Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI DS Amethyst

Publicerad 2008-07-06 09:33:54 i Naglar - holografiska lack,

Tyvärr blir det tråkiga bilder på Amethyst. Det är mulet och regnigt. Men ni får lite Amethyst ändå. Jag kommer vara borta ett par dagar från bloggen så jag har slängt in en massa inlägg åt er. Hoppas ni kommer att gilla dem! Ett par tutorials, lite lotd och en eotd och så nu en notd! Det borde hålla er sysselsatta tills jag kommer tillbaka! Ha en härlig söndag, måndag och tisdag!!

DS Amethyst är ett av mina favoritack från OPI:s DS-kollektion. I mulet väder blir den dock endast ett "vanligt" silverrosa. Men, jag ville ha ett hållbart och snyggt lack på min lilla resa och det har jag ju nu! Det är lättmålat, snabbtorkande, håller länge och ser lagom glamoröst ut! Jag gillar det! Men, kanske är ändå DS Design min favorit...


Silvrigt rosa med lilaton är alltså Amethyst. Kanske lite för sött? Ett prisesslack? Nej, det är fint. Det är mitt första DS-lack och jag minns hur hårt ag föll för det när jag såg bilderna på NOTD-bloggen. Wow!

Med blixt ser ni det nedan. Lite mer holo-effekt kommer fram då. Men akta er vad snyggt det är i solen också.

Tre bilder tagna i lampsken framför datorn...

Solbilder som tagits tre dagar efter ursprungs notd:n:

Kommentarer

Postat av: Linda
Publicerad 2008-07-06 10:00:42

Åh så vackert!!!

Postat av: SantaCarolina
Publicerad 2008-07-06 10:49:12

Ametister är min månadssten och favvo-sten! Gillade verkligen nyansen på detta lack!

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-07-06 12:51:10

Åh det var verkligen hur fint som helst!!

Postat av: Caroline
Publicerad 2008-07-06 13:31:31

Åh det där lacket var jättefint! :D

Hur mycket kostar det?

Postat av: Johanna
Publicerad 2008-07-06 13:52:08

Vilket lack, urtjusigt! :)

Postat av: badbomben
Publicerad 2008-07-06 13:59:28

Perfekt vackert!

Postat av: Fåfängan
Publicerad 2008-07-06 21:19:49

Riktigt snygg holo-effekt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-07-06 21:36:01

Oj vad du har varit produktiv idag! Sånt är alltid roligt... tur att jag ska jobba de närmaste dagarna så att jag inte hinner sakna din närvaro på bloggen så mkt:) Nu har jag testat glamarama! Superfin färg och lättmålat... Tack så jättemkt för det snälla Sminkan...

Postat av: FOTOGRAF Carolina
Publicerad 2008-07-06 22:57:28

För att prata om nåt helt annat... Om du inte redan provat, så skulle jag vilja slå ett slag för EM's rouge All smiles! Skitfint tycker jag! Ser naturligt ut, utan att bli tråkigt!

Postat av: MiNi
Publicerad 2008-07-07 02:55:32

Jag är inte säker men jag tror det är första gången jag kommenterar något på din blogg vilket är rätt konstigt då jag varit trogen läsare i ett antal månader nu. Iaf, jag har ett litet önskemål. Vi har ju fått se dina skuggor från EM och jag skulle vilja se alla dina skuggor från MAD minerals också. När du har tid och ork förstås.



Tack för en bra och väldigt inspirerande blogg!

Postat av: pojkmaffia
Publicerad 2008-07-07 07:31:04

härlig färg

Postat av: Jean
Publicerad 2008-07-08 11:56:29

Hehe...har du gått över till "dagens nagel" nu mera?

Snyggt och underbar färg var det iaf!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-08 15:33:25

Linda! Visst är det fint!



Santa C! Februaribarn?



ItM! Jo, det är fint!



Caroline! Jag köpte det från H2T för ca $7.



Johanna! Vackert är bara förnamnet!



Badbomben! Yes!



FÅfängan! Och då lyckades jag inte fota det i solsken....



Emma! Varsågod!



Fotograf-Carolina! Jag använder rouge från EM ibland, men jag är inte så förtjust i rouge.



MiNi! Okej... Vi får se om jag orkar någon gång. Det är ju så otroligt många fler. runt 90 olika tror jag...



Pojkmaffia! Tack!



Jean! Nä, ni fick ju en eotd och två tutorials så det är inte bara naglar.

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-07-08 16:28:50

Välkommen tillbaka! mvh, stalkern Bomb:D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-08 17:05:54

Badbomben! Tack!!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-07-08 17:21:09

Det är sååå tjusigt! Och vilka naglar, urläckra!

Postat av: MiNi
Publicerad 2008-07-10 13:24:00

Oj, det var inte dåligt. Du skulle ju kunna plocka fram favoriterna annars. =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-10 19:38:31

RQ! Du skämmer bort mig!



MiNi! Ska tänka på saken. Kan du vänta till augusti, typ? Nu har jag mina MAD spridda mellan här och hemma, här är då på landet och hemma i Stockholm. Kan göra ett försök när jag börjar jobba. Du får gärna påminna mig!

Postat av: MiNi
Publicerad 2008-07-11 14:32:46

Den som väntar på något gott väntar aldrig förlänge ;)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela