Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Flying Fox

Publicerad 2008-06-15 22:52:54 i Hud och hand,

Flying Fox duschkräm från LUSH med honung. Honung som är så härligt i badprodukter! Det tråkiga är att den doftar mest jasmin. Samma doft som på den hårolja jag brukar använda. Men det är ju helt okej det med. Dessvärre är det en inte helt fräsch doft. Precis som med håroljan alltså. Det är en lite tung och kvalmig ton som får mig att tänka på NewAge affärer och 70-talet. Jag är kluven till om jag gillar den eller inte. På ett sätt finns det något mysigt, avslappnande i den, men samtidigt störs jag av den där hippie-känslan. Den löddrar lite lagom mycket, inte jättemycket, men ganska lagom. Jag blir inte speciellt len eller mjuk av den men känner mig ren och fin. Doften är alltså lite väl jasminig för att vara fräsch. Det är mer en sensuell doft, tycker jag, och det ska den väl vara också. Den innehåller ju oljor som kan användas som afrodisiaka...
image4152

Kommentarer

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-06-16 08:49:36

Du beskrev känslan perfekt! Jag har inte flying fox men jag har nyligen börjat använda min Godiva som har just den här mustiga, småperversa jasminbouqueten som jag inte riktigt vet om jag gillar eller inte.

Postat av: Elena
Publicerad 2008-06-16 09:16:29

Jag gillar flying fox =)

Fast jag brukar iof mest använda den i duschen innan sängdags om jag känner mig lite småpilsk på sambon.

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-06-16 09:38:20

Mustig jasmin är inte i min smak direkt... vad är det det står om PMS på flaskan? :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-16 13:07:24

Badbomben! Jo, så är det. en småpervers doft...



Elena! Kul om den funkar. Det står ju att den ska göra det men jag har inte märkt någon direkt skillnad. ;-)



RQ! Det är tydligen så att oljorna ska göra en sexig och få en att bli av med PMS. Tveksam till det, men vem vet?

Postat av: glamqueen
Publicerad 2008-06-16 22:28:38

mot mitten av 90-talet var jag typ hippie, men jag körde inte med dofterna som hörde till. Aldrig i livet att jag skulle ha rökelse med sandelträ, bränna lavendelolja eller göra något annat huvudvärksframkallande! det enda som luktade hemma hos mig var garam masala-pulvret från Govinda som jag envisades med att använda i all matlagning..those were the days..

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-17 12:53:26

GQ! Jag minns det där garam masala-pulvret. jag hade det också. Och spiskummin... ;-)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela