Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Fredagens

Publicerad 2008-06-14 11:45:44 i Eotd neutralt och klassiskt, Sminkans EotD,


Superenkel makeup blev det i fredags. Ingen foundation, bara eyeliner Endangered längs fransarna och mascara Beyond Length. På läpparna blev det lite rött läppstift, MAC Russian Red.
Till detta bar jag min halvtransparenta prickiga blus i svart och vitt, den är jättesöt, och en svart långkjol, som vanligt.

Kommentarer

Postat av: badbomben
Publicerad 2008-06-14 13:31:28

Jag gillar den här klassiska looken på dig! Kör litet liknande look idag jag med. Kläderna låter tjusiga!:)

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-06-14 14:50:45

MMmm vilka läppar!

Detta är den perfekta kominationen!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-14 15:33:50

Badbomben! Tack! Kul att du gillade det! Min mentorskollega tyckte jag var ovanligt söt. De är nog väldigt trötta på att jag alltid har sotade ögon, typ. Kläderna var inte tjusiga, men blusen är söt! Att jag inte har blusen så ofta gör den dessutom lite rolig!



Sanna! Tack!

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-06-14 16:36:28

Jag är överförtjust i röda läppar och enkla ögon, det är verkligen klassiskt snyggt och du passar jättebra i det!

Postat av: Ninni
Publicerad 2008-06-14 18:19:44

Åh, helt annorlunda mot dina vanliga looker (finns ordet looker förresten?). Men väldigt fint och klassiskt! Variation förnöjer.

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-06-14 19:08:33

Så snyggt när det är enkelt emellanåt också. Fast jag älskar den här looken, tycker den är sexig och elegant =)



SKit snygg rödfärg. Själv älskar jag att ha röda läppar, men trotts att jag använder läppenna innan så flyter färgen ut i alla fall. så efter en liten stund så ser det bara fult ut =(

Postat av: Mimmi
Publicerad 2008-06-14 19:34:00

Vansinnigt vackert!

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-06-15 11:49:31

Love it. det vet du iofs :p

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-06-15 14:13:43

Ååååh, vilka läppar! Fantastiskt sensuella, och riktigt Debbie Harry med den färgen!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-15 15:33:32

Veronica! Tack! Ja, man får ju mycket komplimanger, men det är nog för att folk är ovana att se mig så.



Ninni! Ja, jag har ju haft så förut också, men det är sällan, det är sant. Jag gillar det när man verkligen har knallröd mun. Men jag vill ha prickigt till och äger bara tre prickiga blusar. ;D



Sanna! Ja, läppstift kan vara knepiga. Prova Lipstick Queens Sinners, de verkar sitta oförskämt bra. Så håller jag med dig, naturligtvis. Det är en snygg look!



Mimmi! Tack!



Rouaa! Ja, det vet jag, men det är ju kul att höra i alla fall! ;D



Rocketqueen! Haha, jag har lyssnat på Debbie hela dagen. Nej, nästan hela dagen. Jag har även avverkat Metallica och mina favoriter the Kinks! Det börjar bli dags att måla naglarna med Lola! ;D

Postat av: Jean
Publicerad 2008-06-15 15:48:39

Gosh, verkligen en "ren" ljust röd nyans, röd rödare rödast!

Tjusigt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-15 16:33:03

Jean! Ja, det är en riktigt klassisk röd.

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2008-06-15 19:58:58

Fantastisk röd färg på läppstiftet!! Fin ögonmake också, det är svårt att få till eyeliner tycker jag, men det ser ju jättesnyggt ut!!

Postat av: Sissi
Publicerad 2008-06-15 20:17:52

Jättevackert!! :-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-15 20:36:48

Makeupoholic! Jag tycker kanske att bilden är lite varmare än läppstiftet är "på riktigt". Russian Red är en rent röd. Fast jag vet inte. Det är i alla fall toksnyggt!



Sissi! Tack!



Postat av: Fåfängan
Publicerad 2008-06-16 19:22:22

Wow...det var riktigt snyggt! Russian REd är kanon, men på mig blir den lite för blå.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-17 12:55:51

Fåfängan! Jag som tycker den blir lite orangeröd på mig ibland. Men oftast väldigt rent röd. Det är ett bra stift!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela