Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Max Factor Aubergine

Publicerad 2008-07-27 19:14:20 i Läppar,


Ett stift som är otroligt lätt att måla med är det här. Max Factors Aubergine. Det är enkelt att hålla sig inom konturerna även utan penna eller pensel. Det ger ett täckande resultat och jämn pigmentering. Det känns inte kärvt men heller inte oljigt. Jag tycker att det här är ett helt okej budgetstift.


Färgen är rosalila i en mellanton, inte alls auberginefärgad alltså. En kall, snygg färg som är väldigt klädsam. Ändå glömmer jag bort det här stiftet. Jag undrar vad det är som gör att jag sällan tar fram det. Det är inget fel på färgen, hållbarheten är ganska god. Kanske är det att det kan kännas lite torrt efter ett tag? Eftersom det inte är speciellt oljigt så försvinner den lena känslan rätt snabbt och då kan det vara bra att ha stiftet med sig. Eller ett gloss eller något annat att lägga ovanpå. Färgen stannar dock längre än man kan tro. En macka eller två går bra att äta, i alla fall i mina experiment. Sen kan man inte förvänta sig mirakel av det så ha med det i handväskan om det blir en lång dag.

Kommentarer

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-07-27 19:18:30

Underbara du som postar fina inlägg: PUSS

Läppstiftet är väldans snyggt, kallt och fint:)

Postat av: Ann
Publicerad 2008-07-27 19:57:01

Mmh riktigt härlig färg.

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-07-28 08:03:37

Åhhhh SNYGGT!! gillar det blåa nått kopiöst ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-28 08:20:52

Badbomben! Visst är det fint!



Ann! Tycker jag med!



ItM! Ja, det blå är bra!

Postat av: Jean
Publicerad 2008-07-28 12:44:49

Den färgen passade dina läppar som handen i handsken!



Urtjusigt!

MVH

Jean

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-28 21:18:54

Jean! Tack! Jag tycker också färgen klär mig!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela