Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Isadora Metallic Lip Polish

Publicerad 2008-06-07 15:34:25 i Läppar,

Isadora Metallic Lip Polish i färgen Lustrous Orchid är dagens läppglans. Jag minns inte hur eller när den hamnade i samlingen.


Den smakar inget, luktar inget och är bärbar och bra. Ingen som helst lyxfaktor men fin färg. Och personligen behöver jag inga glammiga hylsor för mina produkter då jag aldrig tar med dem utanför badrummet.

Färgen är en mild malvarosa på läpparna. Den är lite klistrig men inte otäckt mycket. Hållbarheten är helt okej. Den kladdar av sig lite på kaffekoppen men behåller lite lyster även efter att man ätit en macka eller så. Glansen åker av först och lämnar en ganska trevlig rosa nyans kvar på läpparna. Jag har ibland tryckt lite papper mot läpparna för att ta bort just den klistriga glossigheten, men ändå få malvarosa läppar!

Om glansen är metallisk vet jag inte direkt, men det blir ju en del glans av den. Gillar man lite plastiga gloss-läppar kan man prova den här. Jag är, som sagt, mer förtjust i den när själva glansen bleknat...

Den försvinner från läpparna på ett väldigt diskret och trevligt sätt. Den bleknar sakta bort bara, inga skarvar, inga glitterkorn som ligger och ser torra ut på en bar läpp. Det beror naturligtvis på att det inte finns glitter i den!  Ett stort plus för det, speciellt som den kommer från IsaDora.

Kommentarer

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-06-07 20:09:47

Antagligen vet du att jag hajade till litet extra vid den här. En sån mysig, fin nyans! Plus för att den går att "matta" till l

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-06-07 20:10:33

...itet också. Vet inte varför datorn klippte min mening i tu:D

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-06-07 20:49:29

Jättesnygg färg! Jag har alltid varit förtjust i Isadoras gloss, de ger sån fin glans, lagom skimmer, och doftar inte en massa parfym, så jag tål dem. Ska ta och kolla in den nyansen du har, sååå fin!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-08 09:53:54

Badbomben! Ja, det är en fin nyans. Precis lagom om man vill se fräsch men inte sminkad ut. Och faktiskt bätre kvalitet än man kan tro med tanke på priset.



Veronica! Ja, jag gillar vissa av deras gloss jag med, men inte de med glitter i...

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-06-08 09:59:50

Fin färg på dej!

Lite metallisk ser den kanske ut där i mitten;)

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-06-08 16:13:01

Ser fint ut tycker jag. Isadoras läppglans är helt okej, om man inte är ute efter lyx. Jag gillar dock lyxiga förpackningar:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-08 18:47:32

Sanna! Ja, kanske lite på mitten då, men jag är tveksam... Färgen funkar bra på mig ändå, metallisk eller inte. Idag har jag tittat på mina OPI Retro Fun lack. Ska se om jag vågar mig på att prova dem också...



Emma! Beror ju helt på vad och när! ;-)

Postat av: Olander
Publicerad 2008-06-08 18:47:56

Vilken underbar nyans! Läpparna ser helt sammetslena ut. Kanske får inhandla mig ett ex. :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-06-08 23:13:45

Jo visst gör det det, men en fin förpackning är aldrig fel! Fast det är klart att det är stor skillnad på ifall man ska ha med sig läppmojset eller inte, mina ögonskuggsburkar kräver jag ingen, eller lite glamour av, men så får de sällan följa med och visa upp sig heller:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-08 23:25:03

Olander! Ja, det är en fin färg! Hoppas du får tag på en.



Emma! Nej, precis! Jag håller med!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela