Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Veckans bloggtema: Röda läppar

Publicerad 2008-07-08 18:03:13 i Veckans bloggtema,

Veckans bloggtema handlar om Röda läppar ...  Det är Accessories förslag och jag vet inte exakt vad hon tänkt sig. Röda läppar är ju alltid snyggt. Kanske ska jag tipsa om mina favoritläpstift eller göra en tutorial på hur man målar rött på klassiskt vis. Inte för att jag själv någonsin orkar hålla på med penna, stift, puder, stift, men man kan ju visa i alla fall för dem som är intresserade. Nej, det finns det så många som redan gjort. Jag nöjer mig med att visa lite alternativ på rött som jag gillar just nu.

Jag har rätt många röda läppstift, allt från Dior till IsaDora. Däremot använder jag inte så ofta rött längre. För några år sedan hade jag rätt ofta rött men på senare tid har jag blivit mer och mer bekväm och haft ljusa, naturella färger för att slippa släpa med stiftet till jobbet. Men en liten nytändning anar jag ändå. Har ju skaffat massor av nya röda och dessutom hållbara stift. Läs om de från Lipstickqueen här och här. Även Russian Red från MAC har ju hittat hem till mig.


Röda läppar kan vara svårburet. Dels kräver det ett visst underhåll då det ser ganska trist ut med avskavda läppar med signalrött i kanterna. Dels är färgen uppmärksamhetskrävande och man får ofta kommentarer om man har röda läppar. Vissa personer gillar inte att synas så mycket och undviker därför rött. Men rött kan se ut på olika sätt. T.ex kan det vara en lite mjukare rosaröd eller brunröd färg som inte i lika hög grad som det primärfärgsröda ropar på att synas.

Ett rött gloss kan vara ett alternativ. Läckert jordgubbsrött kanske? Eller som det här, en vinröd nyans som blir skir på läpparna.

Det var väl jag kom på att skriva om just nu. Rött är vackert, totalt kvinnligt och sexigt. Man borde inte vara så bekväm som jag utan ha rött ofta, ofta! Jag ska bli bättre på att ha röda läppar i höst, tillsammans med alla röda nagellack jag samlat! :D

Kommentarer

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-07-09 18:05:52

Med dina läppar borde man ha röda läppar varje dag!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-09 21:56:06

Badbomben! Nä! Då kan jag ju inte ha rosa! ;D

Postat av: Linda
Publicerad 2008-07-09 23:48:05

Ljuvliga läppar i rött!!

Postat av: Spunky
Publicerad 2008-07-10 09:12:21

jag älskar formen på dina läppar, de är hur fina som helst! :)Sen förstår ja inte hur du lyckas ta så bra bilder, mina läpp-bilder blir alltid misslyckade :P

Postat av: badbomben
Publicerad 2008-07-10 11:55:00

Touché!:D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-10 19:36:20

Linda! Äsch... ;D



Spunky! Det är inte så lätt att fota läppar.Jag försöker hålla kameran stadigt på rätt höjd och ha bra belysning och stöd för armbågarna. ;-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-10 19:36:39

Badbomben! :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela