Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Honey I Washed the Kids

Publicerad 2008-06-25 21:46:01 i Hud och hand,

Honey I Washed the Kids är en tvål från LUSH som innehåller honung.

Doften är söt och lite vaniljig. Honung också så klart. Någonstans får jag associationer till kondenserad mjölk. Har ni luktat på det någon gång? Lite kola, lite mjölk, lite honung i doften. När jag var ung så använde jag kondenserad mjölk i kaffet. Det blir lite av en nostalgitripp att bada med den här tvålen med andra ord!  När man tar i den är den mindre oljig än vissa andra av LUSH tvålar. Den löddrar inte speciellt mycket. Den smälter heller inte bort lika fort som vissa av de andra tvålarna utan har ungefär samma upplösningstempo som en vanlig tvål.

image4149
Det här är en av mina favorittvålar från Lush. Milky Bar och Demon in the Dark kanske är snäppet bättre ändå. Men jag återvänder till den här med stor glädje just för doften.

Kommentarer

Postat av: Linda
Publicerad 2008-06-25 22:07:25

Åh denna luktar så uuunderbart gott!!!!!!!

Är jag lite ledsen och använder denna så blir jag alltid lite gladare igen :o)

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-06-25 22:11:17

Mums mums äter upp datorn. Dit for he, gott gjord'e.

:D

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-06-25 22:40:27

Har inte haft den tvålen ännu även fast jag har stått och luktat på den flera gånger. Min favorittvål från Lush är iaf sultana of soap, den luktar såååå gott!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-06-25 23:30:51

Det låter som en väldigt trevlig tvål... Äsch, jag hade ju tänkt gå till lush idag, men sen var jag och mamma lata och orkade inte gå åt det hållet. Får bli nästa gång jag ska till Linköping.

Postat av: Angela
Publicerad 2008-06-26 00:12:27

MMm.. den här är nog min favorit från lush :)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-06-26 06:45:08

Gissa om jag ska hamstra på Lush när jag kommer söder över. Ser framemot det.

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-06-26 08:51:00

Mmm blev lätt godissugen nu....

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-06-26 08:59:13

Å den ser så mysig ut:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-26 09:18:23

Linda! Visst är den mysig!



Badbomben! Äntligen en tvål på Sminkans blogg!



Emelie! Sultana of Soap r jag inte testat. Måste bli en sådan då...



Emma! Ja, jag tycker du ska testa den här och mina andra två favorittvålar, Milky Bar och Demon in the Dark!



Angela! Den är nog mångas favori. Den är väldigt trevlig!



Sminkjante! Jo, vissa saker är riktigt trevliga från Lush. Ska försöka publicera lite fler recensioner från mina Lush-inköp!



intheMake! Lätt hänt!



Sanna! Den är mysig!

Postat av: Lithia
Publicerad 2008-06-26 12:10:28

Åh, det där är min absoluta LUSH-favorit.

Jag köper nästan alltid den när jag shoppar LUSH tvål.

Demon In The Dark är också en favvo,jag tycker den är suverän på vintern när man känner sig trött och hängig :)

Kan tipsa om att Sultana of soap är mumsig också :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-26 12:40:40

Lithia! Ska absolut prova SoS också! DitD är så fantastisk! Älskar!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-06-26 22:49:28

ja, kanske det... Inte alla på en gång bara, sånt är så trist att köpa. Jag vill att fina hudvårdsgrejer ska flyga in i badrumsskåpet när jag sover:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-27 14:57:10

Emma! Vissa saker är ju roligare att köpa än andra. ;-)

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-06-27 15:10:25

Jo du, jag har också märkt det... Nu har jag fått svar från nubarsidan. De uppmanade mig att vända mig till deras svenska återförsäljare. så nu har jag mailat dem, får se vad de säger... Och vad det kostar!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela