Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Recension av Smashbox Try Me Kit

Publicerad 2008-01-07 20:26:05 i ,

Köpte ju det snuskigt dyra Try Me kitet från Smashbox. 550 kronor rakt i soptunnan. Jag är inte imponerad.
image2675
Det som ingår är
PHOTO FINISH FOUNDATION PRIMER
PHOTO OP UNDER EYE BRIGHTENER
BROW TECH & CREAM EYE LINER PALETTE
DOUBLE-ENDED EYE LINER & BROW BRUSH #9 & #12
och
LIP ENHANCING GLOSS i CRYSTAL 

Jag har nu testat allt utom Photo Op Under eye brightener, för den vet jag inte vad jag ska testa den på. Har inga direkt mörka ringar eller så.

PHOTO FINISH FOUNDATION PRIMER
är en halkig och oljig historia som på mig lägger sig som en hinna över ansiktet. Min Facefinity kompaktfoundation får inget fäste alls i den, utan ser kakig och pudrig ut. Porerna på näsa och kinder ser plötsligt gigantiska ut och ingen foundation alls fäster på T-zonen. Jag har normal hy utan egentiga problem. Med denna primer lyckas jag med konststycket att se både torr och fet ut i anisktet på samma gång. Nej tack!

BROW TECH
fungerar helt okej, men man kan få lika bra prodkter sååååå mycket billigare, t.ex på HM från deras eget märke.
image2676
CREAM EYE LINER
är också helt okej. De är lite oljigare än vad jag hade önskat och jag skulle nog gärna se en högre färgintensitet, de blir inte så mycket färg av dem. På pluskontot är de ju lätta att sudda ut och kan även bli en ganska bra bas för ögonskuggor. Jag skulle dock rekomendera MADs gel-eyeliner, MACs Fluidline och Stila Smudge Pot före denna produkt. Smashbox cream eyeliner påminner mest om Uppity Fluidline från MAC, och den är väl den mest oljiga och minst täckande av deras. Jag har testat alla Smashbox färger som medföljde och bäst tycker jag Midnight Brown är.
image2677
DOUBLE ENDED EYE LINER & BROW BRUSH
är en pensel som är på alla sätt av samma utförande och kvalitet som de penslar jag nyligen köpte från www.eleven.se. De är helt okej, man fick 28 penslar för 699 kronor och ett getskinnsfodral. Snittpriset för varje pensel blir alltså runt 25 kronor om man köper det setet. Om man köper ögonbrynspenseln från Smashbox så koster den 190 kronor. Jag ser inte relevansen för den enorma prisskillnaden.
Jag uppfattar ögonbrynspenseln som på tok för klumpig och grov, speciellt i jämförelse med min fantastiska pensel från Face som jag normalt använder för att fylla i brynen.
Eyelinerpenseln delar sig på ett sätt som jag ser som besvärande när jag ska måla eyelinern. Jag använder sällan den här typen av eyelinerpensel, men har ändå erfarenhet av liknande penslar (Japonesque och MUS samt setet från www.eleven.se) och ingen av dem delar sig så här.


LIP ENHANCING GLOSS
luktar starkt av vanilj. För starkt i min smak. Jag blir nästan lite irriterad i hals och näsa av den fräna doften. Förutom det så är det ett vanligt gloss. Det ger normalmycket glans och håller normallänge. Det känns inte vårdande eller mjukgörande men heller inte uttorkande. Applicatorn är hemsk. En hård plastpinne med en vass trekantig spets. Annars är det alltså fullständigt helt normalt på alla sätt. Typ som Isadora. Att det skulle vara värt nästan 200 kronor kan jag inte förstå. Men det är inte på något sätt dåligt. Jag ska ge bort mitt till en kompis som kanske står ut med äckeldoften.

Jaha. Det var alltså mitt mest misslyckade köp för i år. Inte en enda grej som jag gillade och så mycket pengar bortslösade. Det slog faktiskt det näst sämsta köpet, min Nouba Quattro som har så dålig pigmentering i färgerna att jag aldrig ids använda den. Den kostade 350 kronor och jag kan ju ha dem, även om det kräver mer jobb än jag är villig att lägga ner. Kanske ska ge bort den med. Men en grön i den quattron är ju så vacker. I alla fall i teorin.

Kommentarer

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-01-08 08:36:49

Så tråkigt att ha lagt en massa pengar på något man verkligen inte är nöjd med... Hoppas du hittar NÅGOT användningsområde till dem iallafall.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-08 08:47:53

Veronica! Ja, hoppas kan man ju alltid. Tack och lov så var det ju julklappspengar, så det grävde inget hål i kassan. Och jag ville ju prova. Det kunde ju ha vari alldeles fantastiskt och underbart!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-01-08 17:21:41

Ja du, efter dne dissningen så kommer iaf inte jag att

köpa några smashboxgrejer på ett tag. Iofs så är det enda jag är sugen på en borste, och dne har rocketqueen tipsat om, så den är förhoppningsvis bra:)

Postat av: Natie
Publicerad 2008-01-08 19:17:33

Har du lust att sälja photo-up under eye för en rimling peng? Mejla om du är intresserad.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-08 22:24:05

Emma! Ja, lita på RQ! Hon är bra!

Natie! Jag säljer inte smink. Jag byter eller skänker! Men tack ändå!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela