Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Natusan 24h Moisture

Publicerad 2008-07-24 15:34:43 i Hud och hand,


Det här är en överraskande bra handkräm. Jag köpte den, som vanligt, på ICA. Den rosa tuben är otroligt ful och jag har inte ens funderat på att köpa den förut. Jag vandrade alltså runt i jakt på mina gamla favorit från Dove, den i mörkblå tub, men den fanns inte nu heller. Istället högg jag denna och jag måste säga att jag är riktigt nöjd. Den doftar lätt och fräscht och den går verkligen in i huden snabbt. En hel del påminner den om Vaselin Intensive Care, min all time favourite. Doften är dock bättre på den här. Effekten är dock något sämre, upplever jag. Kanske är jag bara partisk? VIC i mitt hjärta och allt det där...

Det som är löftet med den här krämen är att den ska fortsätta ge fukt även efter handtvättar. Nu tror jag inte att någon kräm "ger" fukt. De stoppar att huden förlorar fukt genom att lägga sig som en hinna över huden. Natusan hävdar dock att den här krämen både har fuktskydd och oljor som gör att huden ökar sin fuktupptagning under 24 timmar. Det senare tycker jag låter helt bisarrt, men har den ett fungerande fuktskydd så räcker det långt. Den verkar faktiskt vara riktigt bra på att hålla händerna mjuka så den får ett ganska högt betyg i min bok! Den ska också reducera stram hud, göra att huden inte flagar och återge torr hud dess lyster.

Hur som helst, 100 ml räcker långt, doftar gott och känns mjukt och välgörande för händerna! 4/5

Kommentarer


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela