Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

L'oreal Invincible Sangria Overdose

Publicerad 2008-07-09 08:43:39 i Läppar,

image4849
Det är ju tema röda läppar den här veckan för oss Pret-ty nätverkae. Vad passar då bättre än att visa upp några röda läppstift. Nu har jag inte med mig så himla många till landet men tre olika röda ska jag nog lyckas skaka fram.

Det här är ett läppstift som jag verkligen gillar färgen på. Jag använder det dock väldigt sällan. Det är liteslarvigt påmålat, men färgen är helt rätt återgiven. En oxblodsröd med blå underton. Snygg färg men trist läppstift. Det är svårt att få jämnt, det känns torrt och tråkkigt och det försvinner snabbt från läppens mitt men lämnar en mörk kant. Fult. Om det skulle se ut så här hela tiden skulle det vara bland mina favoriter, men det gör det inte. Det kräver massor av underhåll, fickspegel behändigt tillgänglig samt att man avstår från alla former av mat och dryck. Rökare göre sig icke besvär! Dessutom kladdar det något fantastiskt på koppkanter och så. Man lämnar definitivt avtryck.
Någon som känner till ett riktigt bra läppstift med den här färgen? Tips mottages tacksamt! För visst är det supersnyggt!

Och en helt annan sak... Jag vet att det inte går att kommentera och har sett att andra blogg.se bloggar har samma problem. Funkar det inte att kommentera här så backa till "tillbaka från minisemestern" somverkar vara fungerande vad gäller kommentarer så svarar jag på eventuella frågor och tips där! Men jag hoppas det sk funka även här. Håll tummarna!

Kommentarer

Postat av: creme-idiot
Publicerad 2008-07-09 19:03:34

Måste bara få säga att du har så vackra läppar. Tänk, förresten, så annorlunda man (läs jag) blir här i bloggarnas värld. Inte skulle jag gå fram till dig IRL och kommentera dina läppar! Skulle jag aldrig våga. Tyvärr, för vi missar nog så mycket komplimanger bara för att vi är så låsta i normer om vad man "kan" och inte "kan" göra, d v s vad som räknas som "normalt". För inte kan jag ju sticka ut och riskera bli bedömd som psykfall eller att jag stöter på vederbörande, eller hur?! ;) Som om det skulle spela ngn roll, egentligen, i förhållande till vilken glädje jag kunnat sprida. Nåja, jag passar på att vara generös härinne. Jag är inte sen att ge de komplimanger jag känner för i denna värld. DU ÄR VACKER!! Kram från filisofiska mig.

Postat av: creme-idiot
Publicerad 2008-07-09 19:05:01

"Filosofiska jag" ska det ju så klart vara!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-09 21:55:34

Creme-idiot! Jag började försöka ge de där komplimangerna för några år sedan. Du vet, kassörskans naglar på ICA, läckra hårfärgen på apoteket, snygga tröjan på kollegan, fina figuren på kollegans fru. Ibland vet folk inte hur de ska ta det, men du har rätt. Man sprider glädje! OCh komplimanger om folks kompetens och kvaliteter! Vad människor växer! Samma gäller ju en själv. Och det är bra, fantastiskt bra, att man vågar börja någonstans. Alla bygger vi självkänsla genom att få vårt värde bekräftat. Att få höra att vi är bra och duktiga och vackra! Alla är vi det!

Jag vill tacka dig för alla kommentarer du gett, all uppmuntran och all självkänsla DU byggt hos mig! Tack!



Filosofiska jag...

Postat av: Linda
Publicerad 2008-07-09 23:47:08

Alltså den där färgen är helt makalös.

Tänker på ett glas tungt rött vin, opera och tända ljus...

Postat av: Linda
Publicerad 2008-07-10 22:17:12

Försökte skriva en kommentar här igår men blogg.se ville inte pulicera den så jag gör om :D

Denna färg är helt makalös, tänker på rött vin, opera och tända ljus! Wow!!!!!!!!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-11 08:40:52

Linda! Nu kom båda! Yay!! Jo, färgen är fantastiskt fin. Synd att stiftet sig ska vara så uselt.

Postat av: creme-idiot
Publicerad 2008-07-11 21:56:51

Sötnos!

Korthuggna jag... ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-12 08:54:44

C-I! :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela