Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Adorée Holy Green

Publicerad 2008-07-29 09:53:25 i Naglar i blågrönt&turkos,


Ett fantastiskt vackert glitterlack! Se bara på det! Oj, oj, oj! Vilken vinstlott!

Lättmålat, täcker det gröna lack jag hade under efter två lager, snabbtorkande och så extremt gnisterglittrigt att man inte kan sluta se på sina naglar. Bilderna är dessvärre tagna i mulet väder, men i solen blixtrar det som stjärnor i myriader skulle bo i det! Så vackert!

Jag är verkligen imponerad. De flesta glitterlack är betydligt mer transparenta än det här. Vill man kan man säkert täcka nageln även på egen hand. Nu lade jag i och för sig ett lager mörkgrönt under för att försäkra mig om att det skulle täcka nageln utan att man ser tipplinjen, men det ser ut att täcka så pass bra att det klarar sig på egen hand också.
 
Det funkade bra att måla med det utan att bubbla eller bete sig på andra trista sätt. Glittret är otroligt tätt packat. Silver, aqua, grönt och blått samsas och ger ett makalöst glittrande gnisterresultat! Och ja, det verkar heta Holy Green, inte Holly Green som jag förs trodde. Se själva:

Kommentarer

Postat av: Badis
Publicerad 2008-07-29 10:06:26

"...men i solen blixtrar det som stjärnor i myriader skulle bo i det!" Underbart! Verkligen fantastiskt vackert!

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-07-29 10:18:55

WOW ett riktigt juvel-lack....helt outstanding...

Postat av: derwent
Publicerad 2008-07-29 10:39:23

Oj!!!! riktigt snyggt, det måste jag beställa.

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-07-29 10:43:24

Jädrans vad snyggt det är. Grönt och glitter, kan det bli bättre? Skulle inte tro det:)

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-07-29 11:23:49

ojojoj vilken underbar färg! och som det gnistrar! Var har du köpt adoree?

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-07-29 12:13:28

M Å S T E haaaa!

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-07-29 12:15:26

wow, ja det där imponerar för att vara ett glitterlack- så täckande!

Ja gillar!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-29 12:47:50

Badis! Ja, det är det!



ItM! Det är riktigt glittrigt!



Derwent! Det måste du! Det är fantastiskt!



Sminkjante! Ska det vara glitter ska det vara mycket av det, och här får man valuta för varje krona!



Rouaa! Beställde från www.nailprostore.se. och de kostar 75 kronor styck.



Chaosophia! Ja! Det måste du!



Sanna! Det imponerar på migmed, men det är ändå ett lager grönt under, för säkerhets skull. Tror dock att man kan jobba upp täckningen till total!

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-07-29 13:08:14

Sminkan hihi tack! :D

Postat av: Ann
Publicerad 2008-07-29 14:22:03

Sparkling!

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2008-07-29 15:17:14

Såååå snyggt!!! Måste hålla mig...måste hålla mig från att shoppa mer...måste

Postat av: Sublim
Publicerad 2008-07-29 15:23:38

Why oh why, tål jag inte nagellack! URLÄCKERT på dina perfekta naglar!:D

Postat av: Ika
Publicerad 2008-07-29 15:32:11

Åh, undrar om Nailprostore skickar till Finland... Finns inget ställe här som säljer dessa dyrgripar verkar det som (iaf hittade jag inget när jag googlade). Ett Holy Green (och typ hälften till av deras lack) bara måste finnas i min samling!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-29 18:04:02

Ann! Japp! :D



C-N! Äh, vadå? Bara 75 kronor för denna skönhet!



Sublim! Tack! Vad trist att inte kunna ha nagellack. Min mamma kan inte heller, och hon ksulle verkligen vilja...



Ika! Maila och fråga! Emelie, tjejen som jag kontaktade, var jättetrevlig! Tror säkert det går bra!

Postat av: *Sanna*
Publicerad 2008-07-29 21:47:16

Jag känner ett stort HA-begär för Adorée. Vilket häftigt lack! Wow!

Förresten! Har haft mailkontakt med den amerikanska shoppen som säljer dessa lack och som inte skickar internationellt pga att nagellack anses som farligt gods. Nagellack får inte skickas internationellt med USPS som dom använder sig av, enligt deras säkerhetsregler (?). (Struntar H2T och 8ty8 -som använder sig av USPS- i dessa regler då eller är det ok?)

Dom kommer att undersöka saken närmare igen för att se om reglerna har ändrats och kontaktar mig igen inom kort!

Hoppas,hoppas :D



Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-30 08:45:50

Sanna! Vi får verkligen hoppas att det kommer gå att beställa! Oj, vad lack det blir i höst i så fall!

Postat av: creme-idiot
Publicerad 2008-07-30 14:39:09

Undrar så hu deras "holy red" är??!! F-resten, vilken amerikanska shop pratar du och Sanna om? (typ "har-jag-missat-något-att-lägga-mera-pengar-på?!!")Kramar från mig!!

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-07-30 20:10:43

Åh snacka om ett lack som man knappast missar! Läckert!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-31 08:50:43

C-I! Den måste jag ju nästan testa... ;D



V! Visst är det fint!!

Postat av: AnnicaB
Publicerad 2008-07-31 23:46:15

Holy Moses!! Vilket lack!! Übuerschnüggt!!!!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela