Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Depend nr 69

Publicerad 2008-07-23 18:21:27 i Naglar i rosa,


Ett dependlack till orkar ni med! Jag vill ju avverka dem så vi kommer vidare med nästa hög nya lack! Depend nr 69 är en fuchsiarosa eller cerise färg. Snygg. Ganska vanlig, men trevlig. Jag trivdes ganska bra i det. Det har exakt samma färg som vresrosor:

Lättlackat, bra täckningsförmåga och allmänt goda egenskaper kan jag rapportera. Jag hade Poshe som överlack men hade tjänat på att ta China Glaze Fast Forward då den hade gett mer glans åt lacket.


Som ni ser blir det dramatisk skillnad på färgen i sol och i skugga. Oavsett är det en kall rosa med lite blåglans. Trevlig, men inte unik. Jag hade dock inget liknande, närmast kommer China Glaze Designer Satin eller Zoya Tama, så jag är glad åt min lilla flaska.

Och lite OT eller apropå cerise, vilket ni vill, så måste jag visa min körsbärspaj. Bilden är usel, men pajen var god! Det var gårdagens projekt! Körsbären är plockade från mitt eget träd, dessutom!

Kommentarer

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-07-23 19:09:13

Åh, pajen ser verkligen smarrig ut:)

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-07-23 19:12:56

Men åh, vad göööör du?! Här sitter jag och funderar på om jag gillar lacket mer än "sådär" och så scrollar jag ner och ser pajen! Jag.. vill... haaaa... åh. :( Ett eget körsbärsträd hade inte suttit fel det heller kan jag lova.



Ska vi bli fikapolare? :D Vi kan sitta och äta paj och lacka varandras naglar. ;)

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2008-07-23 19:38:57

Det här har jag haft och använt till sista droppen. Har inte köpt nytt eftersom jag har Opi Kinki in Helsinki vilket är väldigt likt. Riktigt snyggt!

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2008-07-23 19:40:54

Glömde....go paj...jag vill också vara fika kompis. Gillar paj och lack;)

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-07-23 20:32:20

Ser jättefint ut! Och vad bra det passade i rosen. Tänk om det skulle ligga ett nagellack i varje ros som slog ut;)

Pajen ser god ut- och körsbäret på toppen "is like the cherry on the cake)- riktigt old school- yummie!

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-07-23 20:37:42

Ser så vackert ut med rosen! Nyansen är jättefin, undrar varför jag inte föll för den i butiken. Kanske lika bra att jag inte går bankrutt;)

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-07-23 20:42:20

mmm, mums med körsbärspaj! jag älskar körsbär, livet utan körsbärsträd är mkt hårt...



jag tycker att detta lack verkar vara ganska så likt burgandy rose från isadora:) Ja jag vet, jag är hemsk som jämför alla dina dependlack med mina gamla isadoralack, men det blir tusan så mkt billigare så:) Imorgon ska jag till mq på rea och på fredag till göteborg (mac here I come:)), så jag måste åtminstone spara på någon front...

Postat av: Mika
Publicerad 2008-07-23 22:15:58

Coolt lack, och jag älskar dina fina trädgårdsbilder!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-24 08:20:46

Sminkjante! Den är smarrig! Finns en bit kvar! ;D



Chaosophia! Självklart ska vi bli fikapolare! Från Stockholm till pajen tar det ca en timme med bil! ;D



C-N! Åh, jag som också vill ha Kinky in Helsinkki! Mest för namnet då, men färgen är ju fin. Jag gillar det här men det är inte ett favoritlack.



Sanna! Ja, tänk om det blommade med nagellack i mina rosor! Fast jag vill inte ha alla i samma färg som blomman då. Det blir ju mycket ljusrosa och vitt i så fall. ;D



Badbomben! Jag föll inte för det jag heller. Jag fick shoppingspel och köpte alla lack jag ens kunde tänka mig att kanske gilla. :D



Emma! Inte hemsk alls! Bara kul att det finns alternativ. Bra konumentupplysning också!



Idag ska jag till Stockholm och packa upp mer saker och städa golven på nytt i min lägenhet Ingte lika roligt som din dag kommer bli...



Mika! Tack!

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-07-24 10:16:26

Åhh det var en riktigt nice rosa...men asså du & BettieLi får sluta läska med paj-bilder, kommer gå up 10 kg i sommar så som ni håller på hihii

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-07-24 13:36:14

hehe, ja kanske det:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-24 15:24:27

ItM! Du går inte upp av att titta på bilderna, vi går upp i vikt som äter bakverken! ;D



Emma! Gissa vem som är tillbaka redan. Parketten var inte färdiglackad... Jag kommer alddrig få flytta hem igen. :(


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela