Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Woke Up This Morning

Publicerad 2008-01-14 16:53:18 i Eotd i grått och silver, Sminkans EotD,

Vaknade imorse med ledmotivet till Sopranos i huvudet. Vet inte varför. Att Gunmetal skulle vara med i sminkningen var liksom lite givet efter det. Och Revolver och Pistol också. Och fortfarande har jag låten i huvudet.

Grunden är krämskuggan Moon från Stila. Ovanpå den lades Ethereal på det rörliga ögonlocket. Pistol lades som highlighterskugga från globlinjen upp till brynet. Båda skuggorna från Taylor Made. I globlinjen skuggades lite av Timeless från MAD Minerals in och den förstärktes ytterligare lite med Paula Dorfs Twilight. Längs övre fransraden lade jag en flytande eyeliner, Revolver, från Urban Decay och under ögat glide-on pennan Gunmetal, också från Urban Decay.

Okej. Jag vet att ni är så less man kan bli på silvergrått, men jag har nog en period just nu. Jag ska försöka ta mig ur den!

Woke up this mornin'
Got yourself a gun
Mama always said you'd be the chosen one
She said, 'You're one in a million
You got to burn to shine'
That you were born under a bad sign
With a blue moon in your eyes

But you're looking good, baby
I believe you're a-feelin' fine
Shame about it, born under a bad sign
With a blue moon in your eyes

Kommentarer

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-01-14 17:12:44

Lessnar aldrig på dina makeuper. Denna gråa tyckte jag var jättefint! "A woman got to do what a woman got to do".

Postat av: Mia
Publicerad 2008-01-14 17:29:40

Det är riktigt snyggt...Jag måste leta fram mina Crow och Silver från MUS.

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-01-14 17:53:40

bra låtval och nice smink!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-14 18:13:30

Sminkjante! vad bra! Då kör vi silver en vända till!!

Mia! Crow är underbar! Den måste du använda!!

Rouaa! Fatta att jag inte blir av med den. Har spelat den ett par gånger, det brukar hjälpa, men nej... Får se vilket soundtrack jag har i huvudet imorgon. Familjen Addams kanske? Eller Star Wars? Då kan jag ha Leia-bullar över öronen!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-01-14 19:05:46

Snygg sminkning. visst har du haft en del silvergrått på sistone, men du varierar dig ju, så då känns det kul ändå. spännande att få se olika varianter på samma tema...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-14 19:31:30

Emma! Tack! Som du ser försvann den senaste versionen. Koppar-silver grejen. Usch! Jg klarde inte ens av att stå för det. Därför jag är inne igen. Kände obehag när jag visste att folk skulle titta på den.

Den här tycker jag själv var en trevlg version. Men lite tråkig. Nu kan jag inte ens skylla på min grå mohairtröja. Känner mig lite grå just nu, på ett novembermulet sätt. Ska nog spralla till det lite och se om våren tittar in då!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-01-14 20:06:10

Hehe, jaså var det så det var, jag trodde att det var min dator som hade blivit knäpp... riktigt så illa var det väl inte, men den var helt klart inte i din vanliga klass...

Jag ser fram emot lite färg! Själv hade jag ganska mkt färg idag, testade bland annat elven dagger och fick flera komplimanger för den!

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-01-14 20:22:03

I LIKE! Gillar verkligen det där gråa lite då och då, det känns verkligen passande för årstiden! Det är ju så roligt att spela på de olika årstidernas färgskala, man kan ju hitta alla typer av inspiration! Nu antar jag att det kanske var låten som inspirerade dig lite iofs, men hursomhelst, urnyggt!

Postat av: Karlavagnen
Publicerad 2008-01-14 20:37:14

Skitsnyggt!
och det är nästan så att jag kunde köpa skuggorna och pennorna bara beroende på namnen, är lite småförtjust i skjutvapen (har tävlat luftskytte aktivt)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-14 21:30:52

Emma! Nej, inte datorn det är fel på, men mig... ;-)
Elven Dagger är ju ljuvlig! En av mina gröna topp fem favoriter.

Veronica! Grått då och d är väl okej, men det känns som att allt är grått nu för tiden! Inte ens när jag försöker få till färg händer det något. Jag måste vara sjuk... ;-)

Karlavagnen! Ja, jag har för mig att det var namnen som fick mig att köpa dem också. Och jag har inte tävlat i skytte!

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-01-15 02:32:45

Sminkan hihi den dagen du kör med Leiabullar så lovar jag att göra detsamma!!! :D

Btw... jag lyssnar egentligen hellre på hiphopversionen av denna låten :p

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-15 08:21:54

Rouaa! Du vet inte vad du lovar nu! Jag har haft Leiabullar många gånger! Problemet är att man hör så illa. Det är som att gå med två megastora hörlurar på sig hela tiden...

Förstod nog att Alabama 3 var för mossiga för en ungdom som du. ;-)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela