Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Dark Soul

Publicerad 2008-01-25 18:28:55 i Eotd i svart, Sminkans EotD,


Jag hade ju inget smink på jobbet idag, men jag vill ju gärna visa en liten kvällssminkning för er i alla fall!
Grunden är Artifact, en paint pot från MAC. Ovanpå den lade jag MAC pigmentet Dark Soul med stor pensel. Jag lade det nästan ända upp till brynet. För att mjuka upp det lite lade jag Ethereal från Taylor Made och Silver Fog, ett pigment från MAC. Svart eyeliner runt hela ögat, även innanför fransarna. Det är en gel-eyeliner från MAD Minerals som heter Black Out.. Mascara. Brynskugga. Klart.

En riktigt typisk Sminkan. Egentligen borde den ha ett litet soundtrack. Kanske Joy Division. Ni missar väl inte filmen Control? Jag har inte sett den än. Är lite nervös att den inte ska vara så bra som jag hoppas. Jag vill inte ha en gammal hjälte förstörd genom dåligt skådespeleri eller regi. Men jag kommer nog se den snart.

Kommentarer

Postat av: SantaCarolina
Publicerad 2008-01-25 22:26:22

Jag fullkomligt älskar inramningen av ögat! Så dramatisk och sensuell. Ha en underbar helg nu pinglan!

Postat av: Goddess
Publicerad 2008-01-25 23:13:26

Åhh härligt!! Dramatiskt och spännande. det blir nog lugnt i helgen för min del, lite förkyld. Ha en bra helg!

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-01-26 02:09:27

dramatiskt och snyggt. älskar linjen under ögat.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-26 09:28:44

Goddess! Dramatiskt gillar jag! Tack!

Min helg ska också vara lugn så till vida att jag fortsätter att packa inför min evakuering. Jobbigt...

Rouaa! Tack! Kul att du gillar den!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-01-26 13:22:12

Åååh, det HÄR gillar jag! Mörkt och läckert!

Jag har inte sett Control än, men en kompis till mig sa att den var otroligt bra och hon har ingen personlig koppling till Joy Division heller. Men först ska jag se This is England! Har du sett den?

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-01-26 15:33:45

Supersnygg! Dark soul har jag också, men har ännu inte provat. Ett stort problem, iaf för mig, har varit att macpigmenten ät lite för smuliga och därför tenderar lägga sig under ögonen, vilket ju inte är så kul. Blev ingen Sminkansotning igår, fick så dåligt med tid och skulle iväg, så tänkte köra ikväll istället... Antagligen med svart och lila, eller med svart och grönt...igår blev det silver och metallisk midnattsblå med svart eyeliner till.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-26 18:35:29

RQ! nej, har inte sett den än, men den är på min lista. Just min personliga koppling till Joy division får mig att tveka. Jag har så många fina timmar med tonårsångest att vårda... ;-)

Emma! Jag tror på paint pot som mirakelmedel... Och gethårspenslar. Mården är för spänsig för mig när jag använder MAC. De grova kornen, för de är grova jämfört med minerlaskuggorna, slinker undan och sprätter iväg. Jag har provat mig fram och nu tycker jag att en mjuk gethårspensel absorberar pigmenten bäst och släpper dem jämnast. Kan ju prova om du tycker likadant.
Silver och midnattsblått är snyggt! Och guld och midnattsblått! Det ska jag ha snart!

Postat av: Annamellita
Publicerad 2008-01-26 19:41:23

Denna sminkningen var jättefin. Jag tycker personligen att det är sjukt svårt att få till en fin svart skugga! ;/

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-26 19:48:11

Annamellita! Svart är alltid snyggt! Vad är de som bekymrar dig? Blir den inte jämn?

Postat av: Kim
Publicerad 2008-01-27 00:11:57

Snygg party make up! :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-27 08:48:51

Kim! Tack!

Postat av: Anonym
Publicerad 2008-01-27 11:24:49

jag bojkottar fan control, joy division var f.ö grymma.
btw, grym sminkning, skulle lätt sminka mig så till fest om det ej vore för svårt för mig

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-01-27 12:01:27

Mmm, det kan helt klart vara värt att testa. måste jag bara få tag på penslar i gethår:) var köper du dina?

Postat av: http://recenseramera.blogg.se/
Publicerad 2008-01-27 12:23:11

Dramatiskt.
Snyggt. :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-27 16:40:57

Anonym! Ja, jag är nervös att filmen ska vara usel. Joy Division är ingenting man leker med i min värld. Ett av de bästa banden någonsin...

Emma! På eleven köpte jag mina. Men Kajalpennan köpte samma set på Ebay mycket, mycket billigare. Jag har även köpt gethårspenslar
från Smink-och perukmakaren och HM på den tiden FOB fanns kvar...

recenseramera! Ja, det är tanken! ;-)

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-01-27 18:58:05

Hmm, hade FOB gethårsborstar? För isf tror jag att jag kanske har ett par stycken. Fast mina är ganska stora...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-27 19:08:46

Emma! FOB hade både get och ekorre och ponny! Så trist att HM lade ner den linjen. Det var jättebra penslar. Jag har åde stora och små från dem.

Setet från Eleven som jag pratade om är på 28 penslar. Det är rätt bra för man har penslar till allt man vill göra. Några i syntet är med, läppensel, eyelinerpensel och lite sådant. Men kolla på det. Kajalpennan har bra bilder och jag tror hon köpte det för runt 300 kronor på Ebay. jag betalde 699...

Postat av: Catrine
Publicerad 2008-01-27 19:40:39

Läckert!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-27 20:40:02

Catrine! Tack!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-01-27 20:44:47

Okej. undrar vilket mina är då... de är iaf mjuka.

Postat av: Fina
Publicerad 2008-01-28 23:30:38

Hehe, så sminkar jag mig nästan varje dag! ;D riktigt snyggt! ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-29 08:53:45

Emma! Sorry, missade din ssta kommentar här. Spelar ingen roll vilket det är, om de också fäller pigment och inte ger jämn applicering är det ju inte det som är problemet för dig. Då får vi tänka vidare!

Fina! Ja, det gjorde jag med under hela min goth-era. Sen behövde jag lite färg som omväxling. Det känns ändå som väldigt mycket jag att ha så här.

Postat av: Fina
Publicerad 2008-01-29 21:24:48

okejokej =) men det är riktigt coolt, tycker jag. gillar mkt när det syns :) men nu har jag oxå blivit mer för färger, osv. det är skoj :D ha de fint, kram.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-29 21:38:29

Fina! Det är absolut coolt, och jag trivs fortfarande med att ha så här. Missförstå
mig inte. Men jag älskar färg också. När jag var tio-tolv och började sminka mig ville jag se ut som Nina Hagen, det vill säga mycket färg, eller som Sioxsie, som var mer svart eller svart och röd. Sen, med åren, blev jag svartrockare och då blev make-upen också svart. Nu kan det bli llite vad som helst. Ibland slår mina gamla punk- eller gothinfluenser igenom, ibland blir jag städad och neutral. Men det är roligt med variation också. :-)

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-01-29 22:20:58

Jag brukar ta en bit papper och trycka mot huden under ögat som får fånga upp nerfallet, för nerfall blir det. det funkar faktsikt riktigt bra! fast ibland är jag lat och då står jag där med ögonskugga på kinden...

Postat av: Gothness
Publicerad 2008-01-30 11:12:57

Satan vad vackert. Blir ju helt jävla happy när jag ser det :) Kan du pleeease sminka mig varje dag babe? Fan att man inte orkar fixa sig så varje dag..Kvällsmake, I know, men jag är ganska extrem.. ;)Dark Soul..I like it!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-30 11:22:47

Emma! Jag brukar fixa foundation sist eller använda en stopper av löspuder. Vissa skuggor är hemska när det gäller nedfall. Men MAC-pigmenten har jag fått ordning på nu!

Gothness! Tack! Vilket underbart nick du har! Den gillade jag! Skulle gärna sminka dig varje dag om det vore praktiskt möjligt! ;-)

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-01-30 14:35:10

Ja okej. ja det kan ju också vara ett sätt att handskas med problemet. Tack för tipset!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela