Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze LOL

Publicerad 2008-01-30 11:16:19 i Naglar - holografiska lack,


Från China Glaze fantastiska holografiska kollektion OMG! kommer detta lila lack vid namn LOL.
Det är ett mellanlila lack som i dagsljus ser ut att ha små silverfärgade skimmerpartiklar i sig. Ni ser det på bilderna ovan som är tagna i dagsljus vid fönstret. I dagsljus blir det alltså ett ganska ordinärt lack.
Det var ganska svårt att måla på. Det kändes lite tjockt och lade sig i räfflor som var svåra att jämna ut med penseln. Det torkade snabbt till en lite sträv yta. Lager två av lacket gled på överraskande lätt. Nu jämnade allt till sig och fick en annan lyster. Jag hade först inte tänkt måla mer än ett lager av färgen då den var täckande med ett lager, utan andra lagret var för att jämna ut färgen. Jag rekomenderar verklgen två lager! Det ser helt annorlunda ut nu! Ett lager överlack har jag också här, Top Speed från Revlon. Ytan på själva lacket är lite sträv när det torkar, så ett bra överlack är nog vettigt att ha.

Bilder med blixt:

Här kommer mer av skiftningarna fram i lacket. Dock är det fortfarande inte jätteprismatiskt.

Och i lampljus:

Det är definitivt ett lack som gör sig bäst i lampljus, tycker jag. Ett kvälls-lack med andra ord! Men färgen är fin även i dagsljus, om än mer ordinär. På det stora taget ser det ut som ett vanligt lila lack med glitterpartiklar i. Det är inte lika prismatiskt som 2NITE, vare sig i dags-, lamp- eller blixtljus. Dessutom avslöjar den mer av ojämnheter i naglarna, som jag alltid har eftersom mina naglar gärna skivar sig och håller på. 2NITE var mycket mer förlåtande på det sättet. För er som är intresserade av bilder på mina fyra China Glaze lack ur OMG!-kollektionen finns sedan tidigare ett inlägg med en swatch bland annat. 2NITE hittar ni också ett inlägg om. Fler bilder på China Glaze OMG!-lack finns på http://metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.217122 där Sara visar 2NITE och tidigare även underbara L8R G8R som jag absolut måste införskaffa till min egen samling!

Kommentarer

Postat av: Kristina
Publicerad 2008-01-30 11:47:30

Ser jättensyggt ut:)Blir så sugen på lite nya lack när jag kika in hos dig:)

Postat av: Kristina
Publicerad 2008-01-30 12:58:42

Svar: Mm, jag vet den gillar jag med men det är svårt att lära sig en helt ny blogg med mallar och allt. Dröjer nog tills den andra kommer upp:)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-01-30 13:27:32

Jag målar inte naglarna så ofta längre. De är i så dåligt kondition, skivar sig, inte roligt. Har försökt det mesta. Just när jag skriver detta kom jag på att det kanske är någon näringsbrist. Det jag skulle komma fram till är att lacket så fint ut. Hoppas du får något gott att äta.

Postat av: Marie
Publicerad 2008-01-30 13:55:58

Tänkte höra om du kunde rekommendera något superbra topplack? Behöver ett nytt och vill ha nåt som verkligen fungerar. =)

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-01-30 14:25:59

Lacket ser jättefint ut tycker jag. Alldeles lagom prismatiskt för min smak... Fast 2NITE var nog nästan ännu snyggare. Verkar som om du också tycker det, eller?

Idag kom sapphire på posten, det var snabb leverans måste jag säga:) Än så länge har jag bara sneglat på den i burken men jag ska göra som du föreslog och testa den som eyeliner snart, det ska bli kul att prova. Tack så jättemkt!
Och ifall jag bestämmer mig för att starta en egen blogg så meddelar jag självklart dig!

Postat av: Mia
Publicerad 2008-01-30 15:36:37

Snyggt! Då köpte jag inte grisen i säcken...klickade hem några China Glaze OMG i måndags, så nu väntar jag pkt!!!

Postat av: MakeUpMyLack- Sanna
Publicerad 2008-01-30 15:59:51

Hur är IDK då? 2Nite ser iaf underbar ut!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-30 17:03:36

Kristina! Det är svårt att motstå alla fina lack som finns just nu!

Sminkjante! Mina är också i dålig kondition. Har dålig nagelkvalitet. Det påverkas inte av tillskott, har provat det. Men däremot blir det bättre om man låter bli att ha händerna i vatten så ofta. Fast vem orkar ha diskhandskar? För att inte tala om alla långa bad man vill njuta av!

Marie! Min favorit bland överlacken är China Glaze Fast Forward. Den ger fin glans, håller länge och torkar flera lager av lack fort som attan! Förutom den gillar jag Revlon Top Speed, men det vat jag inte var man får tag på idag. Jag har ett Seche Vite också, men på mig blir hållbarhet och glans större med China Glaze Fast Forward. Finns att beställa billigt på Head2Toe. Under $4!

Emma! Kul att det kom fram idag! Postade i måndags. berätta om du blev fin i den sen!

Du har rätt. Jag gillade 2NITE mycket mer. Det här känns platt i jämförelse med andra holo-lack. Men om man istället tänker att det ska vara ett vanligt, mellanlila nagellack så r det ju okej!

Mia! Vilka valde du? Jag måste köpa L8R G8R också! Den ser underbar ut på Saras blogg! Den här är jag inte så nöjd med...

MUML-Sanna! Har inte testat IDK mer än när jag gjorde min swatch. Hoppas den är snyggare än den här...

Postat av: http://recenseramera.blogg.se/
Publicerad 2008-01-30 17:29:26

Den var också fin. :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-30 22:11:22

recenseramera! Sådär. Är lite halvnöjd...

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-01-30 22:13:16

Mmm, jag tänkte väl det. Kanske jag kan avskriva detta från min inköpslista... du köpte väl ett annat lila också? du får nog testa det innan jag beställer:) Självklart återkommer jag när jag har testat. ska bli intressant att se om jag får glittret att stanna på plats:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-30 23:21:30

Emma! Jag köpte ett ljusare lila. Kanske testar det i morgon. :-)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela