Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Hjul i grönt

Publicerad 2008-07-13 22:11:41 i Nagellack - jämförelser,


Ett hjul till blir det, sen är hjulen tillfälligt slut! ;D
Gröna lack är ju min passion. Här ser ni några av mina guldklimpar i en snurra. Visst blir man sugen på allihopa!
1.RBL Recycle
2. Max Factor Momentum Moss
3. Maybelline Express Finish nr 08 (80?)
4. Zoya Suvi
5. NFU 123
6. OPI Rainforest
7. Sinful Colors San Francisco
8. NYX Las Vegas
9. ChG Outta Bounds
10. Manhattan nr 305
11. NFU 121
12. Zoya Akyra
13. NY Summer Amaranth
14. Barry M 284
15. IsaDora Magic Green
16. Zoya Irene
17. L'Oreal Jet Set nr 335
18. OPI Green-witch Village





Som ni ser är det svårt att dra gränsen mellan blått och grönt så jag lovar en liten sida-vid-sida av de båda hjulen också. Kommer snart.

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-07-13 22:24:16

Åh! Det finaset hjulet hittills... Såhär måste det ha känts när människan uppfann hjulet första gången;D Så många vackra färger jag vill ha... Synd att så många är så otillgängliga:(

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-07-13 22:59:14

mycket tealfärger :)



Jag vill ha nr. 18. gotta have!

Var köpte du hjulen? Måste köpa jag med. och stämplar med :D hihi.

Postat av: Linda
Publicerad 2008-07-14 00:05:19

Åh grönt, ljuvligt!! Nr 11- så vacker!!

Postat av: MiNi
Publicerad 2008-07-14 01:56:49

Åh jag ska nog klicka hem nr.9 Chg Outta Bounds med nästa beställning.

Jag har en fråga ang. Dignity från Face. Jag undrar bara vad du tycker om den och om du skulle rekommendera den som ögonbas.

Postat av: Suz
Publicerad 2008-07-14 07:27:34

Otroligt tjusiga färger, blir sugen på allihopa!

Stort GRATTIS till dig på din stora dag, Sminkan!:) Kram

Postat av: Monica Hansen
Publicerad 2008-07-14 07:46:42

Jag gillar nr 1 och nr 4 :)

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-07-14 08:49:25

WOHO, "Nu är det hjul igen;)"

RBL<3

och jag tror inte sk "vanligt folk" skulle se skillnad på Zoya Suvi och NFU 123

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-14 09:09:11

Emma! Det är något speciellt med grönt, onekligen! Och alla gröna fick inte plats så jag ska leverera en annan swatch på ljusgröna lack. Tror den också är färdig i högen av opublicerat. ;D

Otillgänglighet är ett gissel. Ser fram emot ChG nya gröna!



Rouaa! Jag gillar ju kalla gröna mer än de som drar åt gult så det blir en del teal. ;D

Hjulen köpte jag på H2T. Funderar också på stämplar men jag är så klumpig så det skulle nog inte bli bra på mig...



Linda! Det var nr 11 som Sanna på MAkeUpMyLack försökte byta bort förut.



MiNi! Jag tror det var jag som startade Dignity-propagandan. Jag har använt den i tio år och tycker fortfarande att den är bäst. Jag har på sista tiden använt även Pain Pots från MAC men de är inte lika enastående, i min smak, som Dignity. Men Dignity är inte så lätt att använda enligt många. Man tar lätt för mycket och får "creasande" ögonskuggor som resultat. Är du van att jobba med cremeögonskugga som bas? Dignity ger oslagbart fäste och färgintensitet men man måste alltså ha väldigt lite av den. Den räcker å andra sidan i ca 2 år om man använder den varje dag.



Suz! Tack! Det blir ingen jättefest. Lite folk som kommer på eftermiddagen och fikar i trädgården. Men det är så jag vill ha det! :D



Monica! Du har prickat in två av mina stora favoriter!



Sanna! Nej, det tror inte jag heller. Men är man besatt av grönt så syns det! ;D

Jag funderar på om man skulle kunna franka ett Rainforest med Irene som komponent? På hjulet ser jag att de har vissa gemensamma drag. Inte kalla blå utan med gyllene drag. Guldskimmer i Rainforest också. Frågan är vad mer man ska använda. Förslag?



Postat av: pojkmaffia
Publicerad 2008-07-14 09:20:06

väldigt snygga gröna färger måste jag säga

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-07-14 10:32:13

Jag fick det allra värsta habegäret av detta hjul även om jag är en hallonbåt. Vissa gröna lack är så fantastiskt mystiska, vackra guldkorn!

Postat av: MiNi
Publicerad 2008-07-14 14:19:00

Tack för ett utförligt svar! Jag har kört med lite olika cremeskuggor som bas, dock utan att få det perfekta resultatet. Men med dina lovord om Dignity så ska den med hem nästa gång jag är i stan.

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-07-14 16:11:40

HUR kan jag ha glömt att gratta? Grattis!!!

Postat av: Viveka
Publicerad 2008-07-14 18:14:56

Tack för gröna hjulet!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-14 18:56:28

Pojkmaffia! Grönt är snyggt! Älskar!!



Badbomben! Ja, grönt är trolskt!



MiNi! Ja, Dignity är värd at tkämpa lite med också för det blir så otoligt bra om man får till tekniken!



Rouaa! Tack!!



Viveka! Varsågod! ;D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela