Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nfu Oh 123

Publicerad 2008-07-02 17:47:01 i Naglar i grönt,


Läcker som inget annat, underbara Nfu Oh 123! Vilken vacker grön!

Lacket har den där djupa, lite blåtonade grönfärg som jag älskar. Den påminner om Zoya Suvi men är inte helt identisk. Lite samma känsla över appliceringen också. På bilderna sr ni två lager lack och China Glaze Fast Forward som överlack. Ni kan se att den är lite blåonad på bilden med den gräsgröna guldbaggen. Den bilden är speciellt dedicerad till Badbomben! ;D

Lacket verkar ha god hållbarhet. Jag målade mina naglar med det i måndags, ja, jag ligger efter något galet med alla notd... I alla fall så har inte minsta tecken på slitage visat sig trots trädgårdsarbete, hårtvätt, bastubad och annat spännande. Lacket är lika perfekt som när det var nylackat. Aningens svårt att få av naglarna faktiskt, nu när jag tog bort det. Har precis lackat om till Magic Sunset i guld nämligen. NFu Oh 123 är nog absolut en av mina favoriter bland de gröna lacken. Jag kan inte hitta ett enda fel på det. Perfekt!  

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-07-02 18:18:14

Så fint! Fast jag tycker egentligen nästan bättre om gröna färger med lite mer gul ton... Vilket nog är ologiskt eftersom jag är en kall flicka... Kul att du gillar det iaf. Det är så trist när man blir besviken... Jag vill också ha Nfu lack, men jag har inte vågat maila till hon som har det för att fråga om jag får öppna ett eget konto:( Ibland är jag inte så snabb...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-02 18:28:56

Emma! Jag utnyttjar glatt Sannas erbjudande på Pret-ty... ;D

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-07-02 18:32:42

haha, ja synd att ni redan har beställt...

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-07-02 18:55:19

Jag vill ha så där grönt som skalbaggen har! Nästan fuskigt. Och nagellacket var förstås snyggt det med, men jag tror också att jag föredrar de lite varmare gröna färgerna.

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-07-02 19:29:11

Absolut en favorit hos mig med! Utan tvekan! Gah, det är så snyggt! Och dina rosor<3 hur många arter har du du egentligen?

Postat av: Sara
Publicerad 2008-07-02 19:38:32

Otroligt fin färg!

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-07-02 19:40:17

Vacker nyans! Åh, tack för baggbilden, jag tror jag får printa ut honom! Eller är det en hon nu? Jo, det är en hon, hon har själv bagglack på naglarna:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-03 09:29:38

Emma! Ja, jag har en privat på gång med Sanna. Om hon inte skickat in den redan kan du få vara med på den. Jag ska kolla mina PM senare idag.



Chaosophia! Hihi! Baggegrönt är härligt! Jag gillar nästan alla gröna, men som kall flicka är fingrarna snyggast i kalla färger. Men jag blandar hejvilt.



Sanna! Rosor har jag runt 200 olika sorter, men väldigt många fler buskar! ;D



Sara! Den här gillar jag verkligen!



Badbomben! Printa på! Den är ju inget mästerverk direkt, men håll till godo!



Postat av: Linda
Publicerad 2008-07-03 09:45:28

Alldeles alldeles underbar!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-07-03 10:56:00

Det vill jag jättegärna isf!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-07-03 11:47:27

Jag mailade tjejen som har det nyss. Får se vad hon säger... är ju onödigt att skicka nagellack mellan motala och Stockholm om det går att lösa på annat sätt. Plus att du ju riskerar att åka på tull om jag också ska vara med och beställa. Får se vad hon svarar...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-03 12:58:01

Linda! Visst är den!



Emma! Min order var klar ch betald, men jag tror säkert Sanna hjälper dig! Hon är en klippa! Annars får du hänga med på min nästa! ;D

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-07-03 17:49:38

Jööses, vilka naglar du har! Vi får se om NNS kan göra samma underverk för mig! Och du, uuuursnygg färg!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-03 17:58:41

RQ! Klar NNS funkar på dig med! Det är det bästa jag någonsin testat! Nfu Oh 123 är en grym färg! Älskar den!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-07-03 21:55:47

Okej. Ja om jag inte får beställa själv så hör jag av mig till dig...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela