Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

DS Design

Publicerad 2008-01-26 20:56:08 i Naglar - holografiska lack,

Eftersom jag håller på att packa för en flytt så slits naglarna galet mycket. Fördelen är att jag får prova flera av mina nya lack snabbare! Men inte för snabbt. Man orkar ju inte lacka om naglarna var och varannan dag.
Det är därför jag valde ett lack som är neutralt i färgen och så ljust att man nog inte kommer se ifall lite slitage på topparna uppstär. Egentligen var jag mer sugen på ett blått eller lila från China Glaze, men som sagt, lite praktiskare med detta. Jag var orolig att det skulle vara en för guldig färg för mina rosa fingrar, men det funkar rätt bra. Färgen är gyllenbeige men inte för varm i tonen. Jag tycker det var förvånandsvärt fint!  Man kan ju inte alltid ha blått, grönt och lila på naglarna!

Bilder tagna i badrumsbelysning utan blixt

Bilder tagna med blixt

Kommentarer

Postat av: C,
Publicerad 2008-01-26 21:07:41

Va fint det blev :)

Postat av: Bjooti
Publicerad 2008-01-26 21:33:06

Det där lacket är ju verkligen helt otroligt!

Postat av: Ninni
Publicerad 2008-01-26 21:38:31

Mycket snyggt! Ibland känner man för något som syns lång väg och ibland något sobert diskret. Det är ju det som är tjusningen med smink - att man kan förändra hela tiden!

Postat av: Ninni
Publicerad 2008-01-26 21:46:48

Kolla vad jag hittade:

http://www.beautyblisscosmetics.com/

Har du testat det märket? Hemsidan var snyggt designad och de säljer mineralsmink-prover.

Postat av: Karolina
Publicerad 2008-01-26 21:51:52

Läckert!

Postat av: MakeUpMyLack- Sanna
Publicerad 2008-01-26 21:57:33

Håller med, den var verkligen skitsnygg!

Postat av: Goddess
Publicerad 2008-01-26 21:59:17

Gillade sminkningarna med blått och turkost-man har ju fått vårkänslor;)
Nagellacken ser fräscha ut, blir lite vill ha känslor nu.
Flytt?? Flytta till större,,, mindre,,, ihop..???blev nyfiken;)

Postat av: sanna
Publicerad 2008-01-26 22:09:25

snyggt!

Postat av: MLY
Publicerad 2008-01-26 22:36:28

Nu ligger mina lösfransar uppe på sidan, dock inte de bästa bilderna, men man får ett hum om hur de ser ut iaf :)
De sitter fortfarande kvar, och det är det som imponerar mig mest, då jag aldrig använt sånt innan, det ser så snyggt ut och alla jag frågat ikväll har sagt att det ser äkta ut, det är ju nästan ett Hallelujah Moment ^^

Postat av: Emma
Publicerad 2008-01-26 23:03:29

Snyggt:) Hur får man tag på de lacket?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-26 23:18:07

C! Ja, det är helt okej!

Bjooti! Ja, mycket bättre än jag trodde. Precis som jag hoppades! :-)

Ninni! Precis! Så är det verkligen!

Nej, har inte sett den sidan förut. Bra tips! Ska kika lite på den och se om det lir lite prover! Tack!!

Karolina! Tack!

MUML-Sanna! Viss tär det rätt fint! Härlig omväxling fö mig!

Goddess! Nej, flytta till evakueringslägenhet och sen tillbaka när stammarna är bytta och köket fixat. Det är så jobbigt att flytta, och nu blir det ju snart igen. Men det blir härligt att få lägenheten lite uppfräschad!

Sanna! Ja! Tycker jag med!

MLY! Kommer och tittar på en gång! ;-)

Emma! Beställer från Head2Toe. Länk finns i listen!

Postat av: MLY
Publicerad 2008-01-27 00:40:59

Svar: Tack så mycket, snälla sminkan! Visst såg det naturligt ut. Jag blev riktigt impand själv. Visst fick man klippa lite i lösfrallorna för att de skulle gå ihop med de naturliga, men resultatet blev verkligen kanon. Me like, a lot!
Färgerna på skuggorna gillar jag mycket, tycker cat´s eye passar utmärkt med de flesta bruna skuggor, särskilt när man först lägger cat´s eye över hela rörliga ögonlocket och sen markerar globlinjen och franslinjen med den bruna skuggan. På så sätt tycker jag att man framhäver den gröna färgen bäst, för när jag testat att först lägga den bruna ( i franslinjen och sen globinjen) så tycker jag det gröna försvinner lite i den bruna.. Så det känns roligt att jag äntligen funnit ett sätt att framhäva färgerna på.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-27 08:48:18

MLY! Jag håller med. Jag använder cat's eye till bruna skuggor jag med, och det är smart att lägga den först. Cat's eye är inte helt enkel att få färg på över huvud taget. Men när man lyckas är den ju helt ljuvlig!

Postat av: http://recenseramera.blogg.se/
Publicerad 2008-01-27 12:20:14

Finns den att köpa i Sverige? :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-27 16:35:15

recenseramera! Det vet jag inte. Jag köper inte OPI i Sverige. För dyrt.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela