Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Manhattan nr 85

Publicerad 2008-07-18 09:56:55 i Naglar i grönt,


En födelsedagspresent från Emelie på P'ssion! Vilekn raring hon är! Grönt nagellack är ju det finaste jag vet, och det vet hon! <3


En härlig, skiftande grönfärg har det här lacket. Det är mycket guld i det, som ni ser på flaskan, men det finns också blå dagrar som kommer fram mycket i bilderna. Lättmålat lack, men det torkar så fort att man nästan inte hinner dra ut det på nageln. Det är enda applicationsminuset. Men det täcker snabbt, två lager på bilderna och det räcker gott och väl. Torkar snabbt också, såklart! Fantastiskt "bråttomlack" då man inte behöver många minuter för manikyren! Här har jag ändå toppat med Top Speed från Revlon, inte för annat än glansens skull dock.

Ni ser de nästan aquafärgade tonerna? Vackert! Men de gyllene är lika fina och helt omöjliga att få med på bild.
Några jämförelser med andra lack tänkte jag bjuda på, så ni får ett hum om färgen:

Mot NFU 121                    Mot Barry M 284  och              Mot OPI Rainforest
                                            IsaDora Magic Green
Ni ser att det är helt unikt, eller hur? Den kan vara otroligt lik dem alla, men så viker man nageln i annan vinkel mot ljuset och plötsligt har Manhattan 85 en helt ny färg. Den är kraftigt douchromatisk och växlar mellan gräs, guld och aqua/teal.

I annat ljus så får jag fram lite av guldskiftningen, men inte i närheten av verkligheten. Tyvärr. Detta är det bästa jag kan åstadkomma med kameran:

Det är ett enastående lack! Helt annorlunda än mina andra. Kanske det duochroma kan sätta den i samma fack som Dependlacket, men det här har en annan karaktär på skiftningarna i färgen och är dessutom mer pigmenterat och täckande. Ett fantastiskt lack! Tusen tack, Emelie!

Kommentarer

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-07-18 09:58:17

Vilken läcker färg! Den gillar jag skarpt! Vet du vart man hittar det märket, är det i butik eller nätet?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-18 10:00:20

V! Ingen aning. Jag gissar att Emelie köpt det i Berlin på sin resa dit.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-07-18 10:42:09

Attans! Jag är avundsjuk igen! Speciellt efter de sista bilderna där guldskiftningarna kom fram ordentligt.



Grattis i efterskott! Jag skyller den sena gratulationen på blogg.se :(

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-07-18 11:10:34

Såg riktigt härligt ut!!!

Postat av: badbomben
Publicerad 2008-07-18 11:28:23

I synnerhet sista bilden är härlig! Härlig grön!

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-07-18 12:14:03

Det är så snyggt så att jag inte kan uttrycka mej! Du vet nog vad jag tycker!

VILL HA!

Postat av: Linda
Publicerad 2008-07-18 12:33:11

Underbart fint, så gulligt av henne :o)

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-07-18 16:58:01

Underbar färg! ser ut att vara ett riktigt toppenlack!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-18 18:08:10

Chaosophia! Härligt att du kan kommentera igen! ;D

Förstår att du blir avundsjuk! Gissa vad jag hade blivit om någon annan visat det! Grön, hade jag blivit!



ItM! Och det är det!:D



Badbomben! Japp! Härligt, härligt!



Sanna! Nej, det är en färg som har allt! I visa ljus ser den graderad ut, från havsblå till gyllen grön!



Linda! Visst är hon rarare än rar!



Emma! Color Club ska väl släppa ett grönt glitter de med? Eller? Är jag ute och fantiserar nu igen? Blir lätt så när det är grönt vi pratar om! :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-18 18:09:18

Emma! Du ser att jag rör ihop dig, eller hur? Men du förstår vad jag menar också, va? Snacka om att vara yr... ;D

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-07-18 19:45:38

Vad roligt att du gillade det. Jag tänkte Sminkan så fort jag såg det :) Tycker du fick till färgen riktigt bra på sista bilden.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-07-18 22:52:31

hehe, jag fattar:) Vackra gröna nyanser är verkligen fantasifärger...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-19 08:10:34

Emelie! Du anar inte vad glad jag blev! Är! Fantastiskt glad! Och nu har jag provat Bermuda Triangle också! :D



Emma! Ja, verkligen!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela