Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

L'Oreal Glamshine Rose Crystal

Publicerad 2008-07-18 08:48:41 i Läppar,


Ganska trist färg egentligen, men jag använder den ofta eftersom den inte syns när den försvinner. Den håller dessutom ganska länge för att vara ett gloss. Jag kan inte klaga på den.

Den doftar inte, smakar inte, ger glans och en ljusare rosa färg än läpparna har av naturen. Den är alltså ganska täckande. Ett bra vardagsgloss. Jag använder flera av L'oreals glamshinegloss. De funkar väldigt bra och är inte klistriga på läpparna. istället är de lena som ett läppbalsam och känns behagliga på. Av alla mina gloss är det glamshines jag använder oftast just för att de inte stör mig med att klibba eller att hår fastnar i dem. Dessutom är de dryga. Jag har ännu inte gjort slut på något av dem trots att jag i perioder använt dem rätt mycket.
Den plumping effect som utlovas har jag personligen aldrig märkt av. Mina läppar ser likadana ut både före och efter vad gäller volym. Tack och lov! Jag tror det är glitterkornen som finns i som ska skapa en illusion av större läppar, för det finns i alla fall ingenting som sticks eller bränns i dem, tack och lov. Jag avskyr plumpers som svider eller irriterar läpparna.
Glamshines förtjänar ett bra betyg. De får 4/5. Vad som saknas? Jag vet inte riktigt. Jo, man måste bättra på dem under dagen. men nu finns visst även sådana som ska hålla i sex timmar i sträck. Jag har dock inte köpt något sådant ännu.

Kommentarer

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-07-18 09:56:44

Då törs jag nog testa ett sån't gloss, jag är livrädd för plumping-produkter eftersom jag verkar överkänslig mot mycket i gloss. De verkar riktigt snygga de du har!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-18 09:57:59

Veronica! Jag har inte känt av något stick eller så med de här. Tror plumpingen är mer i glittret?

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-07-18 23:00:28

Ser fint ut! Tror inte att jag har ett enda gloss från l'oreal ... konstigt:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-19 08:15:02

Emma! Ja, de här är ju bra! Fast mitt som jag visar är ju gammalt, det ser man på förpackningen! Fast det är ju inte dåligt... Hur som helst så är de mina favoriter. Inte klistriga! Hatar klistriga gloss!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela