:) Lacket alltså:D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-24 08:29:49

Emma! Du får ta en tur till Estland. Det var där hon hittade det!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-06-24 13:04:25

Haha, precis vad jag längtar efter, shoppingresa till Estland:)tror faktsikt att jag har suktat efter det här lacket på MUA nån gång.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-25 09:30:41

Emma! Skulle jag få tag på ett till så lovar jag att jag köper det till dig! ;D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela