Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Red-Curl-Grl

Publicerad 2008-06-29 09:26:07 i Naglar i rött,


Som ni märker har jag fullt upp nu. Med att blogga alltså! Jag trodde semestern skulle inebära färre inlägg men istället verkar det bli fler och fler. Jag ligger efter med nagellacken. Ni får alltså se dem lite i fel ordning. Det finns en version mellan dessa röda naglar och gårdagens gröna som jag lade upp ett par inlägg längre ner. När jag gick på födelsedagsfirandet igårkväll hade jag lagt lite grönskimrande och duochromt Dependlack över det ärtgröna, och det måste ni ju se hur det blev. Men det får bli senare för jag har glömt att lägga bilderna på mitt USB när jag kanllade över till internetuppkopplingen hos mina föräldrar... Just nu, idag, har jag i alla fall dessa sprakande röda naglar!

China Glaze Red-Curl-Grl från deras surf-kollektion om jag inte missminner mig. Knallrött och späckat med rosa glitter! Jag är kär! Dehär är ett lack gjort för solsken! NAckdelen är att naglarna ser kortare och bredare ut. Kolla på den gröna notd:n här nedan och jämför sedan med dessa naglar. Det har ju nte hänt så mycket vad gäller färg och form från igår till idag, men naglarna ser ändå trubbigare och knubbigare ut i rött. Eller vad tycker ni?


Jag målade faktiskt hela tre lager, ovanligt nog för mig, med detta lack då jag verkligen ville ha maximal täckning. Det är täckande efter två lager, men inte så att man inte alls kan ana skarven mellan tipp och nagel om man får skarpt ljus och örnblick på nageln. Dessutom hade jag tid då jag väcktes klockan sex på morgonen av katterna som ville ut och njuta av solen i trädgården. Lacket har en typisk China Glaze konsistens, lite "kladdigt" och med relativt lång torktid. Det lägger sig dock jämnt och vackert på nageln och har lite av den är Jelly-finishen tycker jag. Vad säger du, Sanna? Hur som helst, ett läckert lack väl värt att bära en solig sommardag! Jag ska kanke testa hur det blir med lite holografiskt guldglittertoplack om jag hinner och orkar. Återkommer med det i så fall, precis som med den gröna jag glömde idag...

Kommentarer

Postat av: LipGloss Bitch
Publicerad 2008-06-29 09:46:28

Underbart, som gelé :)



Postat av: Sanna
Publicerad 2008-06-29 10:09:25

WOW!!!!!!!!

Jag har faktiskt det där på min lista och efter dessa bilder åker den INTE ut från listan, det kan jag säga!

Helt underbart! och med hjärtat på bilden<3

å så snyggt!

Postat av: Fåfängan
Publicerad 2008-06-29 10:42:27

Åh, riktigt snygg. Ser ut att vara en fin klarröd färg :-)

Postat av: badbomben
Publicerad 2008-06-29 10:44:36

Åh, underbar färg! Vad är hjärtat? Är det tvål, ljus eller duschgelé?:)

Postat av: Peter
Publicerad 2008-06-29 10:46:10

Sminkan!! Vill ha detta, skitsnyggt, var hittar jag detta lack?

Postat av: Sara
Publicerad 2008-06-29 11:25:05

Wow, sprakande var ordet!

Postat av: Linda
Publicerad 2008-06-29 12:31:21

Enastående tjusigt,underbart!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-29 12:35:57

LGB! Ja! Jag tycker också det ser ut som klarröd Jell-O!



Sanna! Nej, det här måste u ha! Tusen gånger snyggare än Ruby Pumps!



Fåfängan! Absolut! En härlig färgklick!



Badbomben! En liten glasdekoration jag har i trädgården. Hjärtat alltså. Inte så spännande men sött!



Peter! Jag köper i princip alla mina lack från H2T, så även detta!



Sara! Ja, man blir alldeles lycklig av det!



Linda! Ja! Visst är det!

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-06-29 13:00:02

Sa du ROSA glitter?! Då måste jag ju bara ha det. Jag trodde att det skulle vara orange glitter, men rosa låter ju mycket bättre :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-29 13:32:28

Emelie! Det kanske finns lite orange glitter i också, men mest är det en magentarosa glitterfest.

Postat av: leonie
Publicerad 2008-06-29 14:45:36

Lovely färg och vilken högblank finish. Jag tycker din a naglar är perfekta - lång nagelbädd och snygg längd.



Ja det var därför jag trodde Zoya var brittiskt.Jättesynd att inte H2T har Zoya, det är ju så mycket billigare att handla där.Men det kanske kommer...

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-06-29 17:51:02

Det ser ut att vara en snygg sommar-röd färg, till skillnad från många nyanser jag tycker passar bätte på hösten. Jätejätttefin!

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-06-29 17:58:23

supersnygg röd färg!

Postat av: creme-idiot
Publicerad 2008-06-29 18:18:50

Underbart somrig färg! Underbar på dig!

Paletten från Coastal scents, var den bra? Sitter färgerna bra? Får man snart se...?

Sommarkram till söta sminkan.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-06-29 20:20:26

Fint lack! För att inte tala om att det var ett väldigt roligt namn, sånt är alltid extra kul att köpa...



Nu har jag fått svar från nubars svenska återförsäljare och ifall du är intresserad så ska det tydligen gå att köpa på Pure Nails Folkungagatan 65 i Stockholm eller på Pinky, fast dit fick jag ingen adress. Priset ligger på 135 kronor, som OPI ungefär. Fast frakten på nail de royale var väl väldigt hög va? Typ 40 dollar väl? Räknade med att det i så fall nästan går jämt ut om man inte köper så många lack... Tjejen jag pratade med sa att det gick att beställa in till de olika salongerna ifall de inte hade färgerna man var intresserad av... Jag ska testa iaf tänkte jag, fanns en återförsäljare i Motala också...

Postat av: SantaCarolina
Publicerad 2008-06-30 08:39:39

Oh vilka godisnaglar!!! Påminner mig om tuttifrutti-godiset!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-30 08:43:57

Leonie! Man kan ju hoppas! Kanske man skulle maila H2T med det som förslag?



Veronica! Det är en fantastisk nyans av rött!



ItM! Väldigt klar och glad!



Creme-idiot! Paletterna är ännu oprovade då jag inte haft makeup. Vi får se om jag sminkar mig snart och med vad i så fall! ;D



Emma! Tack! Bra info! Folkungagatan är ju nästgårds från där jag bor i Stockholm! En annan lösning kan ju vara att sambeställa rån NdR, men frågan är då hur mycket frakten skiljer beroende på vikt. Kanske man skulle maila och fråga? Men det kan ju vara kul att faktiskt se flaskorna också. Jag har typ 3-4 på min lista av måsten men det kan ju bli fler eller färre om man ser dem IRL.



Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-30 08:56:33

Santa C! Eller hur! Tycker jag med!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-06-30 11:20:02

Jo, du har rätt, det är nog smart att maila och fråga... Så nu har jag gjort det, får se vad de säger. Jag föredrar att beställa små paket många gånger, så jag frågade om 3-4 nagellack... Nubar är ju förhållandevis ganska dyra dessutom, så det får inte bli för många i paketet:)Ligger deras frakt på runt 20 så kan det ju vara helt okej...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-30 19:37:46

Emma! Vad snabb du är!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-06-30 21:04:14

haha, ja jag, men inte dem:D har inte fått nåt svar än. jag återkommer till dig när de har svarat.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela