Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Magic Sunset

Publicerad 2008-07-03 09:19:44 i Naglar i guld, koppar, brons,


Okej, jag vet, alleles för mycket bilder. Men det var inte lätt att försöka fånga det här lacket på bild. Det är ett lack med skiftningar i guldgult, rödare guld, aprikos och beige. Självklart blir mina fingrar knallrosa eller blåaktiga mot det här varma lacket, men det gör ingenting! Jag gillar det ändå!


Lacket är ganska täckande trots att det ser så ljust och skirt ut på nageln. Det är två lager lack plus överlack på bilderna. Dessutom är appliceringen som en dröm och det torkar tokfort! Bra egenskaper, alltså! Det är ett ganska unikt lack i min samling. Närmaste komisarna är nog OPI DS Design och HM Gold. Det här är dock inte glittrigt, något de båda lacken är. DS Design är dessutom en ganska kall nyans, och den här är varm. När jag först sg ut i solen med det hr lacket blev jag förskräckt. Det såg nikotingult ut, tyckte jag. Orangeaktigt, urfult. I mer indirekt solljus eller i skuga får man lite andra skiftningar, som ni ser, och lacket blir behagligare att titta på. Den nedersta bilden i inlägget är tagen i direkt sol och ni ser där hur det skär sig mellan den orangeton som lacket har och min egen hudärg. Den guldiga tonen ramträder mer på de andra bilderna tycker jag. Mer attraktivt även om mina händer blir skära även där.

Lacket kommer vara roligt som omväxling, tycker jag, och jag tror det blir perfekt att ha under skirare lack som behöver en bas för att jag ska slippa se den där förhatliga kanten mellan tipp och nagel. Det kommer bli välanvänt, det här! Ett bra byte!

Kommentarer

Postat av: Linda
Publicerad 2008-07-03 09:43:07

Väldigt speciell färg men jag gillar den :o)

Vackra bilder as always, riktigt ögongodis ;o)

Postat av: Josephine
Publicerad 2008-07-03 10:43:48

Riktigt fin färg, fina långa naglar hade du med, :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-07-03 10:54:30

Snyggt!Ibland får vi kalla flickor finna oss i att ha rosa fingrar, tänk så mkt fint vi skulle missa annars:)

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-07-03 10:57:05

Å, detta är en färg jag inte är van att se på dig:) Fint!

Oh my, vad långa naglar du fått!

Jag har också fått ordning på mina naglar men jag trimmar dem för jag klarar inte av att ha långa naglar haha. Just nu känner jag att mina är helt perfekt långa:)

Postat av: Angela
Publicerad 2008-07-03 11:39:59

Vilken kool färg.. svår gripbar, guld eller inte guld. Tycker den passar dig förträffligt :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-03 12:54:28

Linda! Kul att du gillar!



Josephine! Tack!



Emma! Så sant!



Sanna! Jag är så glad att de växt ut. Jag har väntat på detta i 35 år! Alltid velat ha, men aldrig lyckats, förrän nu!



Angela! Vad kul att höra! den är väldigt speciell!

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-07-03 14:52:22

Oj, detta var udda, speciellt, och oväntat snyggt! Och naglarna har jag ju jublat över förut, men jag gör det igen , wow så snygga de blivit!

Postat av: Ika
Publicerad 2008-07-03 15:39:40

Vilket fint lack! Härlig och speciell guldig färg :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-03 17:14:34

Veronica! Visst är naglarna fina nu! Inte jättelånga, men lagom, och färgen blev bra också!



Ika! Ja, väldigt speciellt!

Postat av: Sigrun
Publicerad 2008-07-03 23:27:58

Vad kul att du gillar det, måste erkänna att jag var lite orolig eftersom det är så udda. Det ser definitivt guldigare ut på dina bilder än vad det någonsin såg ut på mig, fast jag har nog lite gulare hudton överlag, det behövs nog lite kontrast för att det ska komma till sin rätt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-04 08:14:15

Sigrun! Det är ett jättefint lack och helt unikt i min samling! Ett lyckat byte för mig!

Postat av: Sara
Publicerad 2008-07-04 23:02:55

Delikat!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-05 09:20:23

Sara! Jag håller med!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela