Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Veckans bloggtema: Kajal

Publicerad 2008-07-30 09:12:07 i Veckans bloggtema,

Veckans bloggtema handlar om kajalen. Hur markerar vi ögonen till vardag och till fest? Vilka färger använder vi?
Jag använder alla färger och markerar ögonen olika beroende på humör. En klassisk Sminkan-kajal ser ut så här:

Kraftigt markerad, utdragen i både yttre och inre ögonvrån, gärna tung och svart. Andra favoritfärger är grönt och blått. Men jag använder nog regnbågens alla färger egentligen, bara jag är på rätt humör. Här ser ni något liknande i makeupen Electric Storm.
Alltid vill man ju inte ha en massa dramatik i makeupen. Kanske räcker det med att markera lite försiktigt under ögat med en mild pastell?

Jag gillar att ha en ganska tjock linje av stark färg under ögat ibland. Man behöver ju inte ha en så här naken look, man kan ju göra som i den makeup jag visade några inlägg ner, med Glory, och få det mer "klätt". Annars är det samma princip.
Många markerar bara övre fransraden med kajal eller eyeliner. Så har jag mindre ofta, tror jag. Dt händer dock att jag gör så också.

På bilden här har jag dels en grön kajal som eyeliner, dels en aning kajal innaför fransarna på den så kallade vattenlinjen. Det tycker jag är snyggt då det ger intensitet åt blicken. Att ha en eyeliner längs övre fransraden och kombinera med röda läppar är ju en klassiker som även jag kör med ibland.

Kajal är härligt! Varför begränsa sig till en variant eller en färg när man kan göra så mycket med den och de finns i så många färger! Nu använder jag ju gärna även en gel-eyeliner eller kak-eyeliner också, ochpå samma sätt. Mina favoriter bland kajalpennorna är de från tigi Bedhead Cosmetics och de från MUS. Även IsaDoras kajaler gillar jag. Jag vill att pennan ska vara mjuk och släppa färgen utan att jag behöver dra med den på huden. Om man målar runt ögat men inte på vattenlinjen kan jag även gilla Urban Decays pennor, men på vattenlinjen är de värdelösa.

Kommentarer

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-07-30 13:38:30

Mer kajal till folket!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-30 13:44:23

Sminkjante! Jaaaa!!

Postat av: badbomben
Publicerad 2008-07-30 14:00:26

Jag instämmer i SJ:s fanfar: More kohl to the people! PÅ helgen blir det ordentliga kajaler då jag far på rockfestival:)

Postat av: Johanna
Publicerad 2008-07-30 14:16:12

Du kan det där med kajal! Alltid lika snyggt :)

Postat av: Monica Hansen
Publicerad 2008-07-30 14:48:11

Amy Winehousekajal:)

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2008-07-30 15:49:36

Dina sminkningar är to die for. Så otroligt snygga!

Önskar att jag också kunde ha kajal under ögat men ser väldigt ko-ögon aktig ut plus påsig.

Postat av: creme-idiot
Publicerad 2008-07-30 15:54:57

Ljuvliga sminkan! Tack för alla tips och visningar! Undrar ngt helt annat; Vad betalade du på "Transdesign" för frakten? Jag fick en chock då jag skulle betala över 300 kronor för frakt på 4 lack! i o f s är de väldigt billiga, men hur i all världen får de till frakten så dyr? Följer det med en person på flyget som håller i lacken då, eller... ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-30 19:20:40

Badis! Rockfestival låter kul!



Johanna! Tack!



Monica! Jag gillar Amy!



C-N! Tack! Vad roligt att höra! Jag tror visst du kan ha kajal!



C-I! Jag svarade faktiskt förra gången du frågade, men jag kan ta det igen. ;D

Jag tror jag betalade 18 dollar för frakten, men jag minns inte. Om man mailar dm kan man nog få ner fraktkostnaden. Ahr för mig LGB gjorde så.

Sidan Sanna och jag pratar om är http://www.esthersnc.com/adoree.html.

Och du, tack för berömmet!

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-07-30 20:04:05

Man kan verkligen få olika effekter beroende på hur man lägger kajalen. Kul inlägg med fina bilder!

Postat av: creme-idiot
Publicerad 2008-07-30 23:16:35

Sorry, jag letade men kunde inte hitta var jag frågat innan. Hade bestämt för mig att jag hade frågat tidigare. Tack igen. Konstigt, att jag fick en sådan hiskelig summa då jag provade beställa. Ska göra som du föreslog, maila och höra.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-31 08:48:44

V! Ja, kajal och eyeliner kan vekligen göra skillnad!



C-I! Under Adorée Neon Purple, men det spelar ingen roll. JAg vill bara tala om att jag inte struntat i frågan. :D

Maila är nog smart. Ska göra de nästa gång jag ska beställa!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela