Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sommarens vackraste nagellack: Koala Bear-y!

Publicerad 2008-07-15 09:21:45 i Naglar i rosa,

Ja, jag vet att det här nagelacket varit med förut. Ja, jag vet att det inte är ett dugg nytt eller upphetsande på något sätt. Men det är det absolut vackraste lack jag vet på sommaren! Den perfekta rosa! Koala Bear-y från OPI... Så otroligt vackert! En underbar kallbaserad rosa som nästan går över till rosarött. Det är ett krämlack och det är så välpigmenterat att ett lager räcker. Det är ett lager på bilderna. Lacket flyter ut väl över nagel med en perfekt konsistens. Skulle inte OPI envisas med sin extrabreda pensel skulle jag inte kunna misslyckas med det här lacket, men nu lyckas jag ändå måla lite nagelband...
Det här är en färg man blir glad av! En färg som får mig att se bilder av strandpromenader barfota och med en glass i handen. Ett lack som lovar solsken och sommarlov! Det här är födelsedagskalas under björken med strawberry cheesecake och mousserande vin! Hela sommaren i ett koncentrat! Jag är verkligen förtjust i det här lacket och jag faller inte så ofta för rosa. Mitt första rosa lack var Zoyas Lola som är neonrosa. Det köpte jag mest för namnet som får mig att tänka på den gamla Kinkslåten. Det här såg jag en bild på i en av notd-trådarna på PRET-ty och förälskade mig handlöst. Var tvungen att skaffa det men trodde inte jag skulle bli så hängiven det. Nu har jag fler rosa lack, men fortfarande är de knappast i majoritet i samlingen. De här är dock min absoluta favorit! Vackraste, underbaraste, härligaste sommarrosa man kan tänka sig!

Självklart bar jag det på min födelsedag. Då i två lager och med Top Speed från Revlon som överlack. Det blir en nästan övernaturlig glans av det:

Ni ser! Visst är det fantastiskt! 


Koala Bear-y är ett lack som definitivt hör till mina favoriter. Det har alla egenskaper jag letar efter i ett lack. Dessutom är färgen inte för mesigt gullig trots att den är rosa. Okej, Koala Bear-y är inte vampig, men inte direkt flickaktig heller.

Kommentarer

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-07-15 09:52:06

Det är ett riktigt snyggt lack! Tyvärr verkar det som många tycker det så H2T har ständigt slut på det =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-15 09:58:12

Veronica! Åh, är det alltid slut? Vad trist... Finns det inte hos 8ty8?

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-07-15 10:06:51

ÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHH!!!! Du vet inte vad du gjorde med mig! Arghhh!:D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-15 10:07:59

Badbomben! Det vet jag visst! :D

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-07-15 16:59:07

Alltså min lista på lack som jag vill ha blir bara längre och längre! Ursnyggt!

Jag har med rosa på naglarna idag:)

bild kommer!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-15 17:03:29

Sanna! Ser fram emot bild på ditt rosa!

Koala Bear-y är verkligen speciellt. Så snyggt och så bra!!

Postat av: Linda
Publicerad 2008-07-15 19:13:59

Håller med om att det där lacket är ljuvligt.

Har länge velat ha det, förstår inte varför jag aldrig köper det, men vid nästa H2T beställning får de bli :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-16 09:07:21

Linda! Du borde nog gilla det här lacket med tanke på din smak i övrigt. JAg älskar det!!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela