Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Mer kavalkad i januari

Publicerad 2008-01-31 09:22:53 i Kavalkad,

Ganska spretigt slut på en månad som började ganska diskret och avslaget. Ni minns väl Januarikavalkad del 1 i bara mjuka lila och bruna. Några gröna accenter också. Efter det har jag i alla fall gett mig på fler delar av färgpaletten även om jag fortsatt vara nedtonad också. Det känns som att brunt är på ingång. Vad säger ni? Har ni några favoriter bland dessa?






Kommentarer

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-01-31 09:26:07

Jaaaaaaaaa! Ooooh! Aaaah! Du överträffar dig själv varje gång! Mina favoriter är...den med lösfransarna & turkost, den som är längst ner till höger, blå läpparna, nej....nu kommer jag räkna upp alla om jag fortsätter! Du är bara bäst på det här!

Förresten, maila mig om du vill ha PayPal-hjälp, jag vill ju hjälpa en sminkvän i nöd! Ryser vid blotta tanken på hur det skulle vara om inte Paypal fungerade för mig... Huuuh!

Postat av: Marie
Publicerad 2008-01-31 09:38:04

4e raden 3e bilden. Den är snyggast, men alla är kanon egentligen. Man får sån lust att öva öva öva när man ser dina sminkningar. Jag har lite svårt för att använda mer än två färger tyvärr, men jag bättrar mig!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-01-31 09:49:35

Rad 1 bild 3 & 4 är så fantastiska. Bäst gillar jag Rad 4 bild 3. Det är så in i bängen snygg!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-01-31 09:52:43

Ouii, vad kul! Jag tycker att den färgglada sminkningen med glittereyelinern,den blåa munnen, väderfenomenet och den knallröda isadoramunnen är finast! Det blev några stycken, men du gör så mkt fint så det är svårt att bestämma sig för en... bra att du har delat upp kavalkaden förresten. då kan man ju ha ännu fler favoriter:)

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-01-31 10:50:58

Denna gången var det verkligen svårt att peka ut något enstaka favorit, det må jag säga, men några som lockar extra är:
Rad 2 nr 1,2
Rad 3 nr 3
Rad 4 nr 1,2,3
Rad 5 nr 3
Rad 6 nr 4... Ujuj, det är ju nästan alla...

Postat av: Kristina
Publicerad 2008-01-31 12:21:07

Oj vad svårt. Några av favoriterna är rad 4 nr 1, rad 7 nr 1, 2 och 3.
Ha en bra dag!

Postat av: Efwa
Publicerad 2008-01-31 12:46:49

Den här månaden har jag blivit så bortskämd med favoriter att jag faktiskt är så nöjd att jag kan luta mig tillbaka och bara kolla in dina bruna varianter en månad.

Jag tror nog de flesta favoriter är med just i den här kavalkaden.

Tack Sminkan!!

Postat av: Goddess
Publicerad 2008-01-31 12:53:48

Så svårt...jag får återkomma.Det finns ju som sagt en hel del snygga;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-31 13:46:17

Det verkar som att "Väderfenomenet" fick många fans! Kul!

RQ! Du är underbar!

Marie! Vad härligt att höra! Berätta hur det går sen! Använder di inte highlighter-skugga? Det är lätt att lära sig och gör stor skillnad! Sen är det bara att leka vidare!

Sminkjante! Tack! Vi dras ju lite till samma färger du och jag...

Emma! Ja, jag tycker också det var smart att dela upp den! Annars får inte alla plats heller. Det fick de kanske inte nu heller, jag minns faktiskt inte, men jag tror det blir överskådligare.

Veronica! Vad kul att du väljer de lte diskretare som favoriter! Ibland syns de liksom inte bredvid mer spektakulära varianter.

Kristina! Tack! Ha en härlig dag su också! Jag mår mycket bättre så jag tycker dagen är fantastisk!

Efwa! Varsågod! Kul att du gillade dem! ;-)

Goddess! Vad rar du är! :-)

Postat av: all
Publicerad 2008-01-31 16:09:00

17:de bilden näru har lösögonfransar, de ser mer naturligt ut :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-31 16:24:40

All! Du menar min version av den klassiska Marilyn make-upen? Ja, kanske. Men mer naturliga lösfransar har du nog i bild 12. Eller hur menar du naturligt?

Sen ställer jag mig i och för sig frågande till att ha en naturlig make up. Då kan man ju lika gärna strunta i det! ;-)

Postat av: Aila
Publicerad 2008-01-31 16:38:21

SNYGGT, och jag har svårt att välja EN favorit. Alla är så LÄCKRA och inspirerande!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-31 16:41:14

Aila! Tack! Så roligt att höra! Då är blev det en bra månad med andra ord!

Postat av: Nasse
Publicerad 2008-01-31 17:19:01

Alla e så fina, gillar i synnerhet nr. 1 på första och sista raden:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-31 18:42:31

Nasse! Du har helt rätt! De två gillar jag med! :-)

Postat av: Motownjunk
Publicerad 2008-01-31 20:02:47

Nr 3 på rad 3 är ju snyggast ever. Den ligger i mina favoriter haha. Alla är ju vrålsnygga men den är snäppet vassare. Du är grym.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-31 20:18:40

Motownjunk! Så du är en grön person! Jag var rätt nöjd med den jag med för den lite annorlunda vinkeln.

Postat av: Goddess
Publicerad 2008-01-31 22:07:28

Ok, 6 raden sista bilden...hmmm tror jag.
Alla är ju snygga, men jag övar på att bara ta ut en..

Postat av: MakeUpMyLack- Sanna
Publicerad 2008-01-31 22:57:43

Oh underbart!
Svårt att välja men den längst ner i vänstra hörnet ÄLSKAR jag!
Den är nog NR 1!

Postat av: glamqueen
Publicerad 2008-02-01 01:05:37

som vanligt jättesvårt att välja, väderfenomenet är underbart, liksom de blå läpparna, men även alla varianter där en brun skugga fick sällis av en olivgrön eller blå eyeliner! tack för ännu en månads inspiration, Sminkan!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-01 06:01:51

Goddess! Kul att du valde den!

MUML-Sanna! Du menar den gröna? Den gillar jag med! Fick kämpa så länge med den så jag blev faktiskt nöjd. På det sättet är ju Nouba bra, man har tid på sig att se om det funkar innan man är färdig.

Glamqueen! Jag tror väderfenomenent är populärast den här månaden. Det kan den gott förtjäna! Kul om jag lyckats inpirera lite!

Postat av: Evelina
Publicerad 2008-02-02 13:41:03

Sista bilden på läpparna hade fin färg!

Postat av: Kimpa
Publicerad 2008-02-02 15:41:59

Du är verkligen skitduktig! :D kan du inte visa HUR du gör, inte bara slutresultatet?

Ha en underbar lördag!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-02 17:39:26

Kimpa! Jag hinner inte göra så utförliga inlägg speciellt ofta. De jag har gjort hittar du under kategorin "Tutorials". Varje make-up har dock en beskrivning i text som borde vara hyfsat enkel att följa.

Tack för din kommentar! Ha en skön helg du med!

Postat av: crazyangel
Publicerad 2008-02-02 20:55:49

Asså du är skitduktig på å sminka, igen tal om den saken. men går du sådär till VARDAGS? :S Känns lite väl.. typ dragqueen tycker ja. Inga illa menat.

Postat av: Rebecka
Publicerad 2008-02-02 23:38:49

Sjuka snygga bilder

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-03 09:23:27

Crazyangel! Menar du att ALLA ser ut som dragqueen-sminkningar? För då blir svaret ett, men menar du vissa så kan jag vara mer nyanserad och säga att alla inte är gjorda för jobbet, vissa är för att ha på fest eller för att ha privat i olika sammanhang. Sen tycker jag i och för sig att dragqueens brukar ha äldigt snygga makeuper och jag tar det som en komplimang om jag ser ut så!

För framtida kommentarer kan jag säga att om du på riktigt inte vill göra någon ledsen när du skriver saker som du själv uppfattar som negativa, som den här kommentaren till mig, så hjälper inte "Inget illa menat" om personen blir sårad. Om du slutat kommentaren efter frågetecknet hade du sluppit oroa dig för att en medmänniska skulle känna sig osäker eller sårad. Bara något att tänka på. Vi kan alltid formulera oss på olika sätt och jag tycker att det är bra om vi försöker hålla en ton som är vänlig även när vi ifrågasätter. Vad säger du?
Därmed inte sagt att man inte får ifrågasätta eller ha en annan mening om saker och ting.

Rebecka! Tack! Jag gillar själv kavalkaderna!

Postat av: Myggan
Publicerad 2008-02-03 11:05:53

Mina favoriter är 4:e raden, bild 3 eller bilden över den... Fast längst ner till höger är också fin! :-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-03 12:46:33

Myggan! Kul att höra! Jag tror vi kan kora rad fyra, bild tre till vinnare!

Postat av: Jeanette
Publicerad 2008-03-29 00:00:38

Vad är det för produkt du använt på de sista läpparna här?? Näst sista bilden på näst nedersta raden?

Postat av: Anonym
Publicerad 2008-03-29 08:41:13

Jeanette! Det är från ett inlägg 30/1. Verkar vara ofärgat gloss och ögonskuggan Delirious från MAD.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-03-29 09:15:49

Det var alltså jag som svrade Jeanette här ovan.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela