Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Seduce me Pink Lovely Linnea

Publicerad 2008-01-18 17:14:28 i Sminkans EotD,

En liten sminkning för Efwa. Jag har ju missat blått i mitt färghjul, så håll till goda med den här!

Seduce me Pink, Lovely Linnea, Extreme och Next från Make Up Store

Grunden för sminkningen är Moon, en silvervit krämskugga från Stila. Därefter lade jag Seduce me Pink i ett upp och nervänt V med spetsen inne i inre vinkeln av ögonbrynet. På det rörliga locket lades Lovely Linnea på de yttre två tredjedelarna och Extreme på den inre tredjedelen. Under ögat lades samma skuggor. Next, en fantastiskt skimrande silvergrön eyedust, lades som highlighter under ögonbrynet. En gel-eyeliner från MAD Minerals, Black-Out lades runt hela ögat och lite ovanför den lade jag en klarblå glittereyeliner HM. Mascara. Klart.

Kommentarer

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-01-18 18:23:54

Wow. Det här är nog min favorit hittils i januari! Grymt snyggt. Nu måste jag också leka lite med mina färger. Ska göra något á la Sminkan ;) Om jag lyckas...

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2008-01-18 18:29:52

Apsnyggt *s*

Postat av: SantaCarolina
Publicerad 2008-01-18 18:34:02

Gud vad snyggt! Ut och dansa med dig nu pinglan!

Postat av: Efwa
Publicerad 2008-01-18 18:52:40

Ohhh, det här var ju en läcker kombination! Är särskilt förtjust i den "röda" (rosa) som du lagt.
Det är rent förtjusande.

Postat av: Efwa
Publicerad 2008-01-18 18:54:22

Och nu såg jag att det var för mig.......hur kunde du veta att den här skulle falla mig på läppen så precist?! Imponerande.

Bara det där med grönt och rosa är ju så svårt att få till.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-01-18 19:03:41

Åhh så fint!! den här sminkningen gillar jag verkligen! helsnyggt och jättekul med så många färger. himla fint med eyelinern också... jag har fortfarande inte testat min H&M eyeliner, men nu inspirearde du mig verkligen!

Postat av: Fina
Publicerad 2008-01-18 19:12:11

Riktigt snyggt!

Postat av: MakeUpMyLack- Sanna
Publicerad 2008-01-18 19:12:59

otroligt snyggt! MVG helt klart!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-18 20:29:21

Emelie! Vad roligt att du tyckte om den! Tack för berömmet!! Kram!!

Kajalpennan! Tack! Jag var lite nöjd djälv också!

Santa C! Nej, inte idag. Ska bara mysa med katterna och titta på deckare på TV. Är så trött.

Efwa! Kul att du gillade den! Jag gissade det eftersom du vill ha rena, klara färger. Jag tycker den ser ren och klar ut!

Emma! Ja! fram med den! De är jättefina, men kan kännas lite sträva. Prova!!

Fina! Vad roligt att du gillade den! Tack!

MUML-Sanna! Härligt att få MVG! Jag blev lite inspirerad av dig med dina klara härliga färger idag!

Postat av: Ninni
Publicerad 2008-01-18 22:19:10

Jag gjorde en tråd om cremeskuggor på Pret-ty. Kan du inte skriva lite där om Stilas sådana? Vill gärna ha lite att jämföra med. Denna sminkning för mina tankar till disco! Härligt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-01-18 22:28:25

Ja i helgen ska jag verkligen testa den! jag har köpt så mkt nytt smink på sistone och mest sminkat mig på ett tåg och då blir det inte så mkt utrymme för att hålla på och testa och fixa. men det är verkliegn superkul att läsa alla bloggar och du är verkligen en stor inspirationskälla! Jag måste berömma dig en gång till för de blåa läpparna, de var verkligen döhäftiga! synd att du inte ska ut och visa upp dem! kram

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-18 22:42:11

Ninni! Jag ska försöka komma ihåg det imorgon! Alltså att skriva om krämskuggan.

Disco låter bra. Nu ska den dock snart få skatta åt förgängelsen!

Emma! Kul att du blir inspirerad! Vad glad jag blir! Det är bästa berömmet!
Blå läppar, och gröna och svarta, har jag nog haft tillräckligt många gånger när jag varit ute och roat mig. Men lite sugen blev jag också. Kände för lackkorsetter och långa skinnkappor plötsligt. Att det aldrig går över... Tror det triggades av RQ's inlägg med den söta tjejen som hade en massa läckra make-uper i en slideshow på YouTube.

När du testat den vil jag höra ett omdöme. Alltså nu pratar jag om eyelinern! Jag gillar hur den ser ut men inte ytan om man rör vid den. Då är den sträv.

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-01-18 22:54:42

Me like this :-)

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-01-18 22:55:48

Ja det är inte klokt vad mycket inspiration det finns på internet! Så himla roligt när folk hittar på lite annat än bara neutralt rosa och beige ...
mmm, jag hade tänkt testa den imorgon tror jag. Tycker att den här sminkningen var supersuperfin och skulle vilja göra något liknande med min, men tycker att det verkar svårt att använda två olika eyeliners. men, men vi får se vad det blir av den imorgon...

Postat av: Efwa
Publicerad 2008-01-19 00:19:59

Verkligen klara färger. Me like, me like!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-19 09:23:54

Sanna! Tack! Har inte sett några EoTD på länge hos dig. Saknar dem...

Emma! Det är inte svårt med två olika eyeliners Du kan ju lägga glitterlinern ovanpå den andra om den blir bred. HM glitterliners har dessutom en pensel som gjord för precisionsjobb! Problemet är att få glittret jämnt.

Efwa! :-)

Postat av: K
Publicerad 2008-01-19 13:45:07

Guud vilken fin makeup! som en påfågel!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-19 15:03:49

K! Tack! Jag var själv väldigt nöjd med den här!

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-01-19 22:38:36

jättesnyggt! :O

Postat av: Kim
Publicerad 2008-01-20 00:17:50

Snyggt! Du är verkligen jätteduktig :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-20 00:35:40

Rouaa! Tack! Du är alltid så positiv och härlig!

Kim! Tack! Vad roligt att höra!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela