Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Last Call Raspberry Sorbet

Publicerad 2008-06-05 06:11:35 i Eotd i rosa och rött, Sminkans EotD,


Idag har jag en grund av paint pot Rubenesque. Över den har jag på ögonlocket lagt en rosaskimrande gonskugga från Urban Decay, Grifter. Den har sedan övergått i Maui Wowie, också från UD som går från brynet ner mot globlinjen. Längs brynbenet och i globlinjen har jag sedan svept lite, lite mörkrosa Last Call, också från UD. Avslutningsvis drog jag en linje med geleyeliner Black Cherry, kpt från MAD Mnerals samt målade en aning mascara, Beyond Length från MAx Factor. Sen blinkade jag så att det kom svarta prickar på huden, vilket jag inte såg förrän fotona var gjorda. Jag ska ta bort dem innan jag går till jobbet men tänker inte ta nya bilder.

På läpparna har jag en favorit från förra våren. Maybellines Raspberry Sorbet. Underbart!

Kommentarer

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-06-05 07:17:59

snygg du är idag!!

Galet flickigt med det rosa, men ändå vampigt med den mörka eyelinern och den starka läppfärgen. Rouaa gillar!

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-06-05 07:47:01

Riktigt sockersött och jag GILLAR DET! Rosaskimrande är riktigt fint, och läpparna till var pricken över i!

Postat av: Linda
Publicerad 2008-06-05 09:33:17

Åh otroligt söt men ändå intensiv make up, de rosa är ljuvligt!!

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-06-05 09:53:36

Å den här rosa makeupen var ursnygg!

Sött och intensivt på samma gång!

Like i like!

Postat av: Jenny
Publicerad 2008-06-05 10:13:16

Supersnyggt!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-06-05 10:15:52

Jag tänker på tuggummipop, jordgubbsmilkshake och andra somriga saker. Fint!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-06-05 11:20:03

Åh jösses, urläckert! Eyelinern är perfekt, ser ut osm ett med din franskant. Det rosa skimret är to die for! Urtjusigt helt enkelt.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-05 12:15:46

Rouaa! Tack! Vamp-flickan, det är jag! ;D



Veronica! Tack! Jag känner mig lite tråkig idag jämfört med igår, men jag matchar mina tokblingiga naglar i rosa! Ska visa senare hur fina de är!



Linda! JA, en eyeliner gör så mycket för ögat!



Sanna! Vem vill inte vara söt!



Jenny! Tack!



Sminkjante! Härligt!



RQ! Åh, perfekt... Okej, den blev rätt bra! Tack!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-06-05 13:31:34

Jag tänker sockervadd och blir nästan lite sugen på att smaka på skärmen när jag ser det här. Supersnyggt! Och precis som RQ skrev så är din eyeliner helt perfekt. :D

Postat av: creme-idiot
Publicerad 2008-06-05 16:49:21

Som godis! Pink lady i en sofistikerad tappning tack vare linern. Ljuv vampig på samma gång - det tror jag bara du komemr undan med, sminkan! Superfint!!!

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2008-06-05 16:57:45

Otroligt snygg sminkning. Vackra färger och lagd med precision. Denna makeup gör verkligen underverk för dina ögon!!

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-06-05 18:00:04

Vackert, helt såna färger jag älskar, raspberry sorbet, mums!:)

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-06-05 21:16:11

Äsch med blogg.se, har redan fört en monolog här tidigare idag men kort och koncist: vackert!

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-06-05 21:16:56

Och varför sätter den sen in min kommentar just när jag publicerar den följande? Hvorfor?:D

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-06-05 21:43:10

Superfin är du! Jag gillar verkligen kontrasterna mellan det ljusa och eyeliner, läckert! Idag har jag varit på h&m och shoppat lila nagellack, bad temper blev det... glamorama hade de inte:(

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-06-05 22:12:06

Idag har jag fått Coconut kiss! I flaskan tycker jag att den är himla lik Glamarama...får se hur den är på! Frostbite är ursnygg. Blue Sparrow måste få följa med i nästa beställning! Fast den var svår att ta bort, eller hur var det? Flying Dragon likaså? Tycker det är så trist när de biter sig fast så hååårt...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-06 12:36:36

Chaosophia! Sockervadd, ja, det håller jag med om!



Creme-Idiot! Haha, ja, jag är lite av båda! ;-)



Makeupoholic! Hm, precision... Det är en snbbmake, men det kanske man inte ska erkänna? ;-)



Badis! Jag visst att det skulle vara dina färger!



Emma! Jag måste ta mig till HM snart! Jag vill också ha Bad Temper. Och Fashionista. Om du vill ha mitt Glamarama kan jag skicka det. Jag har ju Hope redan och de är verkligen identiska.



RQ! Coconut Kiss är mycket kallare i tonen. Jag gissar att du faktiskt gillar Glamarama mer mot din hudton, men jag vet inte. Lila är så speciellt som färg att man inte riktigt kan säga...

Blue Sparrow och Flying Dragon är båda svåra att få av. Krvs i alla fall ett bomullspad med remover per hand och sen har man ändå glitter på fingrarna.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-06-06 13:54:10

Köp fashionista, den är toppen! Bad temper är mer blålila, fast det är lila skimmer i den. fast jag har fått för mig att coconut kiss och fashinista är lika, men det vet nog du bättre, jag har ju inte coconut kiss... Om du inte vill ha glamarama så får du jättegärna skicka det, det vore jättesnällt! Jag lovar att vårda det ömt:)

Postat av: Caroline
Publicerad 2008-06-06 17:21:47

Åh, vad fint! Så otroligt sött!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-07 15:46:44

Emma! Ja, jag ska köpa det och sen får vi se hur lika de är. Jag skickar förresten Glamarama till dig under nästa vecka. Kan hända har jag inte din adress kvar, men jag ska kolla först innan jag säger något om det. :D



Caroline! Tack!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-06-07 22:29:31

Du är en riktig ängel, tusen tack! Bara att du piper om du inte har kvar min adress så mailar jag... Ja köp! det är ett toppenlack! sitter helt okej också, iaf på tånaglarna... Fast det brukar väl knappast vara bekymret hos dig:) Den är iaf även bra att måla med och täcker bra efter två lager:)

Postat av: beauty by me
Publicerad 2008-06-08 19:40:46

Grifter från ud är väldans fin. Har använt den själv några ggr.

Postat av: Fåfängan
Publicerad 2008-06-09 17:51:55

Ljuvlig!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-09 22:26:16

Fåfängan! Jaså! Du är en rosa tjej! Minsann! ;D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela