Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Dove Silk Glow

Publicerad 2008-06-23 13:36:51 i Hud och hand,


Det här är en ganska tunn lotion med guldskimmer i som lovar dig silkeslen hy. På mig funkar den. Jag blir verkligen len. Huden blir silkigt len, känns fast att röra vid, och får en mängd små, små glitterkorn i guld som skimrar i solen. Doften är skarp och knappast lämplig att blanda med parfym, tycker i alla fall jag, då den hänger kvar länge och är väldigt distinkt. Inte obehaglig i sig men väldigt stark och nästan frän precis när man smörjer in sig.

Ska jag sitta ute på en uteservering med bara armar och ben kommer den här att vara given! Jag gillar den lyxiga, lena känslan och det guldglittriga funkar väl också rätt bra. Här hemma på gården vet jag inte... Igår jagade jag kor som förirrat sig in i trädgården och jag tror nog att Dove Silk Glow var rätt bortkastat på dem. Eller så var det kanske den starka parfymerade doften omkring mig som fick dem att slutligen ta till flykten och rusa ut på åkern. Vem vet?

Nej, jag rekomenderar den inte för livet på landet, men som sagt, är du i stan eller kanske på stranden och vill vara både len och ha ett lätt guldskimmer över solbrännan, då kan du ta den här. Om du tål parfymdoften vill säga. Lukta först!

Kommentarer


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela