Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

H&M Velvet Touch

Publicerad 2008-07-25 13:10:36 i Naglar i rosa,


Ursäkta nagelbanden. Hann inte smörja in händerna innan jag fotade. H&M Velvet Touch är ett bra räddningslack nämligen. Hade provat flera olika lack, Agena över Depend 131 (inte alls snyggt...) samt H&M Electric som ni ser nedan, också en katastrof, och kladdat med remover och haft mig. I desperation högg jag detta underbara gammalrosa. Täcker perfekt med ett lager. Torkar på minuten. Fantastiskt skimmer. Velvet Touch är underbart! Bra konsistens och applicering, vackert skimmer och det i kombination med den höga täckningsgraden gör detta till ett topplack vad gäller användning. Färgen är mild och mjuk. En gammalrosa med lite lilaton i. Fantastiskt fint! Den är i samma liga som Zoya Rea vad gäller färgen. Tänk om blå Electric varit i närheten av detta. Men nej, alla H&M-lack håller inte samma enastående kvalitet som det här. Gillar ni färgen och passerar H&M så hugg en flaska. 30 kronor är billigt för det här lacket! Jag rekomenderar det varmt!


Tack till One Inch Nail-bloggen som visade det här guldkornet för mig. Jag hade aldrig köpt det om inte Sofia visat upp det! Färgen ser supertrist ut i flaskan och är väl kanske inte ett wow-lack på nageln heller, trots det fina skimret. Men det är så bra på andra sätt att det kompenserar eventuella tråkighetsvibbar. Och vad är det egentligen för fel på lite diskreta malvatoner? Gammaldags charm och femininitet finns i den här flaskan.

Kommentarer

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-07-25 16:11:00

Det där har jag kollat på massor med gånger men struntat i för att det just ser så tråkigt ut i flaskan, men man kanske får ge det en chans iaf.

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-07-25 16:57:03

Det är en riktigt trevlig nyans, en del tråkmånslack blir riktigt charmiga väl på naglarna:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-25 17:35:46

Emelie! Det har så fina kvaliteter så jag tycker nästan du ska ha ett!



Badis! Jo, och ibland vill man ju vara lite tråkig...

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-07-25 17:44:44

Jag är en riktig tråkmåns för tillfället:D Orkar inte lacka och är slapp som bara den. Jag her en del gammelrosa tråkmånsar som är väldigt sötä ändå:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-25 17:50:50

Badis! Slapp var ordet! Jag med! Men lacka orkar jag i alla fall!

Postat av: Riibii
Publicerad 2008-07-25 23:02:58

Velvet touch är ett av mina favoritlack men jag lackar alltid två varv för jag gillar det extra djupet som blir då

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-26 19:18:43

Riibii! Okej! Ska testa två lager nästa gång! Det är ett suveränt lack!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-07-27 12:05:26

Två lager blir ännu finare! Jag håller med Riibii där!



Ett av mina favoritlack, helt klart! Trots att det är så där lite väl elegant och diskret för att egentligen vara jag. ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-27 12:11:16

Chaosophia! SKa absolut testa två lager nästa gång!

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-07-27 20:42:35

Jag har kikat på min flaska VT mycket sista tiden, men får inte lov att använda gamla lack förrän jag testat alla mina nya =) Den är ursnygg!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-28 08:27:04

V! Jag hade den i flera månader innan jag använde den istllet... Såkan det vara. Fint är det i alla fall!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela