Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Helping Hands

Publicerad 2008-07-20 20:48:49 i Hud och hand,

Jag fortsätter på Lush-temat! Idag har jag försökt röja lite i min lägenhet. Jag har ju varit evakuerad i ett halvår medan de renoverat min lägenhet. Låt oss säga så här, de är inte klara än... Nu är det värre än någonsin för allt jag äger står i kassar på golvet och då inser jag plötsligt att parketten är slipad men inte lackad... Hur som helst. Jag har diskat och ställt in köksgrejer i köksskåpen och jag har försökt skura klinkergolven rena från målarfärg. Naglar och händer mår så där. Faktum är att naglarna skivar sig nu för första gången på månader (tack NNS!) och jag har lyckats få nagellacket att flaga i stora sjok. Ska alldeles strax ägna mig åt manikyr men efter att jag tagit bort nagellacket har jag haft en lång stund med mysiga handkrämer. Helping Hands från Lush är en av dem. Ja, jag hade fler, jag var på apoteket idag och köpte säkert fem olika handkrämer, gamla beprövade och nya som ska testas, men idag ville mina fingrar och naglar ha olja. Och Helping Hands innehåller olja!
image4539
Linfröolja, mandelolja och kamomill är huvudingredienserna i denna klassiska handkräm från Lush. Den är av medeltjock konsistens och tar en stund på sig att sjunka in i huden. Den efterlämnar en oljig känsla och man får vänta ett tag innan man tar i saker som inte ska förses med små flottiga fingeravtryck. Den är dock både mjukgörande och lenande. Enligt burken ska den lindra och lugna nariga händer, och det gör den säkert. Den har många kvaliteter, men den sticker inte ut på något sätt. en standardkräm helt enkelt. Doften är lite örtig på ett halvtrist sätt, känslan är återfuktande men på ett ganska ordinärt sätt. Den har ingenting extra men den gör sitt jobb. Jag tycker ändå att den är värd sitt pris, 99 kronor för 100 gram, då den är ganska dryg och dessutom så gillar jag konceptet Lush. Men ska vi vara petiga så är Olivas handkräm som man kan köpa för en femtilapp på Apoteket minst lika bra om inte bättre.

Innan jag somnar ska jag ha massor av Handy Gurugu, den är suverän dagar som denna. Bästa handkrämen från Lush! Men som sagt, den här funkar också. Vill ni läsa om Handy Gurugu finns det ett inlägg i Hud och Hand-kategorin. Blogg.se vill inte låta mig länka just nu...

Kommentarer

Postat av: creme-idiot
Publicerad 2008-07-20 23:04:36

Vad är NNS?

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-07-21 00:13:34

Handkrämsrecensionerna rasar vidare:) Det är super, jag gillar dina recensioner och handkräm är ngt jag alltid använder, t o m, när jag är superlat på alla andra skönhetsfronter:)

Postat av: Monica Hansen
Publicerad 2008-07-21 07:52:41

Mandelolja är gott för händerna:)

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-07-21 08:08:37

Jag har en ledig dag på g och sitter här och frossar i dina lush-handkrämsrecensioner. Det är kanonkul!:) Plånboken är ej av samma åsikt, den gömmer sig djupare och djupare ner i bagen då jag öppnar en lushrecension...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-21 08:49:49

C-I! Det är min förkortning på OPI NAtural Nail Strengthener, det enda skälet till mina tusenfalt förbättrade naglar! Ääääälskar NNS! Men inte ens den kan rädda mig när jag ägnat fler timmar åt handskurning med Ajax...



Emma! Vad bra att någon gillar handkrämsrecenserandet! Det är den enda hudvård jag är petig med! Köpte din favorit igår och den verkar bra. HAr bara testat en gång. Skulle haft den på händerna innan jag började skura. Och ett par diskhandskar.



Monica! Absolut!



Badbomben! Låter som attdin plånbok kommer ha en traumatisk upplevelse snart. Total uttömning av resurserna! Men vad gott du kommer lukta sedan! Köp Handy Gurugu! Älskar den!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-07-21 13:11:51

Ja, jag har förstått att det är så:) Jag är lite kluven i handkrämsfrågan... Å ena sidan så behöver min ahänder mkt fukt, å andra sidan så är jag väldigt snål när det gäller handkräm... jag har inga hämningar att lägga ut ett antal hundralappar på ansiktskräm dock. Så vi är nog tvärtemot varandra där, du lägger väl mest pengar på handkräm?



Kul att du köpte den! Hoppas att du tycker den är bra... Jag tycker den är super:D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-21 17:34:12

Emma! Du har rätt! Jag köper gärna en handkräm, för den använder jag ju, men ansiktskräm... Nej.



Jo, den verkar bra nu när jag testat. Men det är en natt-handkräm eller hand-i-handske kräm. Väldigt kraftig!

Postat av: Kajsa Kavat
Publicerad 2008-07-21 19:44:30

Ack dessa naglar som skivar sig stup i kvarten, tror jag ska inhandla NNS och hoppas den fungerar lika bra för mig som den gjorde för dig. Finns få saker som är så irriterande som när en ursnygg manikyr går åt skogen pga. dåliga naglar. Tack för tipset!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-21 19:49:47

Kajsa! Jag hoppas också den funkar lika bra för dig! Det är min stora räddare vad gäller naglarna!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-07-21 22:02:20

Jo, det kan nog stämma... jag håller inte som du på och smörjer mina händer dagtid, om dte inte är absolut katastrof, så denna passar mig bra. fast den går ju in bra i händerna om man inte tar för mkt, så vintertid får den hänga med dagtid också...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-22 09:35:44

Emma! Jag överdoserade säkert! Men jag gillade den lite vaseliniga känslan!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela