Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Bad Temper

Publicerad 2008-07-26 19:25:55 i Naglar i lila,


Hallå allihop! Om ni undrar varför det är en så sen uppdatering så beror det på att jag varit i Stockholm hela dagen. Fixat med lägenheten. Självklart insåg jag att jag placerat skåpen fel och det först efter att jag fått dit tippskydden... Varför är jag så puckad? Och ett av IKEA-skåpen gick inte att montera för det var inte förborrat så det måste jag tillbaka med i veckan och byta. Egentligen skulle det vara ett grönt Adoréelack idag, men jag har inte USB-minnet med mig.Istället hoppar vi fram till igår och min premiär med Bad Temper. Idag har jag också BAd Temper men med Agena över. Det får ni se imorgon om nni är snälla!

Bad Temper är ett mörklila lack från H&M. Jag trodde verkligen det var mer unikt än det visade sig vara när jag köpte det. Hade glömt att jag redan är ägarinna till OPI Who are you wearing, ett liknande men ännu vackrare lack...
Se här, hur lika de är:

Bad Temper på nageln och Who are you wearing på snurran. Bad Temper har samma grundfärg men inte samma djup. Även de glitterkorn som förekommer har samma nyanser som i WAYW, men är inte lika gnistrande och "rena". Men, vill man ha ett alternativ till WAYW så är BT lysande. Observera att WAYW här är utan överlack medan BT har ett lager Poshe över sig. Ändå är BT mattare i glansen.

En annan bild som visar lite av skillnad och likhet mellan lacken. Skulle jag rekomedera något av em är det utan tvekan WAYW, som man får för ungefär samma pengar om man internetbeställer den från H2T.

Bad Temper är ett av dessa många Burple-färgade lack som svävar mellan lila och blått. Det är ett skimmerlack men i vissa ljus ser det ut som ett krämlack. Färgen är mer blå i skuggan, som ni ser på bildraden ovan, och mer lila i solen.
Jag hade nog föreställt mig ett mer rent lila lack än vad det är.

Det är fint, men inte extremt snyggt. Inte jämfört med WAYW i alla fall... Två lager räcker för att få täckning, det torkar medelsnabbt och det blir medelblankt på. Ett medellack, med andra ord.

Kommentarer

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-07-26 21:03:56

Det är snyggt men vid jämförelsen vinner djupet i who are you wearing. Litet sugen är jag ändå. Jag är jättesnäll så snälla visa agena ovanpå bara du hinner:) tack:)

Postat av: Märta
Publicerad 2008-07-26 21:15:14

Shiiet vilka långa och fina naglar du har! Riktigt avis blev jag.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-27 08:52:09

Badis! Jag vet att du är snäll! ;D



Märta! Tack! Nu är de nerklippta. :)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-07-27 12:02:26

WAYW är min vinnare av dessa två.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-27 12:13:11

Sminkjante! Min med!

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-07-27 13:25:16

ser snyggt ut!

Jag är väldigt sugen på Who are you wearing?

Kan inte någon komma och knacka på dörren och säga att jag vunnit 1 miljon!?;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-27 16:15:51

Sanna! Jag är inte så förtjust i Who are you wearing, men jag bytte bort mitt första och sen fick jag ett i present så jag tror det är meningen att jag ska ha det kvar. Du kan få mitt Bad Temper däremot! :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela